Jump to content

Sörgårda

Members
  • Content Count

    6
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Profile Information

  • Location
    Rengsjö Hälsingland
  • I drive
    Hyundai Santa Fe 2011 Landcruiser 150 2016
  • Occupation
    f d läkare

Recent Profile Visitors

189 profile views
  1. Sensonic skriver " Varför har ni fått för er att en lampa ska tändas som indikering ? " Ja Jag har levt i den förhastade tron att LC:ns indikeringslampa skulle fungera lika som den i Hyundai Santa Fe men så är tydligtvis inte fallet. /L
  2. Sensonic synes väl insatt i problematiken med LC´s sladdbenägenhet. Får acceptera att det inte är tillrådligt /möjligt att ändra ESP-tuningen på ett rimligt enkelt och säkert sätt. Biter i det sura äpplet o tar Santa Fe´n när det är halt. MEN med risk att framstå tjatig ; ett överarbetat men närvarande ESP-system borde i alla fall ge något livstecken ifrån sig i form av blinkningar men det synes aldrig minsta blinkning vare sig för mig eller andra tydligen. Man kan fråga sig om LC överhuvudtaget är utrustad med ESP. LJ
  3. Ingen låst mittdiff för min del vid mina sladdupplevelser. Hade tankar om att byta till ngt smalare däck (235) men om problemet enligt Sensonic är dåligt bakhjulsgrepp vilket överlastar antisladdsystemet så skulle ju det snarare förvärra. Men ett överarbetat ESP sytem förklarar inte varför inte någon ser en blinkande ESP varningslampa. Återigen tror någon det minns möjlighet att hacka ESP programmet för ökad känslighet även till pris av bortfallna garantier ? /L/
  4. Någon som vet om det finns möjligheter till uppdatering/omprogrammering för att få ESP systemet känsligare på en LC ? typ trimbox för ESP ?? Toyota erbjuder ju numera detta till nya RAV4 PHEV . Leif J
  5. Läser om Kristian KJ s upplevelser nu december 2020 och inser att jag haft liknande upplevelser förra vintern med min LC 150 2016; Det är snorhalt med is+ tövatten , kommer i ca 30 km nedför en backe från vår enskilda väg och vill göra en vänstersväng in på större väg men snurrar runt 180 grader och stannar i motsatt riktning mot den avsedda. Ingen som helst insats från ESP systemet och detta är det värsta INGEN SOM HELST BLINKNING FRÅN ESP LAMPAN . Man får ju intrycket att antisladdsystemet inte existerar eller alternativt är så slött programmerat att slutresultatet blir
  6. Planera också att installera slangvärmare med cirkulationspump på min LC 150 2015. Två frågor ; vilken är enklast montera DEFA eller Calix ? I anvisningarna rek också att avlufta kylsystemet efter montering men jag kan inte hitta luftningsnippleln /nipplarna. Nån som vet ?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.