Jump to content

Adventuras BJ40

Recommended Posts

8 timmar sedan, adventura säger:

Kina tillverkare har jag dock missat, har du några tips?

De säljer inte enstaka delar utan endast större partier 

www.junchengauto.com 
www.jsjccy.en.alibaba.com

• Like 2
  • Replies 204
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Lite uppdatering efter många timmars putsande, tvättande, borstande, kraftavfettning, nån liter aceton om och om igen  och lite färg.... resultatet blir ju åtminstone trevligare och trevligare..... må

En liten Bj40 uppdatering   Äntligen har jag hunnit hämta Ramen och lite annat smått från blästringen, nu blir det till att anpassa motorfästen och lite reparationssvetsning i bakramen.... 

Började smyga igång lite med inpassning av motorn igår.....  

Posted Images

Idag blev det mätning, mätning och mätning… I.O.M att jag inte hunnit med att åka till Kumla och mäta ännu så fick det bli lite frihandel till att börja med, tog en bild från FJ Companys bildarkiv på en renoverad bi och sen blev till att försöka skala upp mått utifrån sånt som jag kunde kontrollmäta, som exempelvis tankluckan…. Sen blev det miniräknare och massor av tuschsträck…. Om och om och om……

Här är resultatet, (jag har inte gjort några kantvik änn så plåten är 2 cm i övermått runt hjulhus och nederkant bak), i nederkant fram så ska det förstås göras ytterligare en bit för möta tröskelkanten…

Ser det rätt ut? Eller åtminstone skapligt :)

Bifogar bild på vad jag utgått från samt hur första skapliga formen ser ut

CC139D60-85D2-40B4-9C0C-2E7FD5284AB7.png

9D312727-9C31-444C-A588-EB1E92323C16.jpeg

08E1401F-CC7A-41C9-AB0D-864FD8127B14.jpeg

• Like 3

Snyggt! Tyvärr kan du inte mäta på min då hjulhusen är uppkapade :)

Men denna kanske hjälper något. OBS! inte jag som gjort den utan hittat på nätet för länge sedan..rrccf15010.jpg.861dd25d53772e58afe324e0c020f872.jpg

• Like 4
30 minuter sedan, Jah säger:

Snyggt! Tyvärr kan du inte mäta på min då hjulhusen är uppkapade :)

Men denna kanske hjälper något. OBS! inte jag som gjort den utan hittat på nätet för länge sedan..rrccf15010.jpg.861dd25d53772e58afe324e0c020f872.jpg

Men jäklar vad fint, tackar!!!

den där kommer kunna hjälpa mig ordentligt… nu återstår bara att se hur mycket jag få göra om 😂😂😂

• Haha 1

Var tvungen att gå ut å mäta direkt, kollade allt förutom radierna och fasen det stämmer :), så när som på några millimeter och att jag hade 118 grader istället för 120…. Men det känns definitivt som att jag kan leva med det. Nu kan jag sova gott….

• Like 3