Gå till innehåll

2L-T gick med timingen 180 grader fel


Toder

Rekommendera Poster

Hämtade min landcruiser hos meken efter att pumpen vart satt i testbänk, efter mycket om och men gick den igång, vi trodde luft i bränsleledningarna, hur som så körde jag hem den igen ca 1km, sen fick jag inget liv i den igen, gick ut idag och efter några försök att få liv i den bestämde jag mig för att kolla timingen på pumpen, tog lös första spridarröret uppe vid spridaren och tog lös kamremmen, vred på nyckeln så solenoiden på pumpen öppnade, sen vred jag snabbt för hand pumpen och kollade samtidigt på spridarröret, på så sätt lokaliserade jag vart nollan på pumpen va nu, monterade dit kamremmen med korrekt timing och spridarröret och vred på nyckeln, bilen gick igång och är lättstartad igen. Anledningen till att jag fick nyttja denna metod va för att ena meken som hade isär pumpen lyckades på något sätt få nollan på remhjulet att hamna 180 grader fel, men nu var den alltså återställd till ordinarie grundning. (Kanske luddigt förklarat, men svårt att förklara det bättre)

Redigerad av Toder
  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

  • Senaste som Tittar   0 medlemmar

    • Inga registrerade medlemmar visar denna sida.
×
×
  • Skapa nytt...

Viktig Information

Vi har placerat cookies på din enhet för att göra denna webbplats bättre. Du kan justera dina cookie inställningar, annars antar vi att det är okej att fortsätta.