Gå till innehåll
Stein Erik

Hzj105

Rekommendera Poster

Hei! Nå har jeg flyttet til sverige med min famile ( fruen er svensk). Vi har bosatt oss på Kållandsö der min fru kommer ifra. I går kjøpte jeg Largo42 sin HZJ105, en kjempebil, er meget fornøyd :-P

Har tidligere hatt en LJ70, KZJ95, 2 stk HDJ100 og en 76mod FJ40 når jeg bodde i Bergen, hadde egentlig ikke tenkt å selge 40`en, men det ble nå slik...

Jeg har i mange år benyttet meg av nlck.no sitt forum, men tenkte at nå når jeg bor i sverige får jeg prøve meg på toyota4x4.se også :-P

Har planer om å få montert extraljus fram og bak på roofracket, noen som kan anbefale noen gode lys? Largo42 hadde noen fra lightforce montert framme, de passet meget bra.post-1044-0-67930400-1360328014_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Välkommen till sverige och till forumet!!!

Takk for det, jeg ble anbefalt av en hyggelig svenske ved navn Jon Wiberg på nlck.no å registrere meg her, tror hans bror bruker dette forumet også iflg jonwib.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Välkommen till Sverige säger jag från soffan i Oslo/ Kolbotn :).

Grattis med fin bil oxå.

Takk for det!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jeg lurer på å kjöpe meg nye sommerdäck etterhvert, er dackonline.se et bra sted eller?

Brodern här :) välkommen!

Och grattis till den fina bilen, nästan så man blir lite avundsjuk :)

dackonline.se har jag använt och är nöjd med det.

Även camskill.co.uk har använts med bra resultat. Tror det var från camskill jag köpte mina senaste däck.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Brodern här :) välkommen!

Och grattis till den fina bilen, nästan så man blir lite avundsjuk :)

dackonline.se har jag använt och är nöjd med det.

Även camskill.co.uk har använts med bra resultat. Tror det var från camskill jag köpte mina senaste däck.

Takk for det:)

Skal sjekke på camskill.co.uk men hvordan er tullreglene her i sverige?? Man betaler 25% moms og en tollavgift?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Takk for det:)

Skal sjekke på camskill.co.uk men hvordan er tullreglene her i sverige?? Man betaler 25% moms og en tollavgift?

Nä det fina e att landet du bor i nu är med i EU = ingen tull å annat från ett annat EU-land :D

Så priset du ser på camskill = priset du betalar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nä det fina e att landet du bor i nu är med i EU = ingen tull å annat från ett annat EU-land :D

Så priset du ser på camskill = priset du betalar.

Flotte greier:)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej o välkommen.

Du har fått tag i en kanonbil!! Finns inte många sådana i Sverige.

Takk for det!! Jeg er kjempefornøyd!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En liten fundering...om jeg skulle ønske å sette inn baksetene i bilen, dvs å omregistrere bilen fra LB til PB, er dette mulig? Hva vil det evt koste? Skatten blir vel det dobbelte, men det tilkommer vel flere kostnader?? Bilen ble jo importert av Lars Göran fra Saudi Arabia i 2007 og ble da registrert inn som LB, så den har aldri vært reg som PB før.

Redigerad av Stein Erik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En liten fundering...om jeg skulle ønske å sette inn baksetene i bilen, dvs å omregistrere bilen fra LB til PB, er dette mulig? Hva vil det evt koste? Skatten blir vel det dobbelte, men det tilkommer vel flere kostnader?? Bilen ble jo importert av Lars Göran fra Saudi Arabia i 2007 og ble da registrert inn som LB, så den har aldri vært reg som PB før.

Vad jag vet så kan man tyvärr inte registrera en bil som tas in i Sverige som LB tillbaka till PB.

Skillnaden på skatt mellan PB och LB är ca x2 - x3 (tror jag)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad jag vet så kan man tyvärr inte registrera en bil som tas in i Sverige som LB tillbaka till PB.

