Alexandra Posted May 6, 2011 Report Share Posted May 6, 2011 Nu börjar det bli dags att byta bladfjädrarna. Har ett gäng begagnande som jag funderar över om man kan renovera. Är det någon som har erfarenhet av det o kan ge mig tips på hur jag ska gå till väga? Och är det ens möjligt att få ett vettigt resultat? /Alexandra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sudden Posted May 10, 2011 Report Share Posted May 10, 2011 Hej Jag fixade mina bladfjädrar på min 60a för något år sedan. Tänkte köra budget och lämnade in för renovering på Örebro fjäderservice. Dock så var några av bladen bak av så det blev till att köpa ett nytt par. (som tur var hade han på lager). Men fram renoverades och bilen fick tillbaka sin hållning kan man säga Den har inte gått så långt sen dess så jag vet inte hur bra det håller sig i långa loppet men än så länge är jag nöjd. Min slutnota sprang iväg så det blev inte så mycket budget. Hade varit billigare att köpa nya från tex Millner Offroad. Det verkade vara en del hantverk i att kröka i ordning bladen, plus att det krävs en del tung verkstadsutrustning så det är nog svårt att göra i garaget, om inte garaget är välutrustat... Men är fjädrarna i relativt bra skick och inte säckiga kanske det räcker med ny bussningar? Inte mycket till konkreta mekar tips, men alltid nåt. /sudden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts