Jump to content
Sign in to follow this  
Jah

CC Parts

Recommended Posts

Må så vara, men när jag köpte snorkel till min LC 125:a för över ett halvår sedan så fick jag den inte komplett. Själva snorkelröret kom, men inte det mest väsentliga, "air intake adaptor", alltså röret som ansluter till luftrenaren. Min tyska är inte bra men enligt beskrivningen så skulle setet innehålla "Airtec Snorkel J12/Prado, Bj. 03- mit Turbo mit allen Anbauteilen". Det blev mycket skrivande fram och tillbaka, jag ville ju ha den missade delen, men nej. Då fick jag göra en ny beställning a`69 €. Mer skrivande och till slut så svara någon, inget namn, "take it or live it". Dom dj-larna tycker att man skall åka omkring med en en snorkel för syns skull! Hur som helst, jag var i deras klor så jag beställde delen.

Så nu funderar jag på att åka på mässan i Bad Kissinger bara för att få se ett face bakom "Take it or live it".

Largo42

Håller med dig Largo! Ett fullständigt bedrövligt företag. Jag har ett inkassoärende som ligger i Tyskland på dem. Fiffel och båg!

Kanske finns en anledning till att de håller låga priser om man bara skickar hälften av prylarna. Känner fler som drabbats av skojeriet.

Edited by Peder

Jag har handlat av dem ett antal gånger och det har alltid funkat bra men jag har kanske haft tur?

Det jag har handlat av dem är:

- Original Toyota snorkel

- Schacklar och smörjbara bultar + bussningar i PU till bakfjädrarna

- Caster-bussningar mm fram

- Insugningsrör utan EGR

- Lexanskydd för strålkastare

- Koni HTR runt om

- Vindavvisare för främre sidorutor

- mm

Allt till bra pris och enligt utlovad specifikation.

/Anders

Men jag har också tidigare läst en del besk kritik av dem på forum i Tyskland (tex Buschtaxi.de) så det kan mycket väl vara så att jag råkat haft tur med mina affärer med dem...

Får väl ha er kritik i tankarna och betrakta dem mer skeptiskt framöver.

Beklagar er som har dåliga erfarenheter från dem, känner mig skyldig då jag la upp länken här!

För snart två år sedan beställde jag ett oljetråg till 1hz motorn, fick hem det efter ca en månad, men med tanke på det bra priset för ett toyota original oljetråg hade jag överseende med leveranstiden.

Så nu i våras var det dax igen att beställa från dem, då det sålde ut fjäder kit till fördelaktigt pris. Denna gången påminde det om Largo42s erfarenhet. Där kitet inte innehöll allt, även om det formulerat som komplett kit med bild som visade alla delarna! Normalt vore att informerar och utnyttja tillfället till merförsäljning!

Deras delar är inte unika. Fjäder kitet innehåller delar från bla. EFS, Dobibnson, och Ironman dvs det är bra grejer men går som sagt att få tag på annat håll.

Finns många andra 4x4 företag som jag kan tänka mig att stödja genom att handla ifrån.

Edited by Jah