Skillnaden på skatt mellan PB och LB är ca x2 - x3 (tror jag)

Jeg har sendt en mail til transportstyrelsen bare for å være 100% sikker, dessuten tok jeg med et släp fra norge når jeg flyttet som jeg ønsker å få reg på svenske skilt, satser på at det går problemfritt :roll:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Funderer videre jeg... jeg kommer til å kjøpe nye sommedäck etterhvert, i vognkortet står det at däckdimensjonen fram og bak er LT265/75R16, jeg hadde tenkt å kjøpe 285/75R16, dette er max godkjente däckdimensjon i norge på denne bil, er det samme her i sverige, slik at det går bra på besiktningen? Kanskje jeg kan ha 315/75R16 på.... :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jeg har sendt en mail til transportstyrelsen bare for å være 100% sikker, dessuten tok jeg med et släp fra norge når jeg flyttet som jeg ønsker å få reg på svenske skilt, satser på at det går problemfritt :roll:

Om du kan, och det kan du, så behåll släpet på norska skyltar Erik. Då slipper du bestiktiga/ Eu- kontrollera det varenda år ( eller om det är varannat?). Antar att du sörjer för att bromsar och ljus funkar utan att någon statsanställd putte behöver titta på kärran.

Mina två cent.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I dag har jag varit på en liten tur i nærområdet her vi bor, var borte ved Läckö Slott og en tur nede i Spiken fiskehamn. Bilen blir bare bedre og bedre å kjøre, storkoser meg :D

post-1044-0-56639300-1360421077_thumb.jpg

post-1044-0-28838800-1360421088_thumb.jpg

post-1044-0-24581100-1360421098_thumb.jpg

post-1044-0-89408600-1360421106_thumb.jpg

post-1044-0-22684600-1360421116_thumb.jpg

post-1044-0-79532500-1360421123_thumb.jpg

post-1044-0-00750400-1360421133_thumb.jpg

post-1044-0-22534500-1360421144_thumb.jpg

post-1044-0-67255500-1360421153_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du kan, och det kan du, så behåll släpet på norska skyltar Erik. Då slipper du bestiktiga/ Eu- kontrollera det varenda år ( eller om det är varannat?). Antar att du sörjer för att bromsar och ljus funkar utan att någon statsanställd putte behöver titta på kärran.

Mina två cent.

Hmmm, kan jeg det....da beholder jeg mine norske skilt, kjekt å slippe eu-kontrollen som er på sversk reg släp ja...bromsar och ljus fixer jag selv :)

Redigerad av Stein Erik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nå har jeg montert en 2din spiller i bilen, mye bedre lyd enn før, tror jeg slipper å bytte høgtalare. Det blir vel kanskje ryggekamera også selv om det ikke behøvs.

post-1044-0-77205900-1360779854_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nå har jeg endelig fått fatt i en 45PU, var å hentet bilen i Danmark hos en bekjent for noen dager siden. Den var første gang registrert i 1970, Falck i Danmark har brukt bilen pent, den har bare kjørt ca 5700mil... Eieren før meg har lakkert bilen lys blå og byttet fra en bensin motor til en 3.6l diesel. Jeg er veldig fornøyd, er endel småting jeg må fikse før jeg besiktiger den. Er det noen som har et innerspeil liggende kanskje? Mangler stigtrinn, men skal høre om en på nlck.no kan lage disse i glassfiber.

post-1044-0-39563800-1374743770_thumb.jpgpost-1044-0-45625300-1374743796_thumb.jpgpost-1044-0-13333600-1374743813_thumb.jpg

Redigerad av Stein Erik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då får man gratulera till ett riktigt fint bilköp !

Hoppas att vi får se den på nån av våra träffar i framtiden eller varför inte , en 40-serie träff :D (då blir vi två i alla fall )

/ Mecki

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Senaste som Tittar   0 medlemmar

Inga registrerade medlemmar visar denna sida.

Viktig Information

Vi har placerat cookies på din enhet för att göra denna webbplats bättre. Du kan justera dina cookie inställningar, annars antar vi att det är okej att fortsätta.