Gå till innehåll

Vad har ni era bilar till?


Fabbe

Rekommendera Poster

Hej! 

Efter lite corona-effekter har jag nu fått övergå till att ha min hzj75(tror jag åtminstone) till arbetsbil.

Initialt skulle denna ersätta min hilux för studier men Coronat gjorde studierna svåra och vips hade jag köpt en ogräsmaskin för att stå på säkra sidan om arbetslösheten. Hiluxen var redan såld så land cruisern fick kavla upp ärmarna. Nu kör jag varje dag med 2.5 ton på kroken och måste medge min förvåning över hur bra en 30 år gammal bil klarar det. 

Hur som helst så undrar jag nu vad ni använder era bilar till. 

Kör ni skit till tippen eller står ni och putsar på dom? 

 

För er kuriosa så har jag en förbrukning på drygt litern med ekipaget och bilen har senaste månaden snittat 8 mil om dagen. Det enda som än så länge gått sönder var ett fäste till avgasröret. Vi får se hur länge bilen håller i detta arbete. Säsongen pågår till slutet på september men med lite tur blir jag högskolestudent redan i augusti. 

 

mvh Fabian 

 

IMG_3568.jpeg

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har min som lite allt i allo och andrabil - hämtar på dagis, kör skräp till tippen, shuttlar mtbs, får stryk vid rödljusen..

Har även använt den en del i tjänsten - besöker en del folk som inte alltid är helt överens med varandra och LC ska ju bara beprövad i oroshärdar så..

Den fungerar till det mesta och allt känns som ett äventyr när man gör det i Dunderklumpen.

 

Har planer på att anpassa den för lite campingliv också så snart tiden finns

 

BJ75.jpg

Redigerad av Chrille
  • Like 7
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2020-07-09 på 06:58, Mecki säger:

Den används till det mesta.

 

Offroad

20200418_140614.thumb.jpg.f9d5ee5622ae77a8b7bb67b6154b24da.jpg

 

Resor

IMG_20170707_200849.thumb.jpg.eade4b7d1fabae4424177c1bb34d3e80.jpg

IMG_20170708_124927.thumb.jpg.9067754483fe667aab4d776a136b1467.jpg

 

Klippa gräs och köra grus.

VideoCapture_20200709-053505.thumb.jpg.11b13d97e689b5156ef556f0997c519f.jpg

20200502_171742.thumb.jpg.b8e6b899852f12f60d525af37f376a48.jpg

 

Sommartid används den även som daily driver.

 

/ Mecki

Men Mecki, det här är ämnet för 70-serien 😁

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, MFI9 säger:

Men Mecki, det här är ämnet för 70-serien 😁

 

Tyckte inte det hände så mycket i tråden, det borde ju finnas många, många fler som använder sina 70-serier 😉

 

Ledsen för trådkapningen 😪, så går det när man inte har riktigt har koll på i vilken del av forumet man läser i.

 

Så, åter till ordningen. Nu väntar vi på bilder på alla era 70-serier "in action" 👍

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Mecki säger:

 

Tyckte inte det hände så mycket i tråden, det borde ju finnas många, många fler som använder sina 70-serier 😉

 

Ledsen för trådkapningen 😪, så går det när man inte har riktigt har koll på i vilken del av forumet man läser i.

 

Så, åter till ordningen. Nu väntar vi på bilder på alla era 70-serier "in action" 👍

Ta med en bild på en C30 så blir det rätt 😁 😂😅

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ute o blänger i fjällen eller som i dagarna sett hur långt det går att ta sig på grusvägar från Dorotea till Övik...  sista tre milen fick bli asfalt men hittat några riktigt roliga vägar...  Dunderklumpen (HZJ75) körde jag hem veden med i fjol dock inte på långa vägar lika potent som Shrek (mitt föredetta gröna träskmonster BJ42)

DSC_4079.jpg

_D500316.jpg

  • Like 7
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för dom värmande orden, Gaupen!

Jo, ”Skräcken” är verkligen nå’t extra!

Sen den fick sin ”mössa” åter blir den nästan ”normal”… och får även, (förutom träsk och andra pågränsetill-utmaningar), ta en tur till människobyn!

Du har gjort storverk med Din fina sjuttiofemma men är hjärtligt välkommen att hälsa på och klappa lite på den när Du har vägarna förbi…😜

4B8B0543-215B-4E78-B53D-B4AD94799754.jpeg

525708D7-CC36-496F-9310-F4CC73EBD1D3.jpeg

C58EB048-A146-401F-8249-B39C9D05F9E3.jpeg

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo kan nog tänkas att jag har vägarna förbi en vacker dag...  Tycker du va lite feg med den dära garage domkraften....   Du skulle sett vilken attraktion jag var när jag skulle skifta däck vid besiktningen och krökte farmar´n, tur att det fanns en stadig fura på området och en winch i båda ändar.. Tror inte Vilhelmina folket sett en BJ42 som klättrar i trän förut..  :)

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Används till vardags och som ståtlig prydnad för dem som passerar gården när den inte brukas.

Fantastisk bil som alltid startar och med förträfflig framkomlighet.

Allt är i gott skick men jag söker efter original torkararmar då någon tidigare ägare bytt ut dessa och jag kämpar att hitta passande torkarblad - Tacksam för svar.

 

Glad Påsk till Er alla Land Cruiserägare.

Toyota.jpg

  • Like 7
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

  • Senaste som Tittar   0 medlemmar

    • Inga registrerade medlemmar visar denna sida.
×
×
  • Skapa nytt...

Viktig Information

Vi har placerat cookies på din enhet för att göra denna webbplats bättre. Du kan justera dina cookie inställningar, annars antar vi att det är okej att fortsätta.