Jump to content
Leovince

Lc vzj95 1999 3,4l man.

Recommended Posts

Hej! Köpte en Lc billigt av bror min som ägt den i 15år. Efter rostlagning bakre tvärbalk och ena momentstagsfäste i bakaxel så verkar rosten vara under kontroll slängde även dit Asfir alutankplåt för orginal plåten var totalt slut. Passade på blästra och lacka dragkroken när den ändå skulle ner pga rostlagningen.

Nu vill jag gärna göra en moderat höjning av fjädring och tänka mig fetare hjul. Det ska vara mycket gummi dvs högre profil och 15tum fälg om det passar.

29500mil har den gått nu, när brorsan köpte den var det 10500mil på mätaren. Är väldigt nöjd med bränsleförbukningen som minst 1,05liter/mil och 1.4 under vintern i kylan.

Kom med förslag om höjkitt och däck/fälg!

landcruiser 2019-08-11 191.jpg

landcruiser 2019-08-11 240.jpg

landcruiser 2019-08-11 217.jpg

landcruiser 2019-08-11 246.jpg

landcruiser 2019-08-11 243.jpg

Edited by Leovince
  • Like 4

På ‎2019‎-‎08‎-‎11 på 09:02, Leovince säger:

Hej! Köpte en Lc billigt av bror min som ägt den i 15år. Efter rostlagning bakre tvärbalk och ena momentstagsfäste i bakaxel så verkar rosten vara under kontroll slängde även dit Asfir alutankplåt för orginal plåten var totalt slut. Passade på blästra och lacka dragkroken när den ändå skulle ner pga rostlagningen.

Nu vill jag gärna göra en moderat höjning av fjädring och tänka mig fetare hjul. Det ska vara mycket gummi dvs högre profil och 15tum fälg om det passar.

29500mil har den gått nu, när brorsan köpte den var det 10500mil på mätaren. Är väldigt nöjd med bränsleförbukningen som minst 1,05liter/mil och 1.4 under vintern i kylan.

Kom med förslag om höjkitt och däck/fälg!

landcruiser 2019-08-11 191.jpg

landcruiser 2019-08-11 240.jpg

landcruiser 2019-08-11 217.jpg

landcruiser 2019-08-11 246.jpg

landcruiser 2019-08-11 243.jpg

julpynt-18 011.jpeg

Härligt!

Samma färg som min, men min är automat. Ville ha den manuella lådan för att undvika växellådekylar problemet men det ska nog gå bra hoppas jag!

• Like 2

44 minuter sedan, Leovince säger:

julpynt-18 011.jpeg

Den funkar nog med automaten också. Har du åtgärdat nåt med bakrebalken och momentstagen/bakaxeln?

Originalfälgarna är 16 tum så det kan bli svårt med 15 tums fälg

• Like 1

1 timme sedan, Leovince säger:

julpynt-18 011.jpeg

Ok! 25k för den var ett bra pris..Den är efter diverse reparationer värd minst 50k..

1 timme sedan, Leovince säger:

Den funkar nog med automaten också. Har du åtgärdat nåt med bakrebalken och momentstagen/bakaxeln?

Jag har bara ägt den i knappt 3 veckor så inte hunnit kolla igenom den alltför mycket, men den är i otroligt fint skick för 34k mil och 20 år gammal.

99% rostfri, full servicebok, en ägare, allt i tipptopp skick. Gubben som sålde den till bilfirman var typ 70 så knappast offroad körd.

Har besiktning senare i höst så ska bli spännande att se vad de säger...

• Like 1

3 minuter sedan, seww säger:

Jag har bara ägt den i knappt 3 veckor så inte hunnit kolla igenom den alltför mycket, men den är i otroligt fint skick för 34k mil och 20 år gammal.

99% rostfri, full servicebok, en ägare, allt i tipptopp skick. Gubben som sålde den till bilfirman var typ 70 så knappast offroad körd.

Har besiktning senare i höst så ska bli spännande att se vad de säger...

Ok! Säkert en fin bil! Fick min Lc billigt pga brorsan tröttnade efter 15år..Han köpte en nyare Subaru Forester..

4 timmar sedan, Leovince säger:

Ok! Säkert en fin bil! Fick min Lc billigt pga brorsan tröttnade efter 15år..Han köpte en nyare Subaru Forester..

Lyx! Vill också hitta en billig med LC kommer inte billigt...

• Like 1

På ‎2019‎-‎08‎-‎12 på 15:22, Leovince säger:

Ok! 25k för den var ett bra pris..Den är efter diverse reparationer värd minst 50k..

Ny besiktad utan anmärkning Opus i Kalix 14/8..Utsläppsvärden perfekta!

• Like 1