Gå till innehåll
Herr Cykelson

Fj på blocket

Rekommendera Poster

Goddagens,

Jag är ny här och även ny vad gäller Fj.

Undrar om någon har info om den blå Fj'n som finns på blocket nu?

Även "bra att kolla" på dessa vid köp...och allmän info om bränsleförbrukning mm, jag har tänkt att ha den som min dagliga bil.

Fridens//Dag

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen till toyota4x4.se!

Kan inget speciellt varken om just den bilen, eller FJ i övrigt, mer än att den delar de flesta komponenter med Land Cruiser 120 och 4runner för motsvarande årsmodell.

För länge sedan gick det rykte att det fanns FJ som blivit förstörda i översvämningar i USA och sedan fixade och sålda här. Om det var så, så borde det vara utsorterat nu.

Angående förbrukning så är det en stor bil med 4 liters bensin V6, så räkna inte för snålt när du räknar förbrukning :)

Finns några som haft/har FJ Cruiser som hänger på forumet, så förhoppningsvis fyller de på med info här så småningom

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Har ngen specifik info om bilen du nämner. Det är så att det finns en del oseriösa handlare som har importerat flodvågsbilar från USA. Bl.a. en firma i Ystad (A...C...).

Nåväl, bilen har en aerodynamik som en ladugårdsdörr och du får en bränslekonsumtion därefter (aldrig under 1 l/mil - oftast 1,4 l/mil). Jag byggde en bil för Dakar och den drog 3,8 l/mil, men då var det rejält med pulver under huven. Fördelen med V6 bensinaren är att den går att programmera och kan bli riktigt angenäm. So Klydd skriver - FJ-Cruiser är mer eller mindre identisk med LC120 vilket gör att reservdelar finns det gott om. Däremot, karossdelar kan ta tid att få hem. Vindrutan spricker med en gång vid stenskott och den tar det lång tid att få hem. Leta efter en bil med manuell låda (sällsynta) som håller värdet längre.

Lycka till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grattis!

Starta gärna en garagetråd och lägg in några bilder, så vi får se din nya pärla :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Härligt!

Hoppas vi stöter på varandra inom snar framtid :-)

Jag har ett lådsystem till FJ Cruiser liggandes om det kan vara av intresse.

Ligger och skräpar så du kan få det till bra pris om du är intresserad.

Se bild.

145-a.jpg

Vänliga hälsningar

Martin Karlsson

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag har samma lådsystem tog en månad sen slängde jag ut den med skramlade som satan där bak intressant att den är vapen klassad i usa dok

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

värkar vara väldigt bra andrahandsvärde på fj i usa och canada om man söker i EU så står väldigt högt men inte här hemma

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Senaste som Tittar   0 medlemmar

Inga registrerade medlemmar visar denna sida.

Viktig Information

Vi har placerat cookies på din enhet för att göra denna webbplats bättre. Du kan justera dina cookie inställningar, annars antar vi att det är okej att fortsätta.