Gå till innehåll
trasker

Bygga Arctic Trucks-inspirerad Hilux - vilken årsmodell?

Rekommendera Poster

Hej,

Då familjen växer börjar vår X-Cab vara för liten så vi måste skaffa en D-Cab.

Nuvarande Hilux med Taroemblem är hyfsat kittad med någon liten höjning, bågar, skärmbreddare och lampor överallt.

Nästa bil vill jag kitta mer i Arctic Trucksanda.

Är det någon som skulle kunna berätta för mig vilken årsmodell som lämpar sig bäst för detta utifrån tillgänglighet och pris på höjningskit och vilka årsmodeller som är lättast att höja?

Är det en diesel man måste ha för att den ska orka med höjning och stora däck? Det är ju ganska begränsat med bensinare i Sverige men nackdelen med dieseln är ju att skatten är hög och det blir många kronor per körd mil bara i skatt.

Alla tankar mottas med stor tacksamhet!

Bild för inspiration, inte min bil.

7D06CACB-DCB7-4E3A-97AF-AA8EAFCBA457.jpeg

• Like 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte så  mycket om Hilux, men är min gissning är att det inte skiljer speciellt mycket i kostnad för höjning mellan de olika modellerna. Alla har väl samma principiella lösning med bladfjädrar bak och fjäderben fram?

Mitt tips är därför att hitta "rätt" utgångsobjekt istället baserat på pris och skick istället för kostnad av tillbehör.

Skiljer det så mycket i skatt nu för tiden, då både en bensin och dieseldriven Hilux är registrerade som lätt lastbil?

• Like 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Senaste som Tittar   0 medlemmar

Inga registrerade medlemmar visar denna sida.

Viktig Information

Vi har placerat cookies på din enhet för att göra denna webbplats bättre. Du kan justera dina cookie inställningar, annars antar vi att det är okej att fortsätta.