Jump to content

Peder

Members
  • Content Count

    993
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Neutral

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.isabelyacht.com

Profile Information

  • Location
    Strängnäs
  • Interests
    Segling & expeditioner.
    Historic Racing (Jaguar XK150S OTS 1958.
  • I drive
    LC150, D4, XK150S
    Aston Martin. Bentley W12

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Säljer 5 st nya kompletta hjul 17" Micheline Cross Terrain (på Toyota original fälgar) 225-70/17 för 1500. Skickas ej. Hämtas i Strängnäs. Skicka PM.
  2. Om jag inte missminner mig så sitter Panhardstag på bakaxeln. Låter som att bussningarna inte är helt friska. Minsta glapp får bakaxeln att röra sig i sidled. En annan förklaring kan också vara dina däck.
  3. Ryker den svart - är detta bara manligt!!!! :razz:
  4. Hej! Har ngen specifik info om bilen du nämner. Det är så att det finns en del oseriösa handlare som har importerat flodvågsbilar från USA. Bl.a. en firma i Ystad (A...C...). Nåväl, bilen har en aerodynamik som en ladugårdsdörr och du får en bränslekonsumtion därefter (aldrig under 1 l/mil - oftast 1,4 l/mil). Jag byggde en bil för Dakar och den drog 3,8 l/mil, men då var det rejält med pulver under huven. Fördelen med V6 bensinaren är att den går att programmera och kan bli riktigt angenäm. So Klydd skriver - FJ-Cruiser är mer eller mindre identisk med LC120 vilket gör att reservdelar finns det gott om. Däremot, karossdelar kan ta tid att få hem. Vindrutan spricker med en gång vid stenskott och den tar det lång tid att få hem. Leta efter en bil med manuell låda (sällsynta) som håller värdet längre. Lycka till.
  5. Verkar vara ett riktigt gäng amatörer som inte vet vad lufttryck är :razz:
  6. Det är ett nytt tält som kostar +30' inkl winter hood och bottenisolering. Har ni gjort av med alla slantar till julen?
  7. Det finns en del 105:or i Tyskland, Frankrike och Belgien. Bara att söka på. Rullar några här hemma i Sverige också. Även några som varit till salu. De flesta här hemma är flyttgods från Mellanöstern. Bara i Sthlm rullar det omkring 3 st. Den ena en riktig rosthög men de övriga helt okay. Man varför vill du ha en 105:a. Den är riktigt trött och inte speciellt kul. Okay, du får den stela framaxeln - men annars tycker jag det inte är mycket att ha. De stående bakdörrarna gör bara att det regnar in i den så snart du öppnar där bak. Jag skulle absolut satsa på en 100 med mer pulver och bekvämare att åka med i både terrängen och på gata. Bilder på mina gamla 80- och 100 bilar hittar du här http://www.trendab.com/industry-development-engineering-industrial-vehicle-applications.html Lycka till!
  8. Hittar du en bil som är registrerad inom EU så är det bara att åka och hämta. Finns bilen utanför EU så är det bara att glömma.
  9. ... det är Maggiolina Extreme Medium modellen.
  10. Nytt taktält Maggiolina Extreme med alla tillbehör. Lastskenor på taket. Pris SEK 20 000.- Finns att hämta i Strängnäs. Kontakta mig genom PM.
  11. Peder

    Div. LC bilder

    Han får väl lägga i lågväxeln när han ska göra en u-sväng och sedan byta däcken på släpet. Topp!
  12. Som Claes skriver - du kan endast höja och sänka bilen bak. Tanken med detta är att du använder systemet som hjälp när du ska koppla på en släpvagn. Framvagnen berörs inte och det är där du har största problemet när det gäller markfrigången. Du sänker bilen när du placerar draghandsken över dragkroken - och sedan höjer bilen för att det hela ska klicka ihop. Märkvärdigare än så är det inte. En ganska ointressant och kostsam gadget.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.