Gå till innehåll
soll

Begagnatguide

Rekommendera Poster

Vad tror ni om att göra en enkel begagnatguide av de vanligaste Landcruiser-modellerna?

På senare år verkar sökfunktionen endast användas sporadiskt och vart och vartannat nytt ämne är i stil med "Funderar på att köpa en 120, är det en bra bil?" "Vanliga fel på 90?", "Vilken motor har 120 -07?" Ämnen som avhandlats åtskilliga gånger.

Förstå mig rätt. Det är så klart positivt att det är aktivitet på forumet men kanske kan vi göra det enklare för nykomlingar. Tror även forumet skulle bli mer överskådligt om det inte finns 10 trådar som handlar om vad man ska tänka på innan man köper en 120.

Eller ännu enklare. Man kanske kan göra en sticky under varje modell med länk till trådar med basic information om aktuell modell?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

+1 på förbättringar. :-)

Några funderingar på ämnet:

Någon som kan hjälpa till att skriva ihop dessa typer av guider?

Som "sticky", ja, det är väl en bra idé men ska tråden vara låst för diskussion? Annars hamnar väldigt mycket där, och så blir man av med överskådligheten igen.

Om någon kan bidra med dokument som går att formatera till HTML är det möjligt att göra egna sidor skilda från forumet, typ dagens offroadkarta som man kommer åt från menyn på portalsidan. Är detta en bra/dålig idé?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

har börjat pussla ihop lite info om respektive modell som en "sticky-tråd" i varje modells forum, typ detta

Jag tänker mig att alla kan hjälpa till att fylla i denna information för att få den så nyttig och användbar som möjligt. Det går omöjligt att skriva allt om alla modeller, men om vi får med det viktigaste så kan det i alla fall vara en bra början. Tanken är att ni svarar i respektive tråd med den info ni tycker ska vara med och/eller om det är rättningar av befintligt som behövs. Efter jag editerat och lagt till det i första inlägget tar jag bort svaret så informationen blir samlad på ett ställe och  man inte ska behöva läsa igenom en massa inlägg.

Vad tror ni om detta? Är det en bra variant för att få ihop lite information och klarhet i vilka modeller det finns och lite köpinfo?

• Like 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Senaste som Tittar   0 medlemmar

Inga registrerade medlemmar visar denna sida.

Viktig Information

Vi har placerat cookies på din enhet för att göra denna webbplats bättre. Du kan justera dina cookie inställningar, annars antar vi att det är okej att fortsätta.