Jump to content

Wiberg Sr

Members
  • Content Count

    656
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    17

Wiberg Sr last won the day on February 8

Wiberg Sr had the most liked content!

Community Reputation

121 Excellent

1 Follower

About Wiberg Sr

  • Birthday 05/01/1972

Profile Information

  • Location
    Oslo
  • I drive
    LC 120 08 modell

Contact Methods

  • Skype
    jon_wiberg

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Wiberg Sr

    HDJ80

    Vad heter KD-bil om dagen då?
  2. Om du ska lasta mycket eller dra tungt släp så rekomenderar jag att komplettera din fjädring med ett set luftbälgar, tex coil rites. Dessa sparar bakfjädringen för mycket och hjälper till att styva upp bilen. Vad blev det för dämpar/ fjädercombo från Euro4x4?
  3. Jag hade lagt mina pengar på en 79a. Kolla Ronny Dahl på Youtube så förstår du varför jag resonerar så.
  4. Luktar det inte bränt när dieselpartikelfiltret rensar sig? Känn på bromsarna/ fälgarna om de är onormalt varma, kan vara antingen en kolv där fram som har fastnat eller glidpinnar där bak som strular. Bara för att börja felsökningen .
  5. Kul uppsummering @CarlGustaf . Jag vågar dessvärre inte göra den samma övningen även om jag har räknat i huvudet några gånger - det är nog det resultatet jag vill undvika att få på papper . Men att bilarna levererar är det ju inget att snacka om - trots diverse oförutsedda utgifter ibland ?. Men skruvar man lite själv så blir i alla fall inte driftskostnaderna ohanterbara IMO.
  6. Wiberg Sr

    GRJ 79

    Läckert! ?
  7. Wiberg Sr

    Solrosgaraget.

    Nybilsskick på den där @Rylander ? Hoppas du får ordning i " jag-lägger-den-här-oxå " burken .
  8. På 120 så är det samma vev till domkraften som till reservhjulet.
  9. Testa att ställa bilen i en rejäl uppförsbacke med nosen uppåt och med varm motor. Fyll på kylarvätska och kläm på kylslangarna, kör motorn med lite varv i neutral och fyll på mer vätska om du kan. Är det luft i systemet så bör du få ut den genom processen ovan.
  10. Wiberg Sr

    Mecki's 80:a

    Då luktar det yllekofta och håller göööörlänge änna .
  11. Som den skulle levererats från fabrik Ove ?. Mycket snygg!
  12. Just den du visar bild på är nog den mest kinesiska av kinesiska produkter på nätet. En riktig plug and pray enhet. Finns mycket att läsa om den på nätet, bla på det norska systerforumet. Om man får riktiga kablar, har lite tur och gillar att pilla med bilstereo/ bilelektronik så är det nog en okej lösning - IMO. https://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?f=39&t=25603&hilit=Graviton
  13. Kamrem och vattenpump. Förutom de obligatoriska vätskorna då. Toyota i Kungälv gjorde jobbet.
  14. När min rasade på grund av hål i en kolv så letade jag rätt på en begagnad med få mil ( färre i alla fall ). Den gamla motorn blev renoverad med nya kolvar och honad ( heter det så? ) cylinder plus nya kolvringar av den nya ägaren. Kan hända att mitt haveri var lindrigt då det inte krävdes mer men om den har skurit pga av varmgång kanske det är värre? Om du får lyft ur motorn och ställt diagnos så är vägen vidare kanske lättare att välja?
  15. Fick precis bytt kontrollenheten till min Eberspächer 5kw efter 10 års trogen tjänst. Efter 20-25 minuter så är det riktigt varmt å gött i kupén. Jag måste ställa önskat fläktläge och styrka innan jag slår av tändningen. Noterade att även stolvärmen går igång när Ebern vaknar så här går det batteri så skjortan står. Men en go och varm bil på morgonen gör det ju lite enklare att ta sig till gruvan - Snövit går som DD om dagen då The Mighty Yaris tyvärr har gått hädan .
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.