Gå till innehåll
Jah

Spare Wheel Holder till lc80

Rekommendera Poster

Funderar på att flytta upp extra hjulet bakom bilen istället! Någon som har bra tips på hållare för extra hjulet till en 80? 

Någon som har denna typen https://shop.cruiserparts.net/index.php?main_page=product_info&cPath=6_43&products_id=297 och kan rekommendera? Klarar den ett 35 hjul?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har Kaymar till min 100a, funkar kanon.
Ingen aning om max storlek på hjul osv, men det är bara att maila och kolla :)

• Like 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
6 timmar sedan, Jah säger:

Någon som har denna typen https://shop.cruiserparts.net/index.php?main_page=product_info&cPath=6_43&products_id=297 och kan rekommendera? Klarar den ett 35 hjul?

Jag satte på en sådan kopia på Toyota orginal för några år sedan, inköpt på eBay från England.

Har 35x12,5 /16 på orginalfälg monterat utan problem, den är tyst och utan rassel. Enda nackdelen är att färgen har släppt på fästena mot karossen och bussningen i nedre fästet blev snabbt slitet så hela grinden hänger ner men det skall åtgärdas nu när bilen får lite kärlek och uppmärksamhet.

Ja just det, ett 35" däck väger en hel del och hängandes så pass långt bakom axeln påverkar det fjädringen en del.

Just på grund av vikten gjorde jag även ett par plåtförstärkningar som monterades på insidan så att det hela fick något mer än bara karossplåt att sitta i.

/ Mecki 

• Like 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för svar.

Fick hem kopia på original.  Antagligen samma som du köpte Mecki. Tänker ge den lite ny färg och bättre bussningar innan jag monterar. Återkommer med bild.

• Like 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Senaste som Tittar   0 medlemmar

Inga registrerade medlemmar visar denna sida.

Viktig Information

Vi har placerat cookies på din enhet för att göra denna webbplats bättre. Du kan justera dina cookie inställningar, annars antar vi att det är okej att fortsätta.