Gå till innehåll
Henriklof

Extraljus till LC 150

Rekommendera Poster

Hej!

Behöver lite hjälp med tips på lämplig extraljuslösning till min LC. Jag har kamera fram, så en ljusramp är nog det lämpligaste alternativet.

Någon här som gjort detta med framgång och som vill dela med sig av lite råd? Typ vilken produkt, effekt, ljusstyrka och hur nöjda ni är...

Jag fattar som sagt att kameran fram begränsar urvalet något då frontbågar med vanliga extraljus inte känns aktuellt.

Jag har testat med xenonkonvertering, men det blev inte så bra.

Stort tack på förhand!

//Henrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Under nummerskylten fram sätter du en 2-raders LED-ramp. Den syns knappt då den blir nästan integrerad med skylthållaren. Detta fungerar utmärkt. Blev en rejäl ljusförbättring. Blev själv lite förvånad.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, Peder!

Tack för svar! Har du något tips på watt- och Lumenantal? Något särskilt fabrikat på rampen? Har fattat att Cree är ganska bra, men är definitivt öppen för andra förslag. Jag är helt ok okunnig på området...

Tack på förhand

//Henrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vision-X är det som gäller. Kommer inte ihåg modellen (den är lika lång som en EU-nummerskylt och har dubbla rader dioder). Du får googla eller gå in på deras hemsida http://www.visionxeurope.com

Tror att det är dessa som gäller http://www.visionxeu...20-240w-20.html Till denna finns fästen som passar till att monteras direkt under nummerskylthållaren.

Redigerad av Peder

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Under nummerskylten fram sätter du en 2-raders LED-ramp. Den syns knappt då den blir nästan integrerad med skylthållaren. Detta fungerar utmärkt. Blev en rejäl ljusförbättring. Blev själv lite förvånad.

Hej Peder

Har du ett billed/kort av hur det så ut ? Lite nyfiken?

Med vänlig hälsning,

Jes

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej på er,

har precis skaffat en LC150 och det är verkligen så att varje gång jag ser den så blir jag glad och lite paff då den är så j*vla stor!

Till ämnet då, jag har surfat kors och tvärs och letar efter en ledramp att sätta på bilen. Jag vill sätta den under reg-skylten som Peder beskriver här ovan men hur har du/ni gjort för att få plats. Befintligt så är utrymmet ca fem centimeter, har ni skruvat om regskylten så den kommer högre upp?

Bilder uppskattas alltid!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag gjorde så att jag plockade bort den nedre grillen och satte dit en 42" curved ledbar! Funkade som snus och man behöver inte oroa sig för kameran!

Annars har Arctic Trucks en båge där man kan "relocate" kameran och fästa den på bågen! Ska se om jag har någon bild på ledrampen i fronten sen!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Här har ni min lösning på förra bilen!

Och med bågen jag skrev om i förra inlägget! finns på arctictrucks.no! Rätt dyr dock!

Sen flytta jag regskylten ned när bågen blev ditsatt! Men det behövs inte om man går för bara ledrampen!

Annars håller jag på o bygga ett takfäste till 42" curved på min nya! Lägger upp bild när det är klart!

post-2498-0-85031400-1483311224_thumb.jpg

Redigerad av Inderdal

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Känner som ovan att det är ett pysslande att hitta rätt i denna djungel av kombinationer.

Har en LC 150 2016 med p-sensorer och kamera. Vill hitta vettig kombination med frontbåge (utan ombyggnad av hela fronten), LED-bar och plats för winch. Är det möjligt?

Tycker oftast att det ena utesluter det andra - om man inte köper en total ARB-front eller liknande.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Jag har gjort så här för att få bra helljus på min LC 150-16.

Behöver det eftersom jag jagar en hel del och åker ut och hem från skogen när det är mörkt.

Då vill jag se va som eventuellt står i vägkanten och kan vara på gång över vägen.

Köpte ett par led extraljus på 320W som ska ge 28800 lumen st. Kostade 2000:-/st.

För att inte störa farthållare, broms och säkerhetsfunktioner så tog jag bort en liten bit av grillen på var sida så att jag kunde montera ljusen infällt.

Gick då att borra och skruva fast dom i balken fram direkt med några brickor så fästet blev plant.

Funkar perfekt och ger att "grymt brutalt" starkt ljus, för att använda säljarnas termer.

Det är faktiskt så att när man kört ett tag med dom på och släcker dom så börjar man fundera över om det kan vara tillåtet att köra med så dåliga ljus som standard?

Hälsningar

Claes

post-2791-0-08191700-1517565674_thumb.jpg

post-2791-0-34249100-1517565704_thumb.jpg

post-2791-0-51537600-1517565745_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Cleas, den monteringen var inte så dum. Där slipper du en extra frontbåge (om man nu inte vill ha en sådan). Kan även hålla med om att desto bättre helljus man har, desto sämre känns halvljuset :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack, det var ju trevligt att höra och från ett proffs!

(Kostnaden för plastbitarna i grillen är mindre än för en frontbåge om man skulle vilja återställa till original.)

Claes

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Senaste som Tittar   0 medlemmar

Inga registrerade medlemmar visar denna sida.

Viktig Information

Vi har placerat cookies på din enhet för att göra denna webbplats bättre. Du kan justera dina cookie inställningar, annars antar vi att det är okej att fortsätta.