Jump to content

fillefloe

Members
  • Content Count

    18
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

fillefloe last won the day on April 23

fillefloe had the most liked content!

Community Reputation

23 Excellent

Profile Information

  • Location
    Sjöbo

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Läste den också för ett tag sedan, Resultatet är rätt så tydligt ja. 😃
  2. Update: Rensat insug fram till själva insuget som sitter mot toppen. Liten skillnad blev det faktiskt. På onsdag görs ventiljustering samt resten av insuget rensas. Märkbart var framförallt i uppförsbackar, man behövde inte gasa lika mycket för att hålla hastigheten. 33or kommer i veckan, samt ett KN luftfilter. Så jag tror nog att några hästar hittar hem igen. :)
  3. Jag tror också att den kommer gå lite bättre utan allt klet i insuget, om inte annat kommer det kännas betydligt bättre. EGRen är blockerad sen ca 1000mil tillbaka, det är mer eller mindre bara att rycka en vakuumslang. Efter jag blockerade den fick bilen lite nytt liv igen, kändes lite friskare. Den kändes m.ao ännu tröttare förut. Jaa, jag tänkte gå igenom alla givare och se. Någon av dem kanske är kassa, har inte hunnit studera hur just 1HD-FTE motorn är uppbyggd ännu, men en av dem kan eventuellt påverka mappningen eller något. Jag tror den går att lossa, hoppas det i alla fall. Skall kolla det imorgon också. Spridarna hade jag tänkt att göra en service på så småningom, hinner förmodligen inte med det innan resan dock. Men har hört att dom kan skapa en del problem om de inte är fullt friska. Förra ägaren körde med två takts olja inblandat i tanken, och det skall inte vara bra enl. många, och lika många påstår att det är bra.. ja, vad ska man tro. Hehe, har sett en del trimmade men det får bli på en icke-overland bil i så fall. Men kul kan man nog ha 😃
  4. Hehe nej absolut ingen racebil, men jag kan inte släppa känslan av att där är något galet på gång 😂 Ingen service historik påvisar att ventijustering är gjord, så den kan ev. inte vara gjord på länge. När jag köpte den så var inte kamremmen bytt på länge heller. Skall även kontrollera WG imorgon tänkte jag. Tycker Spool Up'en är extremt långsam, så ev. kärvande WG.
  5. Min LC100 känns trött när jag kör. Det har den förmodligen alltid gjort i min ägo, fast jag har tänkt att det är enbart på grund av att jag har 35or på den. Så jag har "levt med det". Men nu börjar fler och fler påpeka att den "går tungt" m.m. Än så länge har jag enbart rengjort Intercoolern. Om inte Placerbo, minimal förbättring. 🤣 Plockade av insuget fram till efter EGR och där är en del sot/gegga. Detta skall åtgärdas i veckan. Själva insuget mot toppen kommer rengöras i samband med ventilinjustering på verkstad så småningom. Givarna som sitter efter EGR är helt nedkletade i denna gegga, så dom kanske ger fel värden. Av ren slump ramlade jag över ett Youtube klipp (https://www.youtube.com/watch?v=miXZITQ8ocw) där dom visar att eftermarknads Dieselfilter till LC80 även säljs till LC100. Mitt Dieselfilter är inte orginal, och ser ut som det som är till för LC80. Detta skall bytas i veckan. Utöver det så kollade jag snorkeln och satte en plastpåse över och höll över, motorn fortsatte gå som ingenting hade hänt. Så förmodligen är någon slang av längs vägen till luftburken, eller efter, eller så har jag en läcka. Har något att tillägga som skulle kunna göra så att det känns som att bilen går tungt? Bilen har haft en KCR box tidigare, och då gick den såklart "bättre", men det kändes som att det tog emot mycket när man gjorde kickdown eller låg i uppförsbacke. Här är en video sen förra helgen. 4H, lite gas. https://youtu.be/g-rhna1u25A (Jag skall byta drivaxlen som låter) 😋 Ska iväg på en resa med bilen till Rumänien i 4 veckor i Juni, blir en del Offroad, och vill verkligen att bilen håller, behöver man oroa sig för att dessa symtom "går tungt" är Dieselpump eller Turbo?
  6. Om någon annan letar så finns det billigare alternativ här, http://www.euro4x4parts.com/parts/udk1001-2187_differential_drop_kit_DROPKIT100IFS.html Bump,
  7. http://www.canaviet.com/e_productshow/?408-android-autoradio-headunit-head-unit-stereo-car-multimedia-gps-navigation-land-cruiser-100-toyota-lc100-lx470-lexus-lx-470-408.html
  8. Det finns en i Ryssland som fixar det. Där är Bluetooth, back kamera, styrning av luftkonditionering osv. Har inte Nav i min LC själv så sparade inte länken. Det var på Engelska. Ska se om jag hittar det, trotts gamal tråd
  9. Pratade med Toyota om dessa här om dagen, och de hade aldrig bytt dem. Kan bero på priset också, som var ~1500kr ink. moms Styck! OMG. Samtidigt fick jag tipset av mekanikern att det till lastbilar finns "universala" spridarrör som man själv kan bocka till. Kanske vore bra att ha med sig på expeditionen
  10. Det känns mycket bra. Bilen rycker lite mindre, och dricker även mindre verkar det som. 35mil på halv tank, jämfört med 30mil med KCR boxen installerad. Tror inte jag har ändrat min körstil speciellt mycket.
  11. Tack Mecki, men jag tror det blir lite långt att köra. ca 60mil ToR, som tröst på såren så har jag inte fått mina inre damasker ännu, så det är ingen panik, men stort tack! Beställer en från Euro4x4parts, borde gå rätt snabbt.
  12. Aha, tack så mycket 😃
  13. Det låter ju jätte bra Skulle vilja få tag i en till helgen, men får la vänta lite till då. Försökte med Discount på Euro4x4parts hemsida, men det fungerade inte. :S
  14. Någon som vet vart man får tag på en sån liknande den Toyota använder? Antar att det inte går med en vanlig i den storleken när man ska byta drivaxlar. 🙄 Vänlig hälsning, Filip
  15. Okej, Så jag var på väg hemifrån så jag tänkte, "yolo" och kopplade bort allt som kom från KCR boxen, och nu känns det mycket bättre att köra. Plus att blien har slutat rycka svart.😀
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.