Jump to content

Chrille

Members
  • Content Count

    31
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Chrille last won the day on July 3

Chrille had the most liked content!

Community Reputation

17 Good

Profile Information

  • Location
    Östersund
  • I drive
    Troopy

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Har min som lite allt i allo och andrabil - hämtar på dagis, kör skräp till tippen, shuttlar mtbs, får stryk vid rödljusen.. Har även använt den en del i tjänsten - besöker en del folk som inte alltid är helt överens med varandra och LC ska ju bara beprövad i oroshärdar så.. Den fungerar till det mesta och allt känns som ett äventyr när man gör det i Dunderklumpen. Har planer på att anpassa den för lite campingliv också så snart tiden finns
  2. Chrille

    HZJ 79

    +1! Så jäkla fin den där bilen, riktigt kul att se en 70-serie i någon annan färg än vitt också
  3. Min BJ75 med 3B gjorde ledigt 100 på 33or även om det som nämnts ovan tog en bra stund att ta sig upp i den farten. Detta gällde dock på plan mark ska tilläggas - i motlut (läs fjäll) var det ett elände med de stora däcken. Har lagt på närmare originalstorlek nu vilket gjorde bilen betydligt mer körbar men den ser ganska tråkig ut.
  4. Har skickat över kontaktuppgifter i PM, hoppas att det blir bra =)
  5. Chrille

    Delar t 40serie

    Hej, jag sitter på en uppsättning klämringsfälgar som ska vara original 40-serie vad jag förstår. Finns i Östersund så tyvärr en bit bort
  6. Jag har varit i kontakt med en person som renoverar 40-serien och har sett ett par av exemplaren rulla på gatorna här omkring Östersund - på håll ser de iaf ruskigt bra ut. Det är ingen jag känner personligen utan har bara köpt lite delar av vederbörande men jag kan försöka förmedla en kontakt om du vill?
  7. Jag håller tummarna för dig och följer spänt om det händer något mer i den här tråden =)
  8. Jag har vid sidan av den Volvo v50 som familjen behöver en Land Cruiser BJ75 som jag verkligen INTE behöver men i dagsläget känner att jag nog kommer att ha kvar till dess endera av oss går ur tiden. Min är en -85 och således skattebefriad diesel som drar soppa ungefär som en volvo 240. När jag tecknade försäkringen på den så klev jag upp en bonusklass så trots att jag har så mycket försäkring som bolaget erbjuder så är jag fundersam på om det inte ändå blev billigare på totalen varje månad (har annan bil, bostad, barn och olycksfall etc. i samma bolag). Lastutrymmet med urplockat baksäte är enormt och det finns en hel liten subkultur kring att bygga campingfordon på denna karossmodell, främst i Australien - kolla #troopysetups om du använder instagram, där finns så mycket att drömma om att man blir lite tokig. Min rymmer 33", vad jag kan se utan någon föregående ändring - finns garanterat kunskap här på forumet som kan tala om mer exakt var gränsen går innan man behöver börja höja. Finns en ute på blocket nu som ser fin ut på bild men kostar ungefär 100' mer än jag gav för min.
  9. Spännande, vilka proportioner ungefär körde du och vad blev effekten - gav sig läckaget?
  10. Har dålig koll på vad som är rimliga priser i dessa sammanhang men har sett att mekonomen har i sitt sortiment - 1545 spänn vill de ha för en bakskärm och 3000 för en framskärm till min BJ75 för prisreferens.
  11. Chrille

    Fälg / Hjul

    Hej, tack för svar och jag får be om ursäkt för att du inte fått något tillbaka förrän nu - livet tog en lite oväntad vändning och fälgar blev plötslig inte lika viktigt =( Jag hoppas att jag inte orsakat något större omak. Med vänlig hälsning / Chrille
  12. Chrille

    Fälg / Hjul

    Är på jakt efter vinterhjul alternativt lösa fälgar med 6/139,7 ET30 nav 106,1 eller liknande Är det någon därute som behöver rensa i garaget?
  13. Hoj! Du råkar inte som av en händelse ha vinterhjulen kvar? Om så är fallet är jag väldigt intresserad // Chrille
  14. Nu verkar det hela vara stabilt igen och arbetstemp ligger stadigt på en mer normal nivå. Jag gjorde ytterligare några startcykler på bilen för att ge eventuell kvarvarande luft en chans att hitta ut och det verkar som att detta löste problemet. Jag gissar att det huvudsakliga problemet var det sletna kylarlocket och att systemet inte höll trycket ordentligt - men har inte uteslutit att det kan finnas fler bidragande faktorer som också bör ses över. Bilen har vad jag förstår inte körts i någon större utsträckning under åren innan jag köpte den så jag misstänker att det är en del krämpor som behöver identifieras och behandlas innan hon är helt kurant igen. Tänkte att jag skulle försöka följa råden jag fått i tråden i övrigt och gå igenom kylsystemet vid tillfälle. Men först ska jag köra Crooser, den har stått stilla på tok för mycket i sommar.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.