Toyota4x4.se: Renoverar 4runner lik - Toyota4x4.se

Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

Renoverar 4runner lik

#1 Medlemmen är offline   Efrahim 

• Grupp: Members
  • Gick med: 16-December 10
  • Jag kör:Toyota 4runner -90 + audi80 quattro

Postad 16 December 2010 - 19:09 pm

Tjena !

Fick tips om detta forum genom ett annat forum och då jag köpt mig en 4runner så kändes det rätt, så nu är jag här ! =D

Nybliven 4runner ägare, lite smått frustrerad över hur svårt det är att hitta delar till denna bil. Undersökte inte så mkt innan köpet vilket jag ångrar djupt idag. Bilen är en automatare med v6an från 1990. Fin i motor och låda, gått runt 25000 men funkar fint. Karossen därimot, är i ett hela annat skick. Då jag jobbar som svetsare/plåtis så tänkte jag "va fan, det fixar vi med lite ekonomiplåt och lite banka och slå" I helvete heller ! Finns ingen plåt att få tag i, finns inga reservdelar, inga piratdelar osv osv.

Problem 1 : bakluckan är körd, knäckt på mitten så ruta + mekanism är kass. Är i stort behov av en bak lucka eller idéer om bakluckor som är någorlunda lika 4runnerns. Lite modifikation är alltid möjligt men att t ex. ta ett par bakdörrar till en caddy och försöka smälla dit känns som en lite väl stor operation =P

Problem 2 : hörnen på karossen bak är mosade fullständigt, kofångaren bak är väck men det kan jag bygga en ny men hörnen skulle jag vilja få ordning på. Skulle behöva tips om hur man kan få tag i hörn som passar någorlunda.

Problem 3 : Vänster bakdörr har sett bättre dagar, rosten är ätit upp den. Verkar finns överflöd av framdörrar och även en del höger bak men vänster bak är som om det aldrig existerat =) gärna tips på detta med.