Jump to content

Chrille

Members
  • Content Count

    28
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Chrille last won the day on June 9 2019

Chrille had the most liked content!

Community Reputation

12 Good

Profile Information

  • Location
    Östersund
  • I drive
    Troopy

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Har skickat över kontaktuppgifter i PM, hoppas att det blir bra =)
  2. Chrille

    Delar t 40serie

    Hej, jag sitter på en uppsättning klämringsfälgar som ska vara original 40-serie vad jag förstår. Finns i Östersund så tyvärr en bit bort
  3. Jag har varit i kontakt med en person som renoverar 40-serien och har sett ett par av exemplaren rulla på gatorna här omkring Östersund - på håll ser de iaf ruskigt bra ut. Det är ingen jag känner personligen utan har bara köpt lite delar av vederbörande men jag kan försöka förmedla en kontakt om du vill?
  4. Jag håller tummarna för dig och följer spänt om det händer något mer i den här tråden =)
  5. Jag har vid sidan av den Volvo v50 som familjen behöver en Land Cruiser BJ75 som jag verkligen INTE behöver men i dagsläget känner att jag nog kommer att ha kvar till dess endera av oss går ur tiden. Min är en -85 och således skattebefriad diesel som drar soppa ungefär som en volvo 240. När jag tecknade försäkringen på den så klev jag upp en bonusklass så trots att jag har så mycket försäkring som bolaget erbjuder så är jag fundersam på om det inte ändå blev billigare på totalen varje månad (har annan bil, bostad, barn och olycksfall etc. i samma bolag). Lastutrymmet med urplockat baksäte är enormt och det finns en hel liten subkultur kring att bygga campingfordon på denna karossmodell, främst i Australien - kolla #troopysetups om du använder instagram, där finns så mycket att drömma om att man blir lite tokig. Min rymmer 33", vad jag kan se utan någon föregående ändring - finns garanterat kunskap här på forumet som kan tala om mer exakt var gränsen går innan man behöver börja höja. Finns en ute på blocket nu som ser fin ut på bild men kostar ungefär 100' mer än jag gav för min.
  6. Spännande, vilka proportioner ungefär körde du och vad blev effekten - gav sig läckaget?
  7. Har dålig koll på vad som är rimliga priser i dessa sammanhang men har sett att mekonomen har i sitt sortiment - 1545 spänn vill de ha för en bakskärm och 3000 för en framskärm till min BJ75 för prisreferens.
  8. Chrille

    Fälg / Hjul

    Hej, tack för svar och jag får be om ursäkt för att du inte fått något tillbaka förrän nu - livet tog en lite oväntad vändning och fälgar blev plötslig inte lika viktigt =( Jag hoppas att jag inte orsakat något större omak. Med vänlig hälsning / Chrille
  9. Chrille

    Fälg / Hjul

    Är på jakt efter vinterhjul alternativt lösa fälgar med 6/139,7 ET30 nav 106,1 eller liknande Är det någon därute som behöver rensa i garaget?
  10. Hoj! Du råkar inte som av en händelse ha vinterhjulen kvar? Om så är fallet är jag väldigt intresserad // Chrille
  11. Nu verkar det hela vara stabilt igen och arbetstemp ligger stadigt på en mer normal nivå. Jag gjorde ytterligare några startcykler på bilen för att ge eventuell kvarvarande luft en chans att hitta ut och det verkar som att detta löste problemet. Jag gissar att det huvudsakliga problemet var det sletna kylarlocket och att systemet inte höll trycket ordentligt - men har inte uteslutit att det kan finnas fler bidragande faktorer som också bör ses över. Bilen har vad jag förstår inte körts i någon större utsträckning under åren innan jag köpte den så jag misstänker att det är en del krämpor som behöver identifieras och behandlas innan hon är helt kurant igen. Tänkte att jag skulle försöka följa råden jag fått i tråden i övrigt och gå igenom kylsystemet vid tillfälle. Men först ska jag köra Crooser, den har stått stilla på tok för mycket i sommar.
  12. Det låter ju vettigt att kika närmare på, tack så mycket för tipset! Jag kanske ska prova köra en omgång med maskindiskmedel och se om det är några avlagringar som ligger och cloggar igen
  13. Hej, tänkte höra om någon av er har någon tanke angående ett märkligt fel som uppstått i min bil. Det började med en karbonkopia av en händelsen i en äldre tråd jag hittade här på forumet; nämligen med en bil som plötsligt går upp i temperatur under körning uppför ett norskt fjäll, vilket avhjälptes genom att termostaten plockades bort och resan fortsatte utan några som helst ytterligare problem. ny thermos köptes in och monterades (dock efter att den gamla provkokats och verkade fungera men eftersom felet med stigande temp kvarstod), liksom nytt kylarlock då det gamla såg ut som fan. efter några turer med lite ytterligare tempökningar och utebliven kupévärme verkar bilen nu ha stabiliserat sig på en temp som den håller stadigt när den står och tuffar på tomgång, när man pyser iväg och kör med bilen så sjunker tempen något och kupevärmen blir stadigare (svajar något på tomgången). Var som förbryllar mig en aning är att den temp som motorn lägger sig på vid tomgång ligger strax under rödmarkeringen, vilket synes mig väldigt högt. Kan det vara så att jag ännu inte fått ut all luft ur systemet och att det är någon sådan ficka som ligger och spökar och genererat den svajande kupevärmen på tomgång? Har reflekterat en del kring risken att det kan vara toppen som spruckit eller packningen som gått men då jag varken kan se olja i vattnet eller gegg i oljan så vill jag utesluta enklare grejer först Är det någon som tror något om detta?
  14. Ah, ja jag är bekant med det där när det kommer en massa andra måsten ivägen, bökar själv för att ta mig runt en lägenhetsrenovering för att hinna leka med LCn. Nej det verkar vara ganska tunnsått med dem här, har sett en 70-serie med korta karossen på någon bygghandelsparkering och en 76:a parkad på söder vid något tillfälle med det är nog allt jag sett. Kul på sätt och vis att det inte är dussinbilar men några fler att kika på hade ju varit trevligt
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.