Jump to content

Tjarnstrom

Members
  • Content Count

    36
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

Tjarnstrom last won the day on October 5 2019

Tjarnstrom had the most liked content!

Community Reputation

47 Excellent

Profile Information

  • Location
    Örnsköldsvik
  • I drive
    KZJ73

Recent Profile Visitors

675 profile views
  1. Tjena Tjärnström,

     

    Tack för att du skrev i min tråd om lågt bränsletryck.

     

    Jag kollade upp på partsouq.com

     

    Fick fram att det är den här jag behöver. Verkar inte som de du har passar?

     

    Hälsningar Fredrik

     

     

    SCV4.JPG

    SCV3.JPG

    SCV5.JPG

    1. Tjarnstrom

      Tjarnstrom

      Typiskt! 

      Jag har för mig att jag hittade bästa pris på ebay efter lite letande. 

      Mvh Patrik 

    2. LC1202005

      LC1202005

      Tack ändå.

       

      Billigast verkar vara på partsouq.com 150 USD.

       

      Autodoc tar 2300.

       

      Har du beställt från partsouq.com?

       

      Fredrik

  2. Det bästa är nog att genom Vin nr söka reda på rätt art nr. På 120:in brukar det sitta en dekal vid b-stolpen har jag för mig. Sen går det att söka delar via vin nr på tex partsouq.com
  3. Samt denna beg. Bilen gick som den skulle när jag bytte ut den. Hör av dig om du vill prova den.
  4. https://www.sahara4x4.com/b2c/producto/RA15181/2/front-panhard-adjustable-for-toyota-kzj-lj-70 Kan detta vara något?
  5. Finns många olika varianter på hur värmaren/styrningen är inkopplad. Bla var den är inkopplad i kylsystemet och om den startar hela klimatanl eller bara tvångskör kupéfläkten med ett motstånd. Värmaren brukar starta kupéfläkten när vattentempen är ca 40grader. Prova att ställa klimatanl på full värme på rutan och en eller två staplar på fläkten. Slå på värmaren och se vad som händer. Startar klimatanl med senaste inställningen kan du enkelt styra hur du vill ha det. Tänk på att kupéfläkten på hög hastighet är en av de mer strömkrävande delarna under värmargången och belastar batteriet mer.
  6. Hej. Har för mig att några siffror på id plåten kan avslöja vilken axel/utväxling som sitter på bilen. Se A/på bilden jag bifogat. Detta är från en LC120. Lite googlande på dessa koder kan hjälpa dig att hitta rätt.
  7. Räckte till fint för svenska förhållanden.
  8. Jag råkade ut för ett liknande problem. Rören bak till förångaren är dyr, försökte först skarva med pressad slang men det slutade med att jag pluggade rören vid torpedväggen. Fyllde sen efter specen för bil utan dubbla förångare.
  9. Jag kör en KZJ73 -94 Med 33:or går det ok att köra i 90km/h (gps mätt) utan problem. Blir lite surrigt över det, har för mig att den varvar ca 2400rpm vid 90. 2000rpm vid 80. Visst känns känns de solida axlarna och snäckstyrningen, det är ingen asfaltsraket. Sitter bilsteindämpare och OME fjädrar på min som ger riktig bra komfort. Mjuk och följsam men håller emot bra vid större ojämnheter och kurvor. Med lite lägre lufttryck i däcken flyter den fram på dåliga skogsvägar.
  10. Så här visar boken till en KZJ 73
  11. Detta fick min att vara tyst ett tag, sen återkom det igen.
  12. Jag hade problem med ackumulatorn till "brake bostern" på min LC 120. Fick ett pysade ljud samt att motorn för bostern gick i princip konstant. Letade då på nätet och kommer ihåg att jag fann denna. Låter lite som en gnäggande häst. Är det något liknande? Jag blev tvungen att byta hela huvudbromscyl med ABS enhet för att bli av med det. Fann tyvärr ingen repsats. Har för mig att jag hittade några i England som sålde utbytes enheter. Kan försöka leta fram var det var om du har samma problem.
  13. Även jag blev lite nyfiken. Hoppas det är ok att jag slänger in en fråga i tråden. Någon som vet var jag kan hitta instruktioner hur justering av LSD:n utförs?
  14. Den har nu flyttat en bit norröver och det är jag som fått nöjet att fortsätta köra den.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.