limpanhaha Posted May 20, 2009 Report Share Posted May 20, 2009 Hej jag har en 4-runner och vill göra terräng bil av den Är helt ny på detta så länkar till där de säljer skysta grejer och tipps å råd vill jag gärna ha massor av Tänkte börja med att höja bilen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder Posted May 20, 2009 Report Share Posted May 20, 2009 Hej & välkommen. Har haft förmånen att sätta tänderna i 4-Runner tidigare. Vilken årsmodell är det du har? Är det en bensin eller diesel? 4-Runner äger i stort sätt samma platform som HiLux och LC90 (beroende på årsmodell) - så mycket på marknaden förekommande tillbehör är kompatibla med varandra. Men som sagt - vore bra och få svar på ovanstående två frågor innan jag kan ge dig några vettiga råd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
limpanhaha Posted May 22, 2009 Author Report Share Posted May 22, 2009 Tackar Det är en bil från 1993 och som drivs på bensin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
limpanhaha Posted May 22, 2009 Author Report Share Posted May 22, 2009 Har tittat på filmer på youtube och det verkar vara bladfjädring på bakhjulen som gäller. eller alla fyra? Har jag rätt om det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder Posted May 22, 2009 Report Share Posted May 22, 2009 Din 4-Runner har torsionstavar som framfjädring och spiralfjädrar bak (alltså inte bladfjädrar). Det finns en uppsjö av leverantörer av olika fjäderpaket till din bil. För att få en överblick - kan du Googla "Toyota 4-Runner lift kit". Faller du för Oldman så kan ExpWorks http://www.expeditionworks.se skaffa detta till dig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
limpanhaha Posted May 24, 2009 Author Report Share Posted May 24, 2009 Tack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
limpanhaha Posted June 8, 2009 Author Report Share Posted June 8, 2009 Då var ett höjnings sats införskaffat till fram delen av bilen. Tack för PM:et Nu så vill jag ju ha för baken också Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts