Gå till innehåll

Topplista


Populärt innehåll

visar innehåll med det högsta anseende sedan 2019-01-13 på alla områden

  1. 7 poäng
    Det händer grejer! Durken är tillbockad men inte fastsatt än och på tisdag ska hela ramen in för galvning. Sedan är det hjulhus, bakljus, fästöglor och dyl kvar! Kommer bli så jäkla bra det här!!
  2. 6 poäng
    Bygget av nytt flak är på påbörjat!
  3. 3 poäng
    Vilket material ska du bygga med? Är i startfasen ( planering/ förprojekt ) med ett eget garage då även jag är förbannat trött på att meka i " blå hallen ". Har fastnat för Jackon byggelement. Har per dags dato en platta på knappa 50m2 med ett, för mig helt obrukeligt, trägarage uppe på. Har tänkt väggar med Jackon och att ha en fet H-bjälke i taket istället för ordinära takstolar för att kunna nyttja takhöjden maximalt. H-bjälken kan dessutom funka som travers vilket är bra när man, som jag, kör LC120 och måste byta motor rätt som det är. Det påstås oxå att det är relativt lätt att få till någorlunda dold elinstallation i dessa Jackon blocken. Kul med fler garagebyggen .
  4. 3 poäng
    Jag har men HDJ80 från 1997 som kan vara till salu, höjd, ARB bullbar, 35” däck, safari-snorkel, nylackad i en galet snygg grön, tonade rutor, nybytt kamrem osv. Hör av dig om det är av intresse.
  5. 2 poäng
    Hej! Kul att ni följer mitt bygge! Jag har en GRJ 79, en V6 bensinare på 272 hk. Ronny har med största sannolikhet en VDJ 79, alltså en diesel V8 på ca 200 hk. Det är ju den man helst skulle vilja ha men den går tyvärr inte att regga i Europa än. Om ni fortsätter följa tråden så får ni se vart detta bär hän! 😀
  6. 2 poäng
    Ojoj! 2,2 bredd!! Originalflaket på min är ca 170 men jag gör det nya flaket 180 för att slippa hålla på med skärmbreddare bak och för att skåpet som ska på sedan (b187cm) ska få stöd så långt ut på sidorna det går. Vad gäller längden så håller jag mig till original, ca 230. Men däremot kommer bakljusrampen vara utskjutbar ca 0-40cm för när jag har skåpet på som blir ca 260 cm långt. Jag får se hur jag gör med dämpning och fjädrar när bygget är klart jag jag vet vad den väger.
  7. 2 poäng
    Det är viktigt att motorn håller hela vägen hem när jag är ute på tur. men jag skulle vara glad om den var lite starkare i uppförsbackarna. Jag kör ju inte så fort så jag kanske klarar mig med 88 kw.Många kör om mig men jag kommer ju alltid först till slutmålet.
  8. 2 poäng
    I dag var det lite motigt att gå ner i garaget och börja med rostlagning. På med värme och lite musik så blev det genast bättre. Ekonomiplåten från King Cabben fungerade utmärkt att kapa bitar utav. Kom en bit med rostlagningen idag, får se hur långt jag kommer imorn.
  9. 1 poäng
    En HJ60 till salu. 4.0 l diesel, 4-växlad manuell, nyrenoverade bromsok fram, motorvärmare 220 V, dragkrok. Rost på vanliga ställen (trösklar och golv vid dom, skärmkanter bak, dörrarnas nederkanter, tak). Karossen går att rädda men krävs mycket arbete på den. Relativt bra framskärmar och baklucka (-or). Nylackade originalfälgar med skapliga däck. Ytrost på ramen men inga hål vad jag hade sett. Sprucken framruta, "fel" baksäte (lastgaller finns). Bakbromsar bortkopplade för tillfälet. Trots allt detta bilen går att köra, motor och låda funkar som dom ska, även 4WD såklart. Bilen har varit reggad i Finland, nummerplåtar och gamla regbevis finns kvar. Finns även giltiga, kompletta handlingar inkl. typskylt och ramnummer från en svenskreggad bil mot pristillägg. Ligger ute på Blocket för 22000, pris för forummedlemmar 20.000 kr För mer info, ring 0762- 21 18 nitton
  10. 1 poäng
    Jag frågar istället för att googla . Vad sitter det för motor i din bil? Är det inte samma som Rohnny Dahl och hans gubbar dundrar runt med? Men de har ju scoop på sina? Vad är planen med projektet? Campern bak på flaket eller en " Ute "? Fet bil, följer tråden .
  11. 1 poäng
    Ja det skall jag göra oxå. Tänkte bara att detta forum kunde ge lite idéer från likasinnade som gillar att skruva lite och inte bara parkera varmt. 🙄 finns säkert liknande människor där oxå.
  12. 1 poäng
    Prova att ställa frågor på https://www.byggahus.se/ så får du massor av kloka, kompetenta svar.
  13. 1 poäng
    Härligt! Det är ju dubbla 90L-tankar på denna så det sitter redan en under flaket, meeeen man kanske kan klämma in en till
  14. 1 poäng
    Jag gjorde bredden 2,2m det är för mycket. väldigt besvärligt med sikten bakåt. har alltid med mig ett par extra glas till backspegel. jag byggde även ut bakåt med 60 cm men det fick jag såga bort och göra om. det blev fel belastning mellan bak och framaxel. nu åker jag kring med ständig överlast. stötdämpare och fjädring är bytt till 400kg ständig överlast. räckte bak men inte fram. nu sitter det rejäla grejer fram i stället. lycka till.
  15. 1 poäng
    När jag gjorde nytt flak på min x-cab så satte jag in en extratank 140 liter underflaket strax bakom hytten. extratank måste vara av godkänd typ, inte hemmagjord så det kallas vattentank.
  16. 1 poäng
    Vinterdäcken monterades här om dagen och sedan bar det av till Efab i Uppsala för ombyggnation!
  17. 1 poäng
    Hej Klas, Jag tror att det syftas på skillnaden chip och optimering där chip er en extra grunka man kopplar in, medan optimering är en omprogrammering av bilens egen programvara. Om motorn är tröttare än tidigare så är det nog bättre att finna orsaken till det, än att trimma för att få upp effekten tycker jag.
  18. 1 poäng
    Hei Felix jeg er svært interessert i 80’en du kanskje skal selge!! blir myket glad om du kan sende meg en e-post med informasjon om og bilder på bilen! mvh Ivar Hoel (Norge) hoel.ivar@gmail.com PS! Har sendt deg DM
  19. 1 poäng
    Ja tyvärr är det nog så, men jag får nog plats med två vanliga stolar, så eventuellt ska jag slakta lös stolarna i bakluckan från farsans Mitsubishi när han skrotar den, det är sånna där man viker ihop och viker upp framåt, då kan jag skära lös fästena också, om jag inte lyckas hitta ett orginal säte till lj70
  20. 1 poäng
    Mätte såhär på min lj70 idag, då utan baksäten då jag saknar dom 120 från dörrarna bak till framsäte ca 142 över hjulhusen tvärs över bilen 101 mätt mellan hjulhusen.
  21. 1 poäng
    Samma här
  22. 1 poäng
    Har äntligen fått tummen ur med ledrampen. Gjorde egna fästen i två steg, dels 2 stöd som sitter med 2 skruvar vardera på insidan grillen. Sen skruvade jag 2 st stag som går ut genom springorna i grillen. Placerade rampen ovanför "radarn" för att få upp ljuset och inte bländas av ljuset mot vägbanan. Sen var tanken att man enkelt ska kunna montera ytterligare lyktor nedanför men i samma stöd på insidan grillen. Blev väldigt stadigt och bra. Elen var enkel att dra, tacksamt att så enkelt komma igenom torpedväggen. Bilder kommer. Ångar bara såhär i efterhand att jag inte köpte en bredare ramp när jag ändå flyttade upp placeringen. Hade ju passat bra om den varit 2 dm bredare.
  23. 1 poäng
    Riktigt fin bil! Ser fram emot att följa bygget och är såklart nyfiken på vad planerna är för bilen
  24. 1 poäng
    Fixade till uttag och usb i skuffen på min 150, har 5 sätes modellen och då är ju det en täcklucka som är ledig 😊 //Robert
  25. 1 poäng
    nu har jag gått på spänningsmatningen till subwoofern (20amp) och avsäkrat mina uttag med 10A säkring, just nu håller jag på med lådsystem som ska även ta ett "förbrukningsbatteri" för kyl mm. När det är klart blir uttagen spänningsmatade från det batteriet istället. om ni är intresserade så lägger jag ut bilder på instagram under allsweden
Denna topplista är satt till Stockholm/GMT+01:00
×

Viktig Information

Vi har placerat cookies på din enhet för att göra denna webbplats bättre. Du kan justera dina cookie inställningar, annars antar vi att det är okej att fortsätta.