Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 05/17/19 in all areas

  1. 7 points
    Hej, allesammans! Det var ett tag sedan jag tog hem bilen från Spanien. Har fått slicka mina sår ordentligt efter detta köp. Borde vara så pass erfaren efter alla bil affärer jag gjort under alla år i sverige samt utomlands. Skulle såklart tittat på bilen själv på plats och inte låtit folk som inte förstår sig på hur en bil skall se ut och uppföra sig. Nästa gång så vet jag :-).Bilen i sig är rostfri vilket är det som är viktigast för mig. Men sedan är jag lite imponerad över att typ allting är trasigt mer eller mindre. Vet inte hur man kan laga allting med små plåtskruvar och lim. Mina döttrar hade kunnat göra allt 10ggr bättre än vad klåparen gjort med bilen. Resan upp till Sverige gick utan missöden och den drog 1dl olja på 340mil vilket måste vara ok enligt mitt tycke. Precis hemma så rasade hjullager och den "nyservade" dieselpumpen. Har beställt en diger lista från Micky och lämnat in pumpen + turbon på renovering samt kardanaxel/bak. En vänlig själ här på forumet (Eric) förser mig med lite överblivet (stolar/matta) så att jag kan få ihop inredningen på något sätt :-). Får ta allt eftersom. Nu blev det som vanligt dvs att man köper ett objekt lite för dyrt för att sedan åtgärda det hela och ta den kostnaden istället för att köpa en dyr och "klar" bil. Har accepterat detta nu så det är bara att kavla upp armarna och ta vid det hela i omgångar. hjullager, kors, styrleder, stötdämpare, fjädrar, bussningar, packningar + en hel del andra delar på väg hem från Frankrike. Fick precis ett samtal från pump renoveraren som efterlyser ifall det finns någon på detta forum som sitter på en pump i bra eller dåligt skick eftersom jag behöver delar som är svåra att få tag i och har lång leveranstid. Det är en pump till en 12ventilare årsmodell -94 Haft mycket på jobbet och därför inte uppdaterat det som hänt efter resan upp till Sverige. Måste annars säga att den är ortoligt skön att köra trots nedsutten förarstol. Körde i snitt 85mil per dag i fyra dagar och hade inte det minsta ont i kroppen vilket är omöjligt med min 150:a. Förbrukningen stannade uppmätt med gps på 1.1 liter och då pendlade det mellan 100-110km/h vilket får anses som klart ok. Min dotter klagade inte en enda gång så det var bra betyg. Kommer att börja ta lite foton allt eftersom så att ni kan följa resan från sliten till fin bil igen! Mvh, Kristian
  2. 7 points
    Inte världens snabbaste tempo för stunden, varesig på BJ40an eller Hiluxen, men idag kom iaf. en trevlig leverans som ska monteras så snart som möjligt (läs inom skälig tid).... Om jag får säga det själv så tycker jag att designen är utomordentligt snygg Kommer förstås lite bilder från när montaget är klart sen också....
  3. 6 points
  4. 5 points
    i en 3b kan du köra på vad du vill sålänge de smörjer pumpen lite och inte är några partiklar i körde på filtrerad spillolja ett tag o de går fint
  5. 4 points
    Hej på er. Tack för alla tankar kring extraljus. Har funderat på detta nu i vinter, jag köpte min LC 150 i höstas. Nu har jag monterat extraljus, eftersom jag känner att det faktiskt behövs. Funderade kring LED-ramp, och vilka märken som är bra. Men det slutade med en billig lösning. Jag står en del med bilen i stan, och på nätterna finns det folk som har lite svårt att skilja på mitt och ditt. Så det blev 3st Strands Ljusdal Halogen Blå SLIM från Mekster: https://www.mekster.se/extraljuspaket-3x-ljusdal-halogen-blue-slim.html Komplett med stag och montagefäste så blev det 1700kr. Det fungerade bra med ett fäste bakom nummerplåten, om man sätter ordentliga stag i extraljusen. För somtidigare skrivits så är ju inte nummerplåtens fäste gjort för att ta upp belastningen av en ramp eller extraljus. Jag fick köpa två extra stag, för att nå genom grillen, ända in till plåten på dom