Jump to content

Träskmonster

Members
  • Content Count

    186
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Profile Information

  • Location
    Helsingborg
  • I drive
    Land Cruiser 100

Recent Profile Visitors

633 profile views
  1. Hej Sålt bilen, så nu får dubbdäcken oxå åka. Som synes på bilden(skitiga) så är det LC100 orginalfälgar som pulverlackats svarta. Inga skav eller skador på fälgarna. Däcken har mycket mönster kvar i sig. Det är Cooper Discoverer M&S däck i dim 255-70-16, bultmönster är 5x150 med 110 centrumhål. Tänkte mig 2000kr för dem eller bästa bud
  2. Toyota Land Cruiser 100 4,2TD -1998 som rullat 23000mil. Säljer min LC100 nu pga av att jag inte kommer att komma iväg som planerat på min resa. Valde just årsmodell 98 då denna gjordes med mer vikt på pålitlighet med sina gjutjärns diffhus och 4vxl låda. Denna bil har inte heller nån taklucka eller 2 onödiga säten längst bak. Redan som standard är det en rätt kompetent bil med permanent 4x4 drift och hög och låg vxl. Denna är utrustad utöver det vanliga för att ta dig fram överallt och vart som helst med möjlighet att låsa samtliga tre axlar! Axplock av extra utrustningen • Alpine ICS - X8 huvudenhet (extra allt) • ARB fram diffspärr • ARB bakre diffspärr • ARB kompressor (monterad inne i kupén för problemfri drift) • ARB luftningskit för bägge diffarna , fördelnings och vxl lådorna • ARB draglådor i bagaget • ARB lastgaller med skiljevägg och "hatthylla" • Safari snorkel(tätad org luftburk) • Helt nya 33” Cooper STT Pro på org fälg • Mycket fina Dubbdäck Cooper Discoverer på org fälg • Xenonkonverterade halvljus (godkända av bilprovningen) • Xenonkonverterade helljus 60w • 2st 185watt ledkanoner monterade i fronten(helvete vilket ljus det blir) • 2st backljus à 2500lumen! • Front Runner ALU takräcke • N4 underredesskydd 8mm aluminium, fullt kit ! • Senaste KCR dieselbox, för att alltid ha reservkraft om det skulle behövas. Gjorda uppgraderingar för min sinnesro. • Nya kraftigare bromsskivor fram och belägg runt om. • Nya bromsok fram • Ny kamrem • Nytt Dieselfilter • Nya hjullager runt om • Renoverad generator och startmotor • Tektyl behandlad (ingen rost) • 3” rostfrittt avgassystem • Hela kupen är isolerad med butylmatta • Proffstonade rutor Säljer den för 160.000kr eller 16500euro If anyone wants to export it, No problem I'll send it to the moon IF you pay for it Vid snabb affär finns det lite godsaker som kan medfölja tex nya Maxtrax och IBS batteriövervakningssystem...samt mer ARB godis. Skicka mail eller PM om det är nåt du undrar. ha det
  3. Ok men om jag uppgraderar stavar samtidigt som fronten funkar det då? Ingen slutgiltig lösning såklart, mer än liten temporär genväg Har fortfarande svårt att få grepp på alla dessa stavar och stag...
  4. Man måste ju ha drömmar och trodde nog att det var en självklarhet att alla hade fantiserat om den ultimata expeditionen man skulle vilja göra. Men det kanske bara är jag som är en drömmare
  5. Men Östersjön runt borde väl vara genomförbart?. Har för mig jag såg nåt klipp om ett danskt par i en Volvo TGB 13(tror jag det var) som gjorde den rundan. Jepp hittade klippet
  6. Lovar att minnen skapas vare sig man söker publicitet eller inte. Alla e vi olika, jag söker dock mer utmaning än att hålla mig i närområdet
  7. Verkar ju svårt att 2016 hitta en Expedition som inte gjorts av SÅ många. Själv hade jag en idé som jag fick efter att ha bestigit Kilimanjaro för ett gäng år sedan. Och det var om att köra runt Afrika till Tanzania och cykla ner för Mount Kilimanjaro Men tror ni inte på själva fan när två cyklister gör detta i våras!! (Ja dem gjorde själva cyklingen ner för berget inte körningen) Sen så körde ju Ewan "The Long way round" oxå en kul resa, dock är det omöjligt att få bilen över Beringsund Så vad finns det för andra möjliga expeditioner "kvar" 2016? Och då menar jag inte överdrivna grejer så som.... "Cykla till Himalaya - bestiga Mount E - klättra ner - cykla genom Kina - simma till Australien" Dela gärna med er av era egna drömexpeditioner.
  8. Jo tänkte ev försöka justera med torsionsstavar men vill inte heller köra nån halvdålig lösning isåfall väntar jag och kör allt samtidigt Men är trist i längden att fortsätta som nu, uppgraderingar som knappt syns mer än på kontot
  9. Hur tror ni AHC'n hade klarat av en 65kg front? Ska uppgradera fjädringen så småningom men gillar fluffiga känslan för att döda den direkt. Och enligt vad jag vet om fjädring så ska den vara avstämd med fordonsvikten för att ha optimalt väggrepp, så vill först lasta på allt som ska på innan jag gör det. Men sneglat på en front ett tag och är lite sugen på att dra på en sån. Ingen vinch planerat, och har ju läst om australiensare som kör med AHC på fullastade Cruiser utan problem. Men vill ju inte heller dra på den om hon sen ska puta läpp Så vad tror ni?
  10. vad köpte du för några då? Blev det Tudors varianter som MrWib hade?
  11. Bra input Har några av dem mindre NBB på andra bilen och dem funkar fint. Tyckte bara att LF Striker var lätta och lagom kompakta. Får väl se vad det blir. Ska ju inte bara köra i snö och dimma...hoppas jag
  12. Bra input Har några av dem mindre NBB på andra bilen och dem funkar fint. Tyckte bara att LF Striker var lätta och lagom kompakta. Får väl se vad det blir. Ska ju inte bara köra i snö och dimma...hoppas jag
  13. Jo jag hittade oxå efter jag skrev att jag inte sett dem
  14. Jo kanske men gillar trycket i närområdet man får av ledlamporna. Sen så tar HID för lång tid att tända för att ha dem som första stegs helljus. Just i tändning är Led oslagbara. Hittar dock ingen som säljer HID lampor med så låg kelvintal att dem blir gula. Rosa är enklare
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.