Gå till innehåll

Topplista


Populärt innehåll

visar innehåll med det högsta anseende sedan 2018-04-22 i Foruminlägg

  1. 4 poäng
    Hej, jag återkopplar här då jag köpt bilen och hört mig för hos två verkstäder i Stockholmsområdet. Det kan ju vara bra om någon annan undrar samma sak i framtiden. En ”återställning” med byte av alla oljor i motor, axlar, smörjning av drivlina, luft och bränslefilter verkar ligga på mellan 6250-7200 kr inklusive material och arbete. Hälsningar, Jesper
  2. 4 poäng
    Slö söndag igår, hade kunnat greja lite med toyotan men kände inte för det, vsr iväg på äventyr istället och hittade en cool apparat i skogen nån är som är lite kunnig och kan identifiera vad det är för modell? Jag tänkte först att det kanske är en KV-85 men tycker inte det stämmer överens när jag kollar på bilder hoppas det är okej att jag lägger upp nått som inte är toyota relaterat men kan ju vara kul att se nått annat ibland
  3. 4 poäng
    Hämtade sommarens fiskekompis idag! Gillar bara bilen mer och mer. 56 mil idag med kajak på taket med en hastighet av 100-110 och med 265/70r17s AT Ko2-däck och 0,95 i snitt! 😍
  4. 3 poäng
    http://repairmanual.free.fr/_1KZ-T_engine.pdf
  5. 3 poäng
    Normalt sett är det inte många kronor det kostar å göra det själv, varför inte prova å göra det själv. köp en dunk växellådsolja 20liter samt en slatt motorolja filter å annat skit köper du här. https://www.milneroffroad.com/ Så avancerat är det inte, du ser ju pluggarna till axlarna både avtappning å påfyllning. töm ur skiten å i med det nya ända upp till pluggen, mao halvfullt. samma sak med växellådorna sitter en plugg i botten på dom bara å tömma ur, sen kolla efter på fyllningen, sitter antingen på sidan eller i bakkant. pluggen set likadan ut som den i botten har ja för mej. samma sak där fyll på tills det kommer olja ur samma hål där du fyller på. på motor sitter pluggen i tråget å fyller på gör man ju som vanligt där uppe. oljefiltret är bara å lossa med en oljefilteravdragare köp en på biltema. om det tar dej en halv dag va gör det, å här kan du nog fråga om det krabbar me nått. vips så har du sparat iaf 4000:- minst
  6. 3 poäng
    Sådär membranet är bytt och toyotan går som en dröm! Men det var ingen lätt match att byta de, tog 1 timme bara att få av locket ( 4 skruvar) och nu måste jag till biltema och komplettera min verktygs låda då några flög ut i skogen membranet på bild nedan såg inte ut såhär när det satt i, utan det såg ut såhär efter mitt vredesutbrott då det vägrade hålla sig ur vägen när jag skruvade av muttern som håller fast det men nu är det bytt och toyotan går somsagt som en dröm, passade på att ta mig en tur på sjön innan vattnet börjar stiga till normal nivå
  7. 3 poäng
    Håller just nu på att byta membran i pumpen på toyotan, å jag kan säga som såhär, att hade jag hållt ett förhör och blivit tvungen att använda mig av tortyr så är det denhär metoden jag skulle använt. "säg nu vem det var som sprängde mitsubishin" "nä jag vet ingenting jag" "ja då får du gå ut å byta membranet i pumpen på toyotan tills du är redo att snacka"
  8. 3 poäng
    Hallå! Tänkte mest lägga in lite bilder om vad min LC får vara med om, ingen speciell ombyggnad (än iaf) gillar den som den är. Lite bakgrund. Har tidigare bara haft personbilar men ville ha en stor bil där familjen skulle få plats med driftsäkerhet, framkomlighet och storlek i fokus. Vet inte varför eller hur jag kom in på LC men antar att med kriterier jag hade så landar man lätt på en LC. Jag letade i Sverige men de flesta hade gått långt. Jag ville ha en med den tidiga motorn (163hk) då jag läst mycket om problem med spridare på de nyare. Började efter en tid att kolla på tyska sidor och fann en LC som hade gått förvånansvärt lite. 9300 mil, årsmodell 2003, en ägare -en äldre herre på 78 år som ägt den sen ny och servat den väl på en lokal Toyota ÅF i Hildesheim. Den var lite dyr men jag var säker på vad jag ville ha samt att priset var inte det viktiga utan modellen, färg, mil mm. Efter en del hjälp från tysklandimport.se så stod den hemma på gården (våren 2017). Och jag kunde inte vara mera nöjd! Älskar bilen. Jag har efter ett års sökande fått tag på en TTE-box så nu är den trevligare att köra också! Bifogar lite bilder sen jag köpte den.