yttre ljusen. Det mittre ljusets stag drog jag ner under emblemet och fast i plåten. Så stagningen blev riktigt rejäl, och det verkar sitta stadigt. Nu har jag ingen elektronik i emblemet som blir störd, så jag behövde inte ta hänsyn till det, och jag har inte heller behöves någon box. Tog signalen direkt från vänster helljus, lite lustigt att pluskabeln var svart, och minus vit! Det är halogen H7 i dom, och jag kommer att konvertera ett eller alla tre till xenon, vi får se. På förra bilen konverterade jag bara det mittenlyset, och det blev tillräckligt bra. Knappen i kupen beställdes från eBay för 45kr. Lite extra kablar, och kabelstrumpor från Biltema, men allt som allt under 2000kr. Det bästa är nog att jag kanske får behålla dom på bilen under sena höstnätter Och hösten får utvisa om ljusutbytet är tillfredsställande. Väl mött. /Tobias
  6. 4 points
    @Klydd Det är inget att skatta åt. Dom som var på förhandsvisningen har fortfarande inte hämtat sig från chocken / Mecki
  7. 4 points
    Jag har kört våran HDJ100 på HVO100 nu under vintern (ca 1000 mil) och det har gått bra. Har inte märkt nån större skillnad annat än att den har kännts lite "piggare" om man nu kan nämna Land Cruiser 100 och piggare i samma mening. Jag trodde dock att det skulle märkas något på bränsleförbrukningen tack vare att HVO100 har ett högre Cetan-tal men förbrukningen har i princip varit identisk med vad den är när man kör på vanlig diesel. Den enda skillnaden jag upplevt är att HVO100 har legat 1-1,25:- dyrare / liter än på Ingo eller ST1 där jag brukar tanka. Nu när 42:an väckts ur sin vintetslummer skall vi se hur den reagerar på det moderna bränslet. Har ni som testat upplevt nån skillnad i förbrukningen eller har den också varit oförändrad ? / Mecki
  8. 3 points
    Har ju denna pärla som daily driver nu, så bytte till lite rimligare hjul, framförallt för jag inte ville ha skärmbreddare och det gick lite onödigt tungt med tunga släp å stora hjul. Före och efter bilder. Blev så jävla söt med originalhjul tycker jag, är riktigt nöjd med funktion och utseende.
  9. 3 points
    Nu är det lagat och löst! Sitter en ej vattentät kontakt i balken längst bak där man kopplar på sig till släpvagnskontakten. Så det var snabbt gjort att klippa bort den och skarva med vattentäta limskarvar. Dock fick man klippa en kabel i taget då det inte var samma färger på in och utgångar av kontakten. Swn var det felkopplat från original då 12v+ matning till släpvagnen gick på bakljuset på bilen, så det lös bara när jag la i backen😂 så det är åtgärdat. Dragkroksbalken fick bli demonterad, renslipad och målad även i all hast:)
  10. 3 points
    Lite sent men bättre än aldrig, dom går fint på vägen.
  11. 3 points
  12. 3 points
    Med risk att inte ge lika bra och kloka svar som på Swes ... Som du ser nedan så behövs det knappt något speciellt alls för att korsa denna flod, på detta stället, men det kan ju finnas andra ställen som är både bredare och djupare att korsa. Omögligt att svara på skulle jag säga, speciellt eftersom det räcker med ett fett regn i bergen, så kommer floden några dagar senare stiga väldigt! mycket (källa: Isländsk guide). Och det kan du räkna in som svar på din sista fråga också, "hur djupa" som helst (många bilar som fastnar i floderna varje år). När det gäller däcken, så skulle jag rekommendera MT däck, eftersom det är sjukt stenigt och hårda kanter på däcken är med andra ord bra att ha. Delar med mig av denna också (fd Swes )
  13. 3 points
    Plåt på! Färdig att erövra världen ... Exempel på att det är lite pilligt att få plåtarna fastskruvade. Här skall bricka och mutter på (bulten är i mitten av bilden ca 1/3 upp) Men med sin alltid pålitliga tredje arm och ben, så gick det idag med Gäller bara att hitta balanspunkten på grejerna Det var allt som behövdes för att få bilen fit for fight i år, inshallah ...
  14. 3 points
    Jaha, då var växellåde-spolningen genomförd, shit vilken skillnad!! Växlar jämnt och fint, drar ca 20% mindre ... eller inte Ingen skillnad alls faktiskt, men det känns bra! och känslan är det viktigaste har jag hört. Pro tip till er som funderar på detta, filtret behöver inte (/skall inte) bytas, redan där sparar ni ca två surt förvärvade tusenlappar. Bytte även olja i fördelningslådan (som enligt mekanikern på Toyota, bilen inte har ...) så nu kommer bilen inte ha mycket att klaga på när det gäller smörjning de närmaste tusentals milen. Nu montera tillbaka skyddsplåtarna, men den festliga uppgiften får vänta tills imorgon
  15. 3 points
    Jag gillar ju 100-serien skarpt men jag tycker att priset är fel, jag har sålt två stycken som varit betydligt finare för ungefär samma pengar. Det är en stor och mycket törstig bil, så de är inte så våldsamt populära på andrahandsmarknaden, trots allt. Den gröna låg på annons för några veckor sedan för 59 eller 55, så nuvarande ägaren vill ju bara tjäna snabba pengar. Jag tror du kan få ett bättre ex för de pengarna.
  16. 3 points
    På´t igen ... Först täta det som verkar vara lite extra-tätat av Toyota. Använde denna, inte helt övertygad om dess kvalité, men det kan även varit skit bakom spakarna Sen var det mycket provpassning av skivan Kan säga att jag får mer och mer respekt för de som får metallbearbetning att se lätt ut, typ allas vår Arthur Efter oändligt mycket provande och sågande, slipande och annat oljudsframkallande, till alla grannars stora lycka, så var jag om inte nöjd så iaf tillfreds med resultatet. Har ägnat en inte kort stund åt att leta efter kantskydd ... nä just det, hade jag Googlat efter vad det heter, kantlist så hade det gått betydligt snabbare Kantlist inköpt, tänkte att en förpackning med 3m räcker nog bra, det gör det inte! Men det lilla mellanrummet gömmer sig under plastflärpen, så det kommer inte att synas ändå. Sen var det dags att använda den fina tejpen som är tipsad om några inlägg upp. Tejpade väldigt genomtänkt Markerade var ändarna skulle mötas osv Pillade bort skyddstejpen och tryckte dit plåten, satt perfekt! Men inte fast ... min fina kantlist är för tjock och lyfter upp plåten ovan tejpen Hellre byxlös än rådlös sa jag och la tejp längs med hela listen Tog bort skyddstejpen och skulle trycka dit plåten, insåg då att jag plockat bort mina markeringspilar i lyckoruset tidigare, av att tro man har klarat det (vilket man som vanligt inte riktigt hade). Men med ganska mycket tänkande en del tur och mycket tyst svärande (mycket småbarn runt omkring ) så fick jag den på plats. Nääääästan centrerad. Har man inte med sig sitt ögonmått och kisar på några meters håll så ser det riktigt bra ut Imorgon skall ett proffs få ta hand om bilen (olje-mässigt), jag hoppas han inte använder samma metodik ... Som avslutning, tejpen är nog lika bra som annonserad, men kräver att man har 100% koll på upplägget, för den går inte att rubba när den väl häftat fast, tryck dit = klar! Jag återkommer efter semester och redogör om plåten fortfarande sitter fast
  17. 3 points
    Känner att det får bli en sväng med 42:an i dag 😊 /Mecki
  18. 3 points
    Fick bli 4st BF Goodrich All-Terrain T/A KO2 RWL så nu är den gamle skodd o klar för sommarens äventyr 😀
  19. 3 points
    Vad skall inte en som skall skydda oss mot alla högteknologiska faror i framtiden köra om inte en 80-serie 😎👍
  20. 3 points
    Och testet gick bra, så nu är nya Volvo dieslar godkända för HVO100 👍 https://www.media.volvocars.com/se/sv-se/media/pressreleases/251047/fritt-fram-att-tanka-hvo100-i-dagens-volvobilar
  21. 2 points
    Så irriterande - kopierade in från google photo. Sparade ner dom på datorn och lägger upp dom direkt från skrivbordet. Syns dom nu? Nyidalur Hyrbil med dåliga däck
  22. 2 points
    Gillar att din Toyotamekaniker menar att bilen inte har en transferlåda... Jag hade tagit min bil och sprungit därifrån... Konstigt att du inte märker någon skillnad på hur växellådan beter sig efter flushing?
  23. 2 points
    Sökfunktionen är fina grejor. http://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?f=91&t=19710
  24. 2 points
    https://www.blocket.se/stockholm/Toyota_LandCruiser_HDJ80_85240099.htm?ca=15&w=3 Finns iaf en!
