Savin Posted December 12, 2010 Report Share Posted December 12, 2010 Hej! För ett tag sedan passade jag på att tvätta bilen för att skölja av allt salt och skit, det var cirka -6 vid det tillfället. I vilket fall som helst så har taket nu börjat vibrera i vissa situationer och jag misstänker att det började i samband med tvätten men är inte säker. Vi har haft en ganska sträng kyla här under nov/dec månad och det har legat kring -15 och -25 grader en längre tid. Kan det vara kylan i kombination med tvätten som gör att taket vibrerar? Det är framförallt om man stänger en dörr som det vibrerar och när man kör på "tvättbräde-underlag" som det låter, ganska störande faktiskt. Blir det bättre när det tinar? Kan det vara så illa att klistret har släppt mellan plåten och innertaket? En teori som jag har är att det sitter någon form av isolering mellan innertaket och taket som har dragit ihop sig av kylan vilket gör att taket vibrerar. Vad tror ni? Kan det bli såhär vid sträng kyla? Jag är ganska säker på att det är taket/plåten och inte någon kabel som ligger och vibrerar. Mvh, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toyota Posted December 14, 2010 Report Share Posted December 14, 2010 ´takräcke rail rutlist? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Savin Posted December 20, 2010 Author Report Share Posted December 20, 2010 ´takräcke rail rutlist? Jag har konstaterat att det är plåten i taket som viberar. Förmodligen var det kylan då jag nu har haft bilen några dagar i varmgarage och ljudet har försvunnit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts