Gå till innehåll

Rekommendera Poster

Hej, är ny här på forumet

Har en fin lågmilad Kzj73-94. Bilen har ”satt” sig lite och jag tänkte åtgärda det med nya fjädrar och dämpare. Har tittat lite på Ironman/OME satser och 285/75-16. Har ester mycket funderingar beslutat mig att internet höja bilen utan försöka hålla orginalhöjden eller en minimal höjning. Detta är en bil som inte kommer att åka någon seriös terräng utan 98% på väg. Hade tänkt mig att gå upp från 15” till 16” med däck så att det motsvarar 31”. Nu kommer mitt problem!

Hur jag än gör så hittar jag inga spiralfjädrar till bilen. Har googlat i timmar och det enda jag hittat är höjningssatser. Om någon vet var man kan hitta kvalitets fjädrar skulle jag vara väldigt tacksam

Mvh, Halvvägs

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen hit.

Nu vet jag inte på rak arm hur stora däck man kan få plats med på din 73:a men det finns säkert nån här som kan svara på det.

Dom flesta offroad bilar brukar se bättre ut med en liten höjning på 2" och det lämnar också lite mer utrymme för större däck. Så det är inte säkert att din bil har satt sig i fjädringen , särskilt inte om den är en fin lågmilad orginalbil.

Men är du ute efter orginalprylar.

Det finns några olika sidor där man kan hitta orginaldelar till sin Toyota och här är en av dom https://carmarka.com/en/catalog/toyota

Du kan hitta fler här på forumet under fliken "Länkar" http://toyota4x4.se/forum/225-laenkar/

Skriv in din VIN kod eller chassinummer så hittar du just din bil och rätt reservdelskatalog.

//Mecki

Redigerad av Mecki

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, Mecki!

Tack för ditt snabba svar. 31" går utan problem in under orginal fjädringen. Är lite emot att höja den men om det ställer till det med att få bra kvalitetsdelar så kan jag överväga att hja den 2".

Jag gick in snabbt in på det du rekommenderade och fann snabbt saker som jag behöver. Skall kolla efter jobbet när jag har mer tid.

Tack för hjälpen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Halvvägs!

Är det du som har den gröna 73?

Jag har originaldämpare, fjädrar och styrdämpare:)  Monterade precis ome kit på min bil.

Mvh,

I

• Like 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, Inno

Jag har inte varit inne på forumet på ett tag. Ja, jag har en grön 73:a

Jag kan vara intresserad av delarna om de är i bra skick. Du kan väl höra av dig.

mvh, Kristian

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Senaste som Tittar   0 medlemmar

Inga registrerade medlemmar visar denna sida.

Viktig Information

Vi har placerat cookies på din enhet för att göra denna webbplats bättre. Du kan justera dina cookie inställningar, annars antar vi att det är okej att fortsätta.