Gå till innehåll

Nya funktioner i forumet


Klydd

Rekommendera Poster

Nu börjar det mesta komma på plats, eller vad tycker ni?

Med nya versionen av forumet kommer även några nya funktioner jag skulle vilja slå ett slag för.

 

Like

Man kan nu visa sin uppskattning av inlägg med en "like" (tumme upp) och några andra (tack, skratt, förvirrad & ledsen). För varje Like, tack & skratt får man +1 poäng. Det finns en topplista man kan hamna på om man är flitig på att skriva uppskattade inlägg :)

 

Man hittar "knappen för att gilla nere till höger i ett inlägg och den ser ut såhär

image.png.71388a2a17ecf09642530e62acc7873d.png 

 

Och när man håller muspekaren över får man fram alternativen

image.png.9649f62c346a94b7258d867d5f98f7b6.png

 

 

Egna profilen

Man kan nu lägga en omslagsbild i sin profil, som en "header", likt facebook, twitter osv. Notera att man även kan "ompositionera" sin bild om man ser fel del av den, eftersom fältet är långsmalt.

Precis som innan kan man/bör ha ett profilfoto som syns till vänster om inlägg man skrivit. Nytt är att om man inte har laddat upp någon egen så får man en rund bild med visningsnamnets första bokstav.

Och sist men inte minst finns ett fält att fylla i som heter "Om mig"

 

Jag tycker det hade varit superkul om alla laddade upp ett eget profilfoto föreställande sig själv, sin bil, eller något annat som man kan identifiera sig med. Denna lilla bild är ju till för att underlätta att se vem som postat inlägget och göra det lite mer personligt.

Både omslagsbild och Om mig är ju också riktigt kul om forumets medlemmar börjar använda. En kort beskrivning är så mycket roligare än ingenting alls!

 

Min profilsida ser för tillfället ut såhär. (Jag har även lagt till några små pilar för att visa var ovan omnämnda funktioner finns.)

omslagsbild.thumb.jpg.ffe8a9f646ff244c8ac14fb258dfc92e.jpg

 

Hoppas ni tycker de nya funktionerna är bra/roliga/användbara och att det tar forumet ett steg vidare i den digitala djungeln.

Redigerad av Klydd
uppdaterade med info om "ompositionering" av omslagsbild
  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu ändrat inställningar så det ska vara lättare att ladda upp en profilbild. Det var gamla inställningar som levde kvar och krånglade till det onödigt med att begränsa vad man fick ladda upp.

Nu kan man ladda upp en bild och sedan får man möjlighet att beskära den, för att få med rätt del av bilden som profilfoto.

Hoppas detta ska underlätta och göra att fler använder funktionen :)

  • Like 4
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

  • Senaste som Tittar   0 medlemmar

    • Inga registrerade medlemmar visar denna sida.
×
×
  • Skapa nytt...

Viktig Information

Vi har placerat cookies på din enhet för att göra denna webbplats bättre. Du kan justera dina cookie inställningar, annars antar vi att det är okej att fortsätta.