Jump to content

Corolla 4wd

Recommended Posts

Jaha, då har ett dåligt substitut till LCn som sålts införskaffats.

Det är en skapligt risig corolla 4wd från 92 som gått dryga 30 000 mil. Är inte tänkt att använda bilen så mycket men det känns viktigt att ha en bil som tar sig av gården även när det kommit en dust med snö innan det plogats. Får tjänstgöra som jaktbil här hemma så tar jag hiacen, som införskaffats som firmabil, när jag ska någonstans.

Har inte fått hem biln än, den får stå och vila i Säter nån vecka innan nån har tid att köra upp den.

Min erfarenhet av Corolla 4X4 är mkt positiv. Inom försvaret har man använt den modellen som jourbil för personal som skulle kunna ta sig fram till div anläggningar. Mkt kompetent med rätt förare. Kan även förses med kedjor!

• 3 months later...
  • 1 month later...

Då corollan nu är alltför risig att åka i, åker knappt ens ner på stugun (2,7 mil grus) med den ens. Utan bakre ljuddämpare, ser ut genom bakluckan och i princip inga skärmar. En dum en tror att bilen satt ihop med spackel och färg. Obefintlig funktion i dämpare och trötta fjädrar gav skönt gung och ständiga genomslag. Att dessutom kopplingen slirade lite när vi var ute och körde fast på midsommar är ju bara en bagatell.

Den har fyllt sin funktion, nu när det är vägarbete hela vägen ner till stugun med grovkross att åka på har det varit bra med en slingbil, men jag trodde nog att jag skulle kunna ha den en höst.

Nu får den stå kvar ett tag avställd, får se om jag använder den som skogsbil eller om det är lika bra att skicka iväg den, är någon intresserad?

Har varit i valet och kvalet ett par veckor(och längre) om vad jag skulle ha istället, var länge inne på tundran utanför göteborg(enkelhyttaren på blocket), givetvis LC och Hilux också, har t o m tittat på gamla chevpickuper. Det tog en hastig vändning då en annons kom ut på blocket igår mitt på dan.

Detta blev det, ingen toyota men man känner igen sig bakom ratten ändå och skönt med lågväxel då jag kör runt och flyttar på släpvagnar en del. Dessutom slapp jag låna för att köpa. -98 med knappa 18000 mil på mätaren. Blir premiärtest på fredag med sträckkörning ner till skåne, ca. 105 mil.

129_6556ba06104661b6b99ed997063e0117_thumb.jpg