Jump to content

Jalne

Members
  • Content Count

    4
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Jalne last won the day on September 15

Jalne had the most liked content!

Community Reputation

4 Neutral

Profile Information

  • Location
    Mönsterås
  • I drive
    LC120

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tack för svaren! Det jag såg i min intercooler passar bra in på Wibergs beskrivning. Skit olja och vatten i inte allt för stora mängder. Då vet jag att det inte är bortom "normalt". Carchcan kan ju vara värt att tänka på då.
  2. Hallå. Köpte en "ny" lc120 nu i somras. Bilen har rullat stadiga 33000 mil sedan 2007 och jag köpte den medveten om att en del kommer behövas ordnas och donas med. Jag tog mig an projektet att göra rent EGR-ventilen för några kvällar sedan. Både för underhåll och för att se hur eländigt det såg ut där nere. Men bland det första jag märkte när jag plockade av intercoolern för att komma åt allt annat var att där var en hel del olja och det ser ut som att det runnit vatten från den ner på ett av fästena till själva motorn (en av skruvarna som håller fast intercoolern had
  3. En flush finns med på min att göra lista på min "nya" 2007 120a med 33000 min på räknaren. Men listan är lång och tiden en bristvara. Först och främst blir det bromsbyte, filterbyte och oljebyte. Sedan nya vinterdäck, kamrem och byte av AC rör.
  4. Här har du en länk på en kille som flushar växellådan på sin 150. https://youtu.be/WDrpTkMKi3Q Inte samma låda som du har. Men principen är densamma om du vill byta maximalt med olja
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.