Diesel Postad 25 mars, 2009 Rapport Share Postad 25 mars, 2009 Går det köra på 4L läget med naven urkopplade fram och då ha 2L? Eller går något sönder/slits Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ronnie79 Postad 26 mars, 2009 Rapport Share Postad 26 mars, 2009 Det blir lite mindre stabilitet för drivknutarna så dom kan röra sig lite mer vilket gör att frihjulsnaven och spindelbussningen slits mer. Jag antar att du inte tänker köra land och rike runt i lågväxeln, ska du köra några meter på gården är det nog lugnt. Jag klantade mig och körde nästan 100mil med 4H och frihjulsnaven urkopplade och det höll. Men så skall man absolut inte göra för det äter upp grejerna! Jag har dock gjort det några gånger när jag har t.ex. dragit upp en bil ur diket när jag har stått på asfalt och måste svänga. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Diesel Postad 26 mars, 2009 Författare Rapport Share Postad 26 mars, 2009 Ok, tack för info! Bra att veta! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster