Gå till innehåll

Geir's LC 95 (-00)

geir

Rekommendera Poster

• 4 weeks later...
Mycket fin! Blev avundsjuk nu! :mrgreen:

Hur är skillnaden i bränsleförbrukning nu när du har STT? Bullernivå?

Det enda som har ökat är mina hobby-kostnader :lol: Nej.. Den drar kanske mer soppa nu, men jag har inte mätt så jag vet inte. Däckens mönster är bra utformat så jag tror inte den blir så väldigt mycket törstigare, men bilen har ju blivit 10 cm högre så lite blir det nog. Bullernivån har också ökat lite, men vad gör man inte för lite mer skoj i skogen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser bra ut på båda bilarna. Min erfarenhet av höjning o Cooper STT är en något ökad förbrukning, från ca 0.86 till 0.98. Dock om man ökar farten o kör över 100 ökar det. På snabb landsvägskörning, exvis genom europa ner till sydspanien hade jag ett lufttryck på 3,2 kg. Då gick den under litern trots många etapper med snitt över 100. Obs, gäller då min LC 120 med Commonraildieseln o manuell låda.

Länk till kommentar

Tar däcken i skärmen fram någonting? Jag minns att jag läste i någon däcktråd på forumet att den gjorde om man hade 265x75 R16 utan några större mods. Trots att du har höjt bilen borde den ändå nudda skärmen fram när du svänger fullt. Har du märkt något?

Länk till kommentar

Tar däcken i skärmen fram någonting? Jag minns att jag läste i någon däcktråd på forumet att den gjorde om man hade 265x75 R16 utan några större mods. Trots att du har höjt bilen borde den ändå nudda skärmen fram när du svänger fullt. Har du märkt något?

Absolut inga problem.. Tar inte i någon stans. Men jag har bytt stötdämpare med 2" höjning.. Utan det så tar det nog i.

Länk till kommentar

• 2 months later...

Ser jag har glömt att återkomma ang. drivstoffförbrukningen.. Nu när jag har åkt med bilen ett tag på div långturar ser jag att förbrukningen ligger runt 1,2 - 1,3 när jag kör försiktigt. Senaste långkörningen jag hade med några omkörningar så låg den strax över 1,3. Jag brukar ligga runt 100kmt när vägen tillåter.

En bild från i somras när vi var en sväng i Skövde (Häggumträffen). Det var en bra tur :)

post-945-041214900 1286111552_thumb.jpg

Länk till kommentar