Jump to content
Garnolle

GRJ 79

Recommended Posts

Här kommer en liten uppdatering! Flaket är nu färdigt och snart börjar jag med bygget av arbetsskåpet. 

73D0215C-8531-4228-80BC-E801CA67DA50.jpeg

C5EC7A7A-B127-4F5B-9532-28AC35289886.jpeg

9D1E1615-D34C-4D73-B297-7C95D3AC551C.jpeg

• Like 7

På måndag ska bilen in på lackverkstan.  För bättring av lack på ett par ställen där rost redan börjat krypa lite. Som ni kan se på tidigare bilder så måste jag även bättringslacka under bakfönstret då de tydligen har lackat bilen med flaket på...suck!!! Vi kommer även räta upp förardörren som måste åkt på en smäll i tillverkningen då den är lite konvex och pga det lite svårstängd (nyper upptill och nedtill). När vi ändå går på dörren så kommer vi svetsa fast en liten förstärkning i form av en trekant där fönsterkarmen möter dörren (akter över om man säger så) på båda sidor. Ett känt problem är att dessa bilar tyvärr är väldigt svaga i godset just där. Det ska samtidigt göras en ordentlig rostskyddsbehandling av hela bilen eftersom man tydligen inte bryr sig om sådant i Dubai... 

• Like 3

Tänk på att plåten kan spricka även vid främre delen av rutramen. 

• Like 3

Grymt Bygge/bil!

Vad kommer du använder den till?

För man frågor vad allt kostar? (Inköpspris av bilen, flak osv) 

• Like 1

7 timmar sedan, MFI9 säger:

Tänk på att plåten kan spricka även vid främre delen av rutramen. 

Ja jag kan tänka mig det! Tack!

59 minuter sedan, Josh säger:

Grymt Bygge/bil!

Vad kommer du använder den till?

För man frågor vad allt kostar? (Inköpspris av bilen, flak osv) 

Tackar! Den kommer bli min företagsbil. Bygge av skåp påbörjas snart. Och vad gäller pengar...nä... blir bara deppigt ;)

• Haha 1

Igår var jag på landet och hämtade skåpet som jag köpte i somras som ska bli mitt framtida arbetsskåp. Kallt, blött, mörkt och lerigt var det men nu står skåpet äntligen hemma. Bygget börjar nästa vecka.

C2107AFD-3620-4CEC-A49A-3644E56B2A87.jpeg

AA590F22-2A3A-4FFD-9857-BC03FA160765.jpeg

• Like 6

Oj nu blev ett spännande bygge än mer spännande :) 

• Like 2

Äntligen är nya sommardäcken på! Var tvungen att skifta lite mellan fälgarna så det blev verkstad denna gång.

5C4BC9B4-1E37-4C70-A208-71ABF63CC1CD.jpeg

• Like 1

Och så har jag påbörjat bygget av arbetsskåpet igår. Golvet är bortkapat. Hoppas kunna plasta lite i helgen.

30B71444-78C5-4516-BEE8-A09D24148C34.jpeg

0CFD3E8E-8CEF-42F2-BC96-4C36E9CEBF25.jpeg

• Like 5

antar att den lilla garagedomkraften gled lätt fram på gräsmattan :)....

• Haha 2

1 timme sedan, adventura säger:

antar att den lilla garagedomkraften gled lätt fram på gräsmattan :)....

Hahaha! Nä jävlar va tungt det var!! Tur att det inte har regnat på länge och att huset står på en knalle!

Hela skåpet stod på bockar först men blev tvungen att bygga en riktig jäkla abrovink till ställning som går ut ur sidofönstret, sidodörren och bakdörren som gör att hela skåpet hänger i sitt egna tak. Sedan kunde jag kapa loss golvet och låta det falla ned på bockarna. Men jävlar vilket gediget bygge herr Hägglund har gjort! Bara golvet är ju så tungt att jag måste kapa upp det i delar för att kunna få in det i bilen och sedan till tippen. Eller om någon är sugen på en väldigt platt båt så är det bara att komma och hämta! 

• Like 1

26 minuter sedan, Garnolle säger:

Hela skåpet stod på bockar först men blev tvungen att bygga en riktig jäkla abrovink till ställning som går ut ur sidofönstret, sidodörren och bakdörren som gör att hela skåpet hänger i sitt egna tak. Sedan kunde jag kapa loss golvet och låta det falla ned på bockarna. Men jävlar vilket gediget bygge herr Hägglund har gjort! Bara golvet är ju så tungt att jag måste kapa upp det i delar för att kunna få in det i bilen och sedan till tippen. Eller om någon är sugen på en väldigt platt båt så är det bara att komma och hämta! 

Ja ibland måste man vara kreativ :) å skam den som ger sig, (vilket vissa av oss aldrig gör) påminner lite om när jag lyfta av karossen på BJ40an, då räckte inte höjden till på min domkraft, så det blev en mycket stabil adapter av en 60cm lång 45x45 regel :)...

Annars om du kapar upp botten efter sektionerna å vänder den ena upp ochner, lite gångjärn etc så ser du ju ut att kunna göra en riktigt manlig takbox, inbrottsäker och MIL standard :)...

Är botten i glasfiber eller vad är det för mtrl?

• Like 2

På 2019-05-08 på 22:02, adventura säger:

Ja ibland måste man vara kreativ :) å skam den som ger sig, (vilket vissa av oss aldrig gör) påminner lite om när jag lyfta av karossen på BJ40an, då räckte inte höjden till på min domkraft, så det blev en mycket stabil adapter av en 60cm lång 45x45 regel :)...

Annars om du kapar upp botten efter sektionerna å vänder den ena upp ochner, lite gångjärn etc så ser du ju ut att kunna göra en riktigt manlig takbox, inbrottsäker och MIL standard :)...

Är botten i glasfiber eller vad är det för mtrl?

Haha. Nja, jag har nog med abroviker för tillfället. Golvet åker på tippen. Ja det är av glasfiber och väger ju lätt över hundringen..