Sida 1 av 1
Sverige - Indien En roadtrip helt enkelt
Postad 07 Oktober 2011 - 14:04 pm
Denna gånger kör jag/vi inte landcruiser..
Kolla annonsen på blocket. Kan inte bli mycket billigare att bila till Indien. Och hör av er om ni har frågor!!
Blir ett riktigt äventyr dock ingen hardcore offroading men kultur, natur, djur, stad och människor, typ som vår senaste resa Sverige - Ghana - Sverige
http://www.blocket.s...htm?ca=23_4&w=0
Mvh John
Kolla annonsen på blocket. Kan inte bli mycket billigare att bila till Indien. Och hör av er om ni har frågor!!
Blir ett riktigt äventyr dock ingen hardcore offroading men kultur, natur, djur, stad och människor, typ som vår senaste resa Sverige - Ghana - Sverige
http://www.blocket.s...htm?ca=23_4&w=0
Mvh John
Postad 07 Oktober 2011 - 18:28 pm
Kul tripp även om tidsmässigt verkar den väldigt tajt eller ? Närmare 1000mil på 20 dagar är inte illa när det skall passeras många länder.
Var kan vi följa resan ?
Var kan vi följa resan ?
Mvh // Jens
Globe Adventures för dig som gillar äventyr.
Landcruiser HDJ80 Mk2 -96 / KJ90 -01
http://www.globecruiser.se
Globe Adventures för dig som gillar äventyr.
Landcruiser HDJ80 Mk2 -96 / KJ90 -01
http://www.globecruiser.se
Postad 07 Oktober 2011 - 20:11 pm
Kul grej !
Lycka till och ha det så bra . Hör gärna av er under resans gång o meddela hur det går .
Mecki, Maria o Lukas
Lycka till och ha det så bra . Hör gärna av er under resans gång o meddela hur det går .
Mecki, Maria o Lukas
Mikael
BJ42 -83
HDJ80 -93
BJ45 Pickup -83 SÅLD
BJ42 -83
HDJ80 -93
BJ45 Pickup -83 SÅLD
Postad 08 Oktober 2011 - 16:47 pm
Globecruiser på 07 Oktober 2011 - 18:28 pm sade:
Kul tripp även om tidsmässigt verkar den väldigt tajt eller ? Närmare 1000mil på 20 dagar är inte illa när det skall passeras många länder.
Var kan vi följa resan ?
Var kan vi följa resan ?
Det kanske ser lite luddigt ut med dagarna. Men tanken är att till Indien ska det ta mellan tre och fyra veckor. Tre veckor känner jag folk som kört på så fyra blir nog ganska lagom.
Som ni vet vid det här laget så e ju inte datan och jag kompisar ännu (ska faktiskt gå en kurs:) ) så det blir väll nåt inlägg här och på facebook isåfall..
Postad 21 December 2011 - 18:53 pm
Tjo!
Har kommit till Teheran i Iran, så långt allt lungt.. Nu väntar lite oroligare delar av sträckan östra Iran och Pakistan. Facebook e för övrigt nere och förbjudet här.. Och Internet tillhör inte vanligheterna här heller, så jag antar att nästa inlägg blir i Indien!! God jul på er!
Har kommit till Teheran i Iran, så långt allt lungt.. Nu väntar lite oroligare delar av sträckan östra Iran och Pakistan. Facebook e för övrigt nere och förbjudet här.. Och Internet tillhör inte vanligheterna här heller, så jag antar att nästa inlägg blir i Indien!! God jul på er!
Postad 12 Januari 2012 - 21:59 pm
Egirevs på 21 December 2011 - 18:53 pm sade:
Tjo!
Hur går det?
Ni fastnade väl inte i Iran hoppas vi
MrWIB
HDJ100 Auto -01
Ex LC90 V6 -00
Postad 01 Februari 2012 - 20:15 pm
MrWIB på 12 Januari 2012 - 21:59 pm sade:
Hur går det?
Hej, varit dålig på att uppdatera här. Är hemma igen. Vi kom aldrig igenom Pakistan, säkerhetsläget har blivigt så dåligt så det var förbjudet att vara i vissa områden ( polisen skulle helt enkelt arrestera oss för att skydda oss från vår egen dumhet) Så vi körde tillbaks till Istanbul och flög till Nepal och backpackade vidare på resan.. Får hoppas att världen lugnar sig framöver så det går att köra igen..
Dela med dig av detta ämne:
Sida 1 av 1

Hjälp