Gå till innehåll

OME-höjning med TEMS?

Lennart

Rekommendera Poster

Delade tråden om import.

http://toyota4x4.se/...-4x4-vid-import

I denna tråden fortsätter diskussionen om höjning och TEMS

//Klydd

hej.

Helt fantastiskt bygge, men hur går det med OME sats tillsammans med Temsfjädring?

Har bara hunnit titta lite på dina sidor så jag skall kolla vidare snarast.

http://www.youtube.com/watch?v=GPzZ89wFlqw

MVH Lennart

Ps det är vår Lc som ligger på sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej.

Helt fantastiskt bygge, men hur går det med OME sats tillsammans med Temsfjädring?

Har bara hunnit titta lite på dina sidor så jag skall kolla vidare snarast.http://www.youtube.com/watch?v=GPzZ89wFlqw

MVH Lennart

Ps det är vår Lc som ligger på sidan.

OME funkar fint. Inget speciellt men det gör ett ok jobb. Jag är rätt sugen på att modda hela hjulupphängningen. Både fram och bak. Det billiga enkla alternativet är icon coilovers med extended travel och nya länkarmar bak/fram. Det roliga/tidskrävande och dyra skulle vara att bygga helt nytt själv. Custom 4-Link bak. På tok för långa coilovers bak och hemmasnickrat longtravel IFS fram.

Gör jag det så lyfter jag nog hela karossen och ställer till med en hel del annat dumt samtidigt.

Vi får se vad som sker framöver men jag skulle gärna ha en mer följsam gång på bilen med mer artikulation både fram och bak.

Vilken LC är din. Skicka länk är du snäll.

//Mårten

Redigerad av LexusGX470
Länk till kommentar

Hej igen. Hittade du filmen från SOA?

Ursäkta en teknisk analfabet att vi kommer ifrån ämnet med importen men jag undrar om det här med höjningen.På bilden med alla knapparna vid växelväljaren på din bil har du en knapp som du kan göra 4st olika inställningar av stötdämparna med, vi har en sådan funktion på vår bil också och har jag fått informationen att det inte går att behålla denna funktion om man byter dämpare vid en höjning, vet du om det stämmer? Nya dämpare borde ingå i OME satsen och då borde funktionen gå förlorad?

Lennart

Länk till kommentar

Ursäkta en teknisk analfabet att vi kommer ifrån ämnet med importen men jag undrar om det här med höjningen.På bilden med alla knapparna vid växelväljaren på din bil har du en knapp som du kan göra 4st olika inställningar av stötdämparna med, vi har en sådan funktion på vår bil också och har jag fått informationen att det inte går att behålla denna funktion om man byter dämpare vid en höjning, vet du om det stämmer? Nya dämpare borde ingå i OME satsen och då borde funktionen gå förlorad?

Lennart

Inga problem. Det stämmer utmärkt. Originaldämparna har en kontakt monterad på toppen av dom. Du får dra ur denna sladden på varje dämpare och montera en "vanlig" dämpare istället (sladden får man gömma undan någonstans). Och funktionaliteten går förlorade. Inget jag grät över då jag kände minimal skillnad mellan dessa inställningar.

Redigerad av LexusGX470
Länk till kommentar

Lennart

Hej

Det är intet problem , jag har gjort det på min lc100. Så det skulle också värra möligt på en lc120: Toyota Nestle i tyskland gör det också , men är allt for dyra tycker jeg.

länk till Toyota nestle: http://www.offroad-nestle.de/en/shop/offroad-products/landcruiser-120/suspension.html

Mvh

Jes

Länk till kommentar

Jep , det kärvar lite job . Jag kan höja och sänke min bil justera avfjädringen osv. Tricket är att hitta rätt fjäder och give höj senorna ett nytt "noll" punkt .

Mvh

Jes

PS: vi får nok ta detta i en annan tråd .. :-)

Länk till kommentar

Jep , det kärvar lite job . Jag kan höja och sänke min bil justera avfjädringen osv. Tricket är att hitta rätt fjäder och give höj senorna ett nytt "noll" punkt .

Mvh

Jes

PS: vi får nok ta detta i en annan tråd .. :-)

Låter mycket intressant, vilken tråd förslår du?

Lennart

Länk till kommentar