Jump to content

Toder

Members
  • Content Count

    65
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Toder last won the day on April 6

Toder had the most liked content!

Community Reputation

26 Excellent

About Toder

  • Birthday 04/26/1993

Profile Information

  • Location
    Östersund
  • I drive
    LJ70 2.4TD - 86
    Corolla 1.8 4WD - 98
  • Occupation
    Bilvård detaljförsäljning samt hantverk.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. riktigt bra tips, blir nog att kapa upp i bagaget för att komma åt ramen vid bakre fjädersätena. tack som sjutton för tips, tänkte inte ens att man kunde göra så.
  2. Först och främst, tror ni den går rädda? Största problemet känner jag är att fjädersäten bak är tokslut och måste konstrueras nya eller bytas. Tanken har fått en rejäl smäll och är nu urkopplad så den går med dunk som tank, jag har.ny dörr till passagerarsidan och innerskärmar fram, men just fjädersätena är största huvudvärken. Tänkte börja fixa på den nu inom någon vecka då den ska köras till garaget, väntar på att bli av med båten så jag har plats att jobba på den. Någon som har renoverat en landcruiser i liknande skick och lyckats besikta? Angående belysning bak så har jag en orginal dragkrok med balk att sätta dit, samt stötfångare bak, modellen med belysning i, kommer troligen montera släpvagnsbelysning bak på stötfångarna för att lösa problemet med avsaknaden av ordinarie blinkers/bromsljus.
  3. Hur gjorde du manuell glödning? Körde du med något annat relä och typ en knapp?
  4. Min glödgning verkar vara helt död, ajukt svårstartad, glödrelä klickar inte som det ska men jag mäter runt 4 volt på glödstiften, någon som har någon aning? Och om jag ska ohm mäta stiften vad ska värde vara? Hittar inget om det, en 1986 2LT, just nu är den deppig som sjutton, tänkte börja fixa viktiga saker som rostlaga och belysning, men då la glödgningen av istället. En av sista gångerna den funkade så märkte jag att när jag körde så blinkade lampan för glödgning på ibland medans motorn va igång, kan stiften ha bränts sönder och därav skumma fel på relä?
  5. Min är dock import från Danmark, så kanske skulle prova få kontakt med någon därifrån, tydligen finns gamla regnr kvar i Danmark med min lj70 fortfarande dock står det typ exporterad där
  6. Skulle kanske försökt fått tag på den homologation managern, för här i Sverige verkar det inte vara så enkelt.
  7. Inte hunnit fixa den i ordning för besiktning än, siktar på springmeet nästa år som deadline, fick fixa våran 22 fots båt istället i våras tills nu. Ja, har dock inte sett många gamla landcruiser, går en 90 talare på Frösön vet jag
  8. https://www.ebay.com/itm/Genuine-TOYOTA-LandCruiser-80-series-HZJ80-Diesel-Fuel-Filter-Primer-Pump-Cap/192540809168?epid=609967464&hash=item2cd45397d0:g:DaEAAOSwkkNa-pmM där har du en till 80 serien, passar nog fler skulle jag tro. Kör själv med en från en typ 10 år nyare landcruiser än den jag har
  9. Köpte faktiskt begagnad av valdas, men annars finns det nytt om du kikar på t.ex ebay, köp dock inte dom billigaste i så fall, köp nån med lite bättre kvalitet
  10. Den har gamla fronten med runda lysen så troligen närmare 85 än 90
  11. Tack för svar, ja bakaxeln lär nog behöva lite uppfräschning, men har du någon koll på varför mitt 10 vin nummer är en 0 dvs årtal står inte på vin numret, också en udda grej, i reg papper står att årsmodell är uppskattad
  12. Försökt att översätta mitt VIN några gånger både manuellt och med automatiska vin decoders, blir tokig, mitt vin är följande JT1V0LJ7009006318 varför står det 0 på 10e platsen där det ska vara tecken för årtal? I reg papper står att bilens årsmodell är uppskattad. Har någon gjort fel vid tillverkningen eller sket dom helt enkelt i att fylla i något vettigt? Fattar det iallafall som att dom 6 sista är serienummer, så min har nr 6318 från fabriken. Men varför 0 på årtal? Nån som har någon koll?
  13. Upptäckte nyss att min LJ70 torde ha LSD på bakaxeln av info från plåten fram under huven, på brickan står 2W0FA11G145R151F som jag förstår det står, G för 8” kronhjul, 14 står för 4.875:1 växel och 5 står för 4 pin LSD, men då till min fråga hur funkar en lsd på en bil från tidigt 80 tal?, speciell olja lär ju krävas, men förutom det hur kommer jag märka om den funkar och vad ger det för fördelar? Enda lsd jag haft innan va på min A4 2.8 quattro där det va elektronisk lsd runt om som använde bromsarna på något sätt sen vad står LJ70LV-MRXW för? Jag vet att det är en LJ70 men resten LV-MRXW? Vars hittar man den infon, letat som en tok på nätet men inte hittat
  14. Bilder kommer komma lite mer strukturerat framöver, men slängde upp några jag hade samlat på mig hittills.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.