Gå till innehåll

Lc vzj95 1999 3,4l man.


Leovince

Rekommendera Poster

Hej! Köpte en Lc billigt av bror min som ägt den i 15år. Efter rostlagning bakre tvärbalk och ena momentstagsfäste i bakaxel så verkar rosten vara under kontroll slängde även dit Asfir alutankplåt för orginal plåten var totalt slut. Passade på blästra och lacka dragkroken när den ändå skulle ner pga rostlagningen.

Nu vill jag gärna göra en moderat höjning av fjädring och tänka mig fetare hjul. Det ska vara mycket gummi dvs högre profil och 15tum fälg om det passar.

29500mil har den gått nu, när brorsan köpte den var det 10500mil på mätaren. Är väldigt nöjd med bränsleförbukningen som minst 1,05liter/mil och 1.4 under vintern i kylan.

Kom med förslag om höjkitt och däck/fälg!

 

landcruiser 2019-08-11 191.jpg

landcruiser 2019-08-11 240.jpg

landcruiser 2019-08-11 217.jpg

landcruiser 2019-08-11 246.jpg

landcruiser 2019-08-11 243.jpg

Redigerad av Leovince
  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På ‎2019‎-‎08‎-‎11 på 09:02, Leovince säger:

Hej! Köpte en Lc billigt av bror min som ägt den i 15år. Efter rostlagning bakre tvärbalk och ena momentstagsfäste i bakaxel så verkar rosten vara under kontroll slängde även dit Asfir alutankplåt för orginal plåten var totalt slut. Passade på blästra och lacka dragkroken när den ändå skulle ner pga rostlagningen.

Nu vill jag gärna göra en moderat höjning av fjädring och tänka mig fetare hjul. Det ska vara mycket gummi dvs högre profil och 15tum fälg om det passar.

29500mil har den gått nu, när brorsan köpte den var det 10500mil på mätaren. Är väldigt nöjd med bränsleförbukningen som minst 1,05liter/mil och 1.4 under vintern i kylan.

Kom med förslag om höjkitt och däck/fälg!

 

landcruiser 2019-08-11 191.jpg

landcruiser 2019-08-11 240.jpg

landcruiser 2019-08-11 217.jpg

landcruiser 2019-08-11 246.jpg

landcruiser 2019-08-11 243.jpg

 

julpynt-18 011.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Leovince säger:

Den funkar nog med automaten också. Har du åtgärdat nåt med bakrebalken och momentstagen/bakaxeln?

 

Jag har bara ägt den i knappt 3 veckor så inte hunnit kolla igenom den alltför mycket, men den är i otroligt fint skick för 34k mil och 20 år gammal.

99% rostfri, full servicebok, en ägare, allt i tipptopp skick. Gubben som sålde den till bilfirman var typ 70 så knappast offroad körd.

 

Har besiktning senare i höst så ska bli spännande att se vad de säger...

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, seww säger:

 

Jag har bara ägt den i knappt 3 veckor så inte hunnit kolla igenom den alltför mycket, men den är i otroligt fint skick för 34k mil och 20 år gammal.

99% rostfri, full servicebok, en ägare, allt i tipptopp skick. Gubben som sålde den till bilfirman var typ 70 så knappast offroad körd.

 

Har besiktning senare i höst så ska bli spännande att se vad de säger...

Ok! Säkert en fin bil! Fick min Lc billigt pga brorsan tröttnade efter 15år..Han köpte en nyare Subaru Forester..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Leovince säger:

Ok! Säkert en fin bil! Fick min Lc billigt pga brorsan tröttnade efter 15år..Han köpte en nyare Subaru Forester..

 

Lyx! Vill också hitta en billig med LC kommer inte billigt...

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

  • Senaste som Tittar   0 medlemmar

    • Inga registrerade medlemmar visar denna sida.
×
×
  • Skapa nytt...

Viktig Information

Vi har placerat cookies på din enhet för att göra denna webbplats bättre. Du kan justera dina cookie inställningar, annars antar vi att det är okej att fortsätta.