Jump to content

Bj42 i garaget


Recommended Posts

  • Replies 95
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Lite övning i garaget, en julklapp till mig själv. Har aldrig använt tigsvets tidigare så det är lite besvärligt! Har provat aluminium med men det blir för varmt hela tiden, måste beställa en pedal.

Har gjort en vanvettesaffär idag! får klämma in en pajero som skall bli epatraktor i garaget. kan vara den enda epan som gått i ett par ökenrallyn? Säkert helt sönderkörd men jag kunde

Nu rullar det fint👌Bara rosten och allt annat kvar

Posted Images

Hur gick det , löste det sig ? 

Du får sätta medar på 42:an i stället så tål det lite närkontakt med naturen 😉😆

/ Mecki

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Det skall bli intressant att få ett utlåtande vad du tycker om fjädringen när den väl har blivit monterad.

/ Mecki

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
På 2021-03-01 på 18:12, Mecki säger:

Det skall bli intressant att få ett utlåtande vad du tycker om fjädringen när den väl har blivit monterad.

/ Mecki

Har inte så mycket att jämföra med! Senast jag åkte LC var i slutet av nittiotalet på Balkan, då var det väl inkörda modell 70 som gällde!

Link to post
Share on other sites

Många timmar senare är bladen bak demonterade. Sprintarna till bussningarna är hoprostade, nästintill vulkade med gummit, får inte bort yttre schackel bak båda sidor😵

tips mottages, helst utan att skära loss dom då jag inte har nya än

C9E071D2-7CAB-4DF0-9A42-FF970E1D14FC.jpeg

B522CA7F-56F9-4206-B6CE-1AC592845EAC.jpeg

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Nya blad på plats och axeln vilar fint👍Lite justeringar kvar innan slutgiltigt montage! Nytt bladfäste höger bak ska tillverkas, det gamla trillade nästan loss under arbetets gång, genomruttet.

B0BF3302-719E-427E-A97B-B30A4406B678.jpeg

  • Like 4
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Efter några mils körning gav kopplingen upp! Pedalen är trött och dåligt motstånd, behållaren tom på vätska. Efter påfyllning är den likadan, tips för luftning? Eller är det nåt annat?

Link to post
Share on other sites

Om bromsvätskan rinner ut är det troligast ett läckage på slavcylindern nere där kopplingsarmen går in i sprängkåpan.

 

Om huvudbromscylindern läcker brukar det rinna in i kupe'n vid pedalerna så kolla under golvmattan mot torpedväggen.

/ Mecki

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
48 minuter sedan, Mecki säger:

Om huvudkopplingcylindern läcker brukar det rinna in i kupe'n vid pedalerna så kolla under golvmattan mot torpedväggen.

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Passerade vardagsrummet och såg att grabben börjar bli skadad, han kör fj40  i Forza som är som kopierad från vårt garage med fuskplåt för dölja rosten bakom!

jämför själva🤣

E3AA1652-B591-4F98-9C41-9A103CE664C1.jpeg

  • Like 2
  • Haha 3
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.