Gå till innehåll
Jele

Skärmbreddare

Rekommendera Poster

Hej,

Är det någon som har tips på skärmbreddare och stänkskärmar till billigt/rimligt pris för en Kzj73 årsmodell 95? Jag har svårt att förstå att original kan vara så himla dyra! Jag har kikat på euro4x4 och milner. Är det någon som har till salu, nya eller begagnade så kan det såklart också vara av intresse. 

Vi var ute i skogen för första gången sedan jag köpte bilen för några veckor sedan, och det blev minst sagt lerigt utan skärmbreddare och stänkskärmar när däcken går lite utanför skärmkanten.  Speciellt när man kom up på en vanlig grusväg efter en tur i leran. Blev till att stänga alla öppna fönster :)

Hälsningar,

Jesper

A83D02AA-A66B-49FF-9340-29D8723A807E.jpeg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjenare! 

Jag har nya typ bushwhacker som breddar 4" till 70-serien liggande, blev över då jag sålde den 73an jag hade..

• Like 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Annars har jag för mig att Valdas här på forumet har beg original som breddar lite lagom 40-50mm.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

@valdas-76 hade liggande tidigare iaf, kolla med honom. Annars är Evilbay ett alternativ. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmm, 4” kanske är lite väl mycket. Jag behöver inte mer än originalbreddarna egentligen. Men tack ändå. Ångrar jag mig så hör jag av mig!

Jo, jag har varit i kontakt med valdas också men som jag förstod det så hade han ingen komplett uppsättning till en senare årsmodell som jag har. De skiljer tydligen lite från tidigare modeller i skärmkanterna fram. Jag upplever att jag har ganska lite utrymme framåt och har fått kapa lite i plasten som utgör avslutet på kofångaren, så en snävare skärmbreddare än original kanske inte fungerar. Eller är det någon som har monterat äldre breddare på en senare bil?  Antar att det är före/efter -90/91 som det syftar på?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tyvärr är det så att det finns minst 3 varianter på främre skärmbreddare till 70-serien: äldre light-duty modeller (LJ) 85-90, nyare light-duty (LJ, KZJ) 90-95 och heavy-duty modeller (BJ, HZJ) 85-99(?). Och jag hade bara en skärmbreddare till nyare light-duty versionen...

• Sad 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Senaste som Tittar   0 medlemmar

Inga registrerade medlemmar visar denna sida.

Viktig Information

Vi har placerat cookies på din enhet för att göra denna webbplats bättre. Du kan justera dina cookie inställningar, annars antar vi att det är okej att fortsätta.