Gå till innehåll

Toyota4x4 vårträff 2012


Globecruiser

Rekommendera Poster

Trevligt som vanligt när Toyota4x4 har vårträff. Kul med lite terrängkörning, det var nästa 2år sen sist.

Lite mör är man allt efter en 16-timmars dag i bilen men det var det värt :) Här kommer några bilder. Lägger in fler vartefter..

 

http://offroadgallery.jasplace.se/#61.0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för uppdateringen och bilderna boys! Jag ser att Jens lekte recovery point under dagen och Mecki gled väl mest runt och drog lystna blickar till sig och 40:n ;) Ni ser ut att ha haft skoj, hoppas det blir någon miniträff i närheten snart så jag slipper vänta ett år till nästa gång...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

STORT TACK till alla som var med på träffen!! Hoppas ni hade en lika bra dag på Kråkberget som jag hade. Jag fick lite mer motion än vanligt eftersom jag saknade bil detta året. Men, det är väl smällar man får ta :)

 

Vill även rikta ett stort tack till Lindströms Bil och Motor Trend som var på plats med fika och kepsar och utställning av nya bilar såklart. Motor Trend hade till och med leverans av en Hilux direkt här på träffen, en tuff skapelse med frontbåge, snorkel och grova däck

IMG_7830_1024.jpg

Vi hoppas få se mer av denna framöver!

 

Motor Trend hade även lagt ut en liten stänkare på sin Facebook sida om träffen.

 

Mina bilder kommer senare under dagen, men dom är tyvärr inte i klass med bilderna som proffsfotograferna ovan lagt upp...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett gäng bilder, som utlovat.

 

Träffen började med samling på stora planen, vid dom utställda nya bilarna, en stund innan det obligatoriska förarmötet. Och, Toyota dominerade såklart på planen.

IMG_7755_1024.jpgIMG_7774_1024.jpg

 

Direkt efter genomgången kastade alla sig in i sina bilar och drog till skogs. Jag passade på att åka en sväng i Hasses fina HZJ74.

Inför en nedförsbacke började bilen kännas lite lätt vänster bak, och mycket riktigt, det var inte mycket som behövdes för att lyfta på ett ben..

IMG_7778_1024.jpgIMG_7779_1024.jpg

 

Men, nerfarten gick fint :)

IMG_7782_1024.JPGIMG_7784_1024.jpgIMG_7785_1024.jpgIMG_7787_1024.jpg

 

Vid vidare rundkörning hittades även lite av den omtalade leran..

IMG_7795_1024.jpg

Resten av bilderna i leran är censurerade, annars skulle Micke bli alldeles för kaxig....

 

fortsättning följer.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid lunch startades grillen på ängen och det sparkades däck och snackades skit, precis som det ska vara. Vet inte vad det var för konstig vit bil som hängde på, och även lyckades infiltrera lunchsamlingen :blink:

IMG_7806_1024.jpgIMG_7812_1024.jpg

 

Sen var det dags för lite frikörning igen, här Ankarbäcks HJ60 och den där konstiga vita infiltratören, samt Globecruisers HDJ80

IMG_7818_1024.jpgIMG_7820_1024.jpgIMG_7824_1024.jpg

 

Vid ett-tiden samlades vi vid Toyota handlarna som bjöd på fika, det satt fint med kaffe och kanelbulle :)

IMG_7825_1024.jpgIMG_7833_1024.jpg

 

De hade även nya Hilux med på plats, ny front och nytt antennfäste var några av nyheterna fick jag lära mig.

IMG_7828_1024.jpg

 

Fortsättning följer....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter fikan var det dags för gemensam safari runt området. Globecruiser tog täten som vanligt

IMG_7839_1024.jpg

 

JAK i sin KDJ90 tätt följ av Stefan(?) i en annan Landcruiser 90

IMG_7867_1024.jpg

 

Mickes Jeep sågs i skogen, här förföljd av Anders M

IMG_7885_1024.jpg

 

Lite blandade bilder från safarin

IMG_7895_1024.jpgIMG_7911_1024.jpg

 

IMG_7915_1024.jpgIMG_7918_1024.jpg

 

IMG_7921_1024.jpgIMG_7934_1024.jpg

 

IMG_7936_1024.jpg

 

fortsättning följer....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några fler bilder från safarin

IMG_7938_1024.jpgIMG_7949_1024.jpgIMG_7957_1024.jpg

 

Det gick ju inte att köra hela tiden heller, och då gäller det att njuta av stunden och ta en lite paus i vårsolen.

IMG_7963_1024.jpg

 

Koncentrationen är hög, men grabbarna körde avslappnat runt ändå :)

IMG_7937_1024.jpgIMG_7844_1024.jpgIMG_7788_1024.jpg

 

JAK var på ett strålande humör och tog alla chanser han kunde att retas :lol:

IMG_7952_1024.jpg

 

Efter safarin samlades vi igen för lite däckspark och sedan rundades dagen av.

 

Jag hoppas vi ses på nästa träff!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen kom undan mudden på tourringen

100

 

60

 

70

]

90

 

40

 

 

På återseende

JAK

 

Ingen 80 ?

Men det e klart, vem vill se en sån wink.gif

 

Tack alla för en trevlig dag!

Hoppas kunna lägga upp en film från safarin inom nån dag eller fem.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

  • Senaste som Tittar   0 medlemmar

    • Inga registrerade medlemmar visar denna sida.
×
×
  • Skapa nytt...

Viktig Information

Vi har placerat cookies på din enhet för att göra denna webbplats bättre. Du kan justera dina cookie inställningar, annars antar vi att det är okej att fortsätta.