Gå till innehåll

Min LC dra til venstre, etter en påkjörsel bakfra av en lastebil


Rekommendera Poster

Hej,

Jag blev på kjört av en 25 tonn lastebil. 

Lastebil kjörte på med skjev.

Bilen har blitt reparert for ca 180 000, men dra til venstre.

Toyota har tatt hjulstillings kontroll og chassis ramme kontroll, alt var innom aksept kriteria.

Dekk trykk er riktig, vi har byttet dekk diverse ganger, men bilen dra til venstre.

Toyota mener at det må vare noe feil med dekkene min og vill legge nye dekk på bilen.

Jag har kjört med nye dekk, men bilen dra til venstre!!

Jeg se at karosseri "henger" skjev, venstre side er på bakside 2,5 cm lavere enn på höyere side, fremme er venstre side ,5 cm lavere en höyere side.

Toyota mener at min skjeve karosseri har ingenting å si og at det ikke kan vare årsak at bilen dra til venstre.

 

Frågor:

- Skall en LC 150 (2019) har en skjev karosseri?

- Kan en skjev karosseri vare grunn til at min bil dra til venstre?

 

Takk for deres svar, rekommandasjoner.

 

MVH Hector

 

 

  • Sad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj!!!    Verkligen tråkigt att höra om olycka och alla problem.  Glad att du inte skadades själv i en sådan olycka (jag gissar att du satt i bilen?)

 

Jag kan inte tänka mig att en ny LC 150 är på något sätt skev i karossen. Det är ju ändå en Toyota...   :-)

Tycker som Janne - kolla med en fristående verkstad med bra renommé.

 

Ev kan du även gå med som medlem hos "Motormännen" här i Sverige. Kostar några hundra per år. Då har du fri juridisk och teknisk rådgivning. Mycket bra. De hjälper dig med detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

  • Senaste som Tittar   0 medlemmar

    • Inga registrerade medlemmar visar denna sida.
×
×
  • Skapa nytt...

Viktig Information

Vi har placerat cookies på din enhet för att göra denna webbplats bättre. Du kan justera dina cookie inställningar, annars antar vi att det är okej att fortsätta.