Jump to content

Toyota´s 4-Runner


Toyota

Recommended Posts

Min lilla 4 Runner

 

29780158.jpg

 

Är under uppbyggnad vi får se vart det slutar :lol:

 

En del av utrustningslistan:

 

Warn 8274-50 winch

4x xenon arbetsbel

4x arbetsbel H3

Extra reservhjulshållare

Offroad kofångare fram & bak

Rocksliders

2x Optima batt

2x extra nerfälda fack i bagagerumsgolvet 1för batteri 1 för div utrustning

2x kompressorer

4x Förband

50L Extra tank

2.5tum ome fjädrar & dämpare

1x Navigationsdator pc

1x GPS

1x Hi-lift

1x Diff i bak

1x Warn vinchtillbehörs väska medium

Div stroppar & övriga bärgningstillbehör

Mycket verktyg

Vattentank

1x 9000xd Warn i aktern

mm mm mm mm mm mm mm mm mm mm mm & mer kommer :lol:

 

 

I övrigt är det en trevlig bil som är USA flyttgods & då den kommer från USA är den lite udda som tex

Stål framaxel ej alu

4.88 i axelutväxling original

31 10,5 15 original

Automat så här är det inga problem med att krypköra

 

Bilen är rostlagad det som var bilen är ett rullande projekt som byggs vidare på vartefter den byggs för att användas 8-)

 

29780127.jpg

29780147.jpg

29780164.jpg

29780157.jpg

29780138.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

Välkommen hit, vi är inte så många med 4Runner här. Trevligt att se att det finns fler.

 

Är stötfångarna hemmabyggen eller är finns de att köpa färdiga i USA? Och diffspärren bak är det original eller eftermonterat? Vilken typ/fabrikat är det?

 

Mvh,

/Anders

Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

Välkommen hit, vi är inte så många med 4Runner här. Trevligt att se att det finns fler.

 

Är stötfångarna hemmabyggen eller är finns de att köpa färdiga i USA? Och diffspärren bak är det original eller eftermonterat? Vilken typ/fabrikat är det?

 

Mvh,

/Anders

 

Tackar för väkommnandet

 

Stötfångarna är hemmabyggen av mig

 

Diffspärr har jag inte bara en väl fungerande LSD alla original men renoverad & lite påspänd lagom så att det fungerar att köra normalt men att den ändå diffar bilen bra när det gäller fabrikat toyota

Link to comment
Share on other sites

OK, då har du samma LSD i diffen som jag. Att jag frågade beror på att många slarvigt säger att de har diffat när de menar diffspärr trots att det egentligen betyder att de har en öppen differential.

 

Tänker bygga något liknande bak med hållare till reservhjul. Plockade bort original stötfångaren bak i somras och den var nästan löjligt sönderrostad trots att bilen i övrigt är ganska OK. Det behövdes inga verktyg för att få loss den...

 

/Anders

Link to comment
Share on other sites

OK, då har du samma LSD i diffen som jag. Att jag frågade beror på att många slarvigt säger att de har diffat när de menar diffspärr trots att det egentligen betyder att de har en öppen differential.

 

Tänker bygga något liknande bak med hållare till reservhjul. Plockade bort original stötfångaren bak i somras och den var nästan löjligt sönderrostad trots att bilen i övrigt är ganska OK. Det behövdes inga verktyg för att få loss den...

 

/Anders

 

29780124.jpg

29780127.jpg

29780128.jpg

29780111.jpg

 

Det är lätt att bygga själv

Link to comment
Share on other sites

Ja, kanske inte såå lätt. Men det ser bra ut! Och min måste hålla för ett 35tums däck eftersom jag har den storleken på...

 

/Anders

 

Min har jag byggt för att ha 38tums däck på av någon konstig anledning :lol:

 

leden är en 750kg´s släpvagns tapp från jula :lol: stadigt är det 8-)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

30086738.jpg

Aj att åka offpist i ca 35cm snö kan göra att man missar vissa stubbar som kan atackera bilens vitala delar :P

 

Skrivit så lite i denna tråden så jag lägger in ett par kort bara för att den inte ska dö ut

 

30086718.jpg

 

En rörig låda men det visar ändå lite hur det kan se ut

30086721.jpg

30086725.jpg

30086727.jpg

 

Framtill kommer man åt verktygslådor mm

30086731.jpg

30086734.jpg

 

Lådkonstruktionen är lätt att lyfta ur bilen & under den sitter det nerfälda lådor som rymmer extra batteri & ett fack som rymmer kompressorer & annan nödutrustning som div res delar & däcksreparation stroppar mm som inte behövs till vardaglig offroadkörning utan mer som sagt nödutrustning som kan vara nödvändig i vissa svåra situvationer

 

Då jag införskaffat en reservdelsbil till min bj75a så kom lite tokiga planer

Jag fick en hel drivlina över från res bilen en stadig fin drivlina

 

Eller vad sägs om en 3b motor i en 4-runner?

30086741.jpg

 

Eller kanske ett par ricktigt stadiga axlar?

30086739.jpg

 

Då jag har en flyttgodsbil från usa får jag montera LandCruiserns drivlina från 1985 utan att dom klagar på bilprovningen :o

Vad jag kan se storleksmässigt osv ska den rymmas fint & axlarna som är smalare passar fint tillsammans med 10tum breda fälgar innanför skärmkanterna & får platts mellan ramen osv jag tror detta kan vara ett vinnande koncept vad tror ni?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.