Gå till innehåll

Krille87

Members
  • Innehållsräknare

    8
  • Gick med

  • Besökte senast

Webbplatsen Anseende

0 Neutral

Profile Information

  • Ort
    Västernorrland
  • Jag kör
    LC 120 D4D 2003
  1. Bilar från blocket.se

    Ja det lät inte så lovande. Skulle inte köpt den jag heller med dom uppgifterna. Letar själv (kanske, eventuellt) efter en 200. Äger en LC120 idag från 2003 som rullar 10600 mil men suget efter en monsterLC finns där hela tiden. För övrigt supernöjd med min LC120. Har spanat en del i europa på utbudet av LC200, men det ser inte så lovande ut. Får avvakta tills det dyker upp rätt objekt här hemma istället. Man hoppas ju på panikförsäljning från uppskrämda storstadsbor som är rädda att de inte får köra sina dieselbilar snart.
  2. 2005-2006 och spridarna

    Vart köper man Tunap-produkter i Sverige?
  3. Vit rök vid uppstart

    Hej! Min nyss inköpta LC 2003 d4d ryker ibland (vitgrått) vid uppstart/kallstart. Jag har läst att injektorerna kan ge upp på dessa motorer, kan detta vara en indikation på det? Bilen har rullat 96000km i dagsläget och har ju några år på nacken. Tanken var att behålla bilen länge så jag har läst att en blockering av EGR kan vara klokt för att spara på motorns och injektorernas livslängd. Stämmer det, och är det en besvärlig operation? (är ingen van skruvare). Mvh Krille
  4. Vill ha smalare däck på vintern då jag tycker det greppar bättre. Får lite extra höjd också med 235/80R17, ca 3 cm högre borde det bli. Fälgarna jag fått tag på har samma centrumdiameter som originalfälg.
  5. Hej och tack! Vilken kanonbil! Att jag inte köpt en tidigare. De sa inget spec. fick ingen fördel skattemässigt iaf. Fungerar bara i Tyskland tydligen. Mailade Toyotaverkstaden i Tyskland och frågade om filtret och fick detta svar. "Hello Kristoffer, No, the filter does not need to be cleaned or replaced. It is a so-called "secondary flow filter" A part of the exhaust gases is "branched" through this filter. As a result, the filter retains a portion of the soot. When the exhaust system reaches a certain temperature, the thus collected soot is burnt in the filter by itself. Since only a part of the exhaust gases can be filtered and the rest of the exhaust gases can pass through the filter unhindered, the filter can not be completely added as is the case with newer vehicles with diesel particulate filters. Thus, the installed filter is maintenance-free. Of course, it is better if you drive the car again and again on longer distances a little faster so that the filter is easier to clean by itself. In Germany, we have retrofitted this filter to achieve a better exhaust gas standard and thus to save taxes. The filter can also be removed and replaced with the original pipe. I wish you much fun with the vehicle and continue a good ride. Best regards Matthias" Antar att jag kör vidare med det monterat, bilen går fint och drar inte mkt soppa. En annan fråga: Originalfälgarna har dimensionen 17" ET30 6x139,7. Jag har fått tag på fälgar med dimensionen 17" 6x139,7 ET20 och tänkte montera på däck med dimensionen 235/80R17 kommer det fungera? /Krille
  6. Hej! Ny här på forumet och ny ägare till en Land Cruiser av årsmodell 2003 D4D, köpt i tyskland där förra ägaren lät montera DPF-filter (partikelfilter) 2009, bilen har rullat 3400 mil sen dess. Jag är lite orolig för att detta filter ska sättas igen och skada motorn, vad göra? Någon med erfarenhet? Borde jag demontera och köpa en vanlig förkatalysator från något skrotobjekt? /Kristoffer
  7. TTE D4D AM 26453

    Eller kom gärna med förslag vart man kan hitta denna box, verkar svårt att hitta. Med vänlig hälsning, Krille
  8. TTE D4D AM 26453

    Då jag nyligen köpt en LC 120 D4D 2003 är jag ute efter ett trimkit Toyota original TTE D4D AM 26453. Någon har eller vet någon som har och kan tänkas sälja till mig. Svara gärna med sms på 072-513 07 62 Tack!
×

Viktig Information

Vi har placerat cookies på din enhet för att göra denna webbplats bättre. Du kan justera dina cookie inställningar, annars antar vi att det är okej att fortsätta.