Gå till innehåll

Ljud till musikanläggningen.

Rekommendera Poster

På väg hem till Tumba från Filipstad försvann ljudet ifrån min radio, vid närmare koll även ljudet från bandspelare och CDspelare. Jag åkte till Toyota Kungens Kurva i Skärholmen för att få hjälp med problemet. Jag beskrev problemet för dem att det var bara ljudet ifrån musiken som inte gick ut i högtalarna.Alltiung annat fungerar, dvs. radion fungerar, bandspelaren fungerar, CDspelaren fungerar, färddatorn fungerar, GPSen fungerar och ljudet från vägsningen funger ut till högtalarna - det är bara ljudet från musiken/radion som inte går ut till högtalarna. Toyota upplyste mig om att man lagar inte sådana här fel utan man byter hela konsolen och det skulle kosta mig 35.000 SEK + arbetskostnad. Lätt skakad for jag hem och svimmade. Vad jag inte kunde fårstå var att allt i eloktronik konsolen fungerade utom att ljudet från musiken/radion inte tog sig fram till högtalarna. För mig låter det som ett  sladd/kabel eller säkrings problem. Är det någon som har råkat ut för samma problem och löst det, berätta vart Ni vände Er eller om någon vet vart jag kan vända mig för att få hjälp med mitt problem. Toyota Kungens Kurva vill inte göra sådana här jobb och man visar ingen vilja till att vilja ha mig som kund efter 21 år som Land Cruiser ägare och Kund. Min mailadress är maryolouis@gmail.com om ni har något tips.

• Sad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrämmande att få ett sådant bemötande, men jag tror att det dels bottnar i okunnighet och dels att de stora verkstäderna måste dra in pengar varenda minut. Felsökning kan vara tidsödande och betalar sig dåligt.

Tror att ditt problen är enkelt avhjälpt, och kan vara att ett låssnäppe i ett kontaktdon har öppnat sig och bara behöver tryckas ihop.

Vänd dig till en kunnig lokal verkstad om du inte vill fixa det själv.

• Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser