Gå till innehåll

Taktält, Autohome Overland, Large

Blackstream

Rekommendera Poster

Klockan 04:12 i helgen vaknade jag i ett skruvstäd med ryggen i onaturlig vinkel. Två knän i bröstkorgen och två i svanken. Beslutet var taget och taktältet är till salu. 

The shits about the shit

• Autohome Overland
  • Large
  • Färg, Safari
  • 4 år gammalt
  • Ca 100 nätter, använt och inte nytt med andra ord. 
  • Fick sig en smäll som man kan se här som är fixat och har ingen funktionsmässig betydelse. Gångjärnen är tillbakabockade. Några extra skruvar och limning av en skena. Kapellet är lagat hos kapellmakare och sen har jag lagt på kapell-lagningar från insidan.
  • Originalmadrass + två olika bäddmadrasser kan ingå. Dom har kostat en hel del pengar.
  • Teleskoppinnarna som håller uppe öppningen är lite slitna men funkar. 
  • Alla dragkedjor, canvas, myggnät etc är hela.
  • Kapellet ser väl inte nytt ut men tältet är fräscht
  • Det får plats 4 sovsäckar+kuddar och extra bäddmadrass i taktältet. Men det är ett absolut max, lite tight att få ihop det då.
  • Fästen för antingen Frontrunner eller Thule-räcke. Alltså smalt eller brett.
  • Finns i Västerås

Sommaren 2017 sa vi att det va den sista på grund av att det började bli för litet. Sommaren 2018 har varit trång. Vi är en familj på 2+2, inga breda höfter på nån av oss. Barnen är nu 7 och 9 år. Ett av barnen är av "propellersorten". 

Pris
Är ju svårbedömt. Jag resonerar att det kostar ca 27000 SEK nytt, 37% av nypris så landar det på  9 990 SEK. Då får man mina svindyra specialdesignade bäddmadrasser på köpet. Men, det får ju gärna bli en hysterisk budgivning!

Här finns nån bild
Här är en
Och här säkert

Try it, you'll like it

• Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• 2 weeks later...