  9. 3 poäng
    Haha lite pinsamt dehär, den orkar visst spinna med lägre däcktryck, var bara jag som lagt i högväxeln istället för lågen inte lätt när det är svårt, får skylla på att knoppen på hög å lågen sitter ett halvt varv fel så det blev en tankevurpa
  10. 3 poäng
    Efter att ha skruvat på en bakbumper från ARB och nya sulor har jag nu ett överskott av originalstötfångare, både fram och bak. Känns synd att slänga, kom och hämta om ni behöver! Originalstötfångarna alltså, det är inte bilen som bortskänkes
  11. 3 poäng
    Fanns knappt rost under bilen så jag behandlade den snabbt så det förblir någorlunda rostfritt.
  12. 2 poäng
    Endast privat-annonser Företagsannonser endast efter överenskommelse. Det är okej att länka till exempelvis en blocket.se annons, men skriv även in annonstexten här Skriv var i landet prylen finns Skriv med pris inga diskussioner i annonserna
  13. 2 poäng
    Självklart! En centurion är det, det ser jag nu när jag jämför bilder och jag som var säker på att det var en rysk vagn
  14. 2 poäng
    där ser man! ska provtrycka mina då och kolla hur dom är så får vi se sen Har inte hänt mycket med land cruisern nu, har jobbat varje vaken timme och mitt i alltihop fick jag generator haveri på L200an ( det var väntat då det är ett känt orginalfel på dom ) satte i batterierna igår och tog mig en liten tur i skogen neranför farfarsgård, paddlar på bra genom surhålen trots öppna diffar, blev en jävla skillnad på fäste iallafalll när jag släppte ner trycket i däcken till 0.6, nu orkar den inte spinna däcken genom som den gjorde förr beställde ett membran i onsdags och det kommer på torsdag nästa vecka så nästa helg ska jag byta det, ställa pumpen exakt som den ska vara och byta olja och filter i den
  15. 2 poäng
    Nya sulor BFgoodrich AT Ko2 265/70r17
  16. 2 poäng
    I februari åkte vi till Masaimara. Vägarna i Kenya är inte fantastiska, eller så är de det. Det hade regnat så vägen hade spolats bort. Tyvärr fick vi ingen bild när vi passerade, men vi tog en på bilen efter i alla fall. Dock kom vi bara 500meter tills en av safaribussarna hade blockerat vägen. Dock kunde vi köra över brofundamentet. Det var bara Landcruisarna som tog sig över, faktiskt. De andra fick vänta tills vägen var lagad. Väl inne i parken såg vi en hel del djur. Bland annat en nilkrokodil 50 meter från vår tältplats. Ett halmeterhögt taggtrådsstängsel såg till att de inte kom in på campingplatsen.
  17. 2 poäng
  18. 1 poäng
    Ah jävlar så brutalt vacker bil! Jag måste få det sagt! Bra initiativ att ge bort original pryttlarna!
  19. 1 poäng
    Hej gjorde du rostskyddsbehandlingen själv och isåfall vad använde du? Det riktigt fint ut!
  20. 1 poäng
    Hej. Det är nog bara sådär lagom mycket special Skämt åt sido, jag har ingen aning har inte kört bensinare på många år så jag har sluppit dom problemen. Står det inte angivet på lambdan vilken gänga det är när man köper en ny så kan du stämma av gängstigningen med en gängtolk http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Skarverktyg/Gangverktygssats/Gangtolkar-2-st-2000016879/ / Mecki
  21. 1 poäng
    Montering och bygge av extraljushållare.
  22. 1 poäng
    Hemma på gården för första gången!
  23. 1 poäng
    Från lastning i Tyskland.
  24. 1 poäng
    Fina bilder och tack för en trevlig dag i ett soligt Borås Rylander, tack för åkturen och jag har nu återhämtat mig igen från nära-vält-upplevelsen
  25. 1 poäng
    Fikapaus efter fullgjord poängpromenad.
Denna topplista är satt till Stockholm/GMT+02:00
×

Viktig Information

Vi har placerat cookies på din enhet för att göra denna webbplats bättre. Du kan justera dina cookie inställningar, annars antar vi att det är okej att fortsätta.