  25. 2 points
    HON tog den raskt som pendlingsbil till jobbet. Kollegorna skrockade förtjust. Den blir nog kvar länge. Nu funderar jag på hur man kan få den att se ut så här. I stuket alltså, färgen får förbli vit Det är så ont om bilder på nätet på 73/74or med jeeplook att jag antar det blir knepigt att komma dit. Väldigt få bilar torde sålts från Toyota förberedda med demonterbara dörrar och gummistöd på motorhuven?
  26. 2 points
    Redan fixat, "kommer snart på en biograf nära dig" 😉 / Mecki
  27. 2 points
    Har tyvärr ingen aning om hur det ligger till med skatten på HVO100 och kan ännu så länge inte dra några tillförlitliga slutsatser beträffande förbrukningen. Däremot kan jag skriva under på jämnare och mjukare gång - nu ska jag bara få stegen på taket att sluta skramla så förbenat så kanske troopyn blir riktigt vilsam att köra haha
  28. 2 points
    Har en bj73 från 1985 med 32000 mil på mätaren , tänkte lägga ut den på blocket snart nån som har nån priside 🙂 vad den kan vara värd i dagsläget .. mvh Per 0768091005
  29. 2 points
    🤣🤣🤣 Hoppas att Marknadsansvarige på det stället fick en rejäl bonus för den underfundiga marknadsföringen 👍 / Mecki
  30. 2 points
    Populär film bil 🤘
  31. 2 points
    Så hur gick det då! Rotationen på axeln är 1,7* per höjd tum. Läst flera trådar i ämnet, en del tycker bilen funkar "bra" mellan 2* - 0* i castor. Själv skulle jag inte vilja hantera den bilen i hastig inbromsning eller undanmanöver Jag bytte castor corrections bussninagran mot castor corrections plattor med original bussningar. Skillnaden blev som natt och dag, bättre flex offroad och mycket stabilare i höga farter. Fort. ”fel” vinklar mot fördelningslåda och pinion men dubbelkardanen tar hand om det smidigt.
  32. 2 points
    Är det någon som har koll på om hvo100 ännu är fri från skatt så att hela kakan förtjänst hamnar rätt i fickan på dessa mindre bolag? Inte för att jag är något fan av all skatt vi betalar, men en liten del går väl tillbaks till någon samhällsfunktion man använder sig av.. Mitt test av HVO100 på en 3B motor för ett par år sedan gav att den startade bättre och gick jämnare i motorn.. De flesta som kör lastbil verkar vara överens om att deras fordon drar mer på HVO, men de säger även samma sak om Statoils diesel idag.. Man får väl ta sig till Ryssland om man skall få vettigt bränsle idag
  33. 2 points
    Här (Östersund) har OKQ8 och den gävlebaserade (tror jag) producenten colabitoil HVO100 vad jag känner till. Skaffade ett kort hos den senare då detta gav rabatt. Kostade dock inget mer än utrymmet i plånboken att ha deras kort. håller tummarna för större tillgänglighet över riket snart om detta alternativ är såpass bra som det påstås
  34. 1 point
  35. 1 point
    Det är väl många som förespråkar eftermarknads fjädringssystem med både fjädrar och dämpare, men många av dem är även hårda då de är avsedda för extrautrustade bilar med mycket packning. Men, det finns även eftermarknads för normal körhöjd. Ett tips kan vara att kolla på http://www.euro4x4parts.com där du har rabatt via forumet. @micky.cat kan säkert hjälpa dig med att hitta något lämpligt alternativ.
  36. 1 point
    MrWib tack. Jag har kommit fram till att det nog är bäst att hoppa över denna. Såg att Christian här på forumet säljer sin LC 100 på Mobile. Hade bara min budget tillåtit så hade jag mycket gärna lagt vantarna på den. Modell, skick och utseende är precis vad jag önskar mig. Men förstår att det kostar. De gör allt lite ont i hjärtat att tänka på att ett så fint ex finns till salu och då inte kunna köpa.
  37. 1 point
    Här finns "all" info, inkl tidigare pris osv https://www.car.info/sv-se/v3-license-plate/S/GYY984#specs
  38. 1 point
    Var den -03:an också en bensinare ? Jag läste lite fel, nuvarande ägare har bara haft den sen i slutet av april så jag tror inte att han har så mycket historik. På www.car.info kan man hitta en del matnyttig information, har bilen legat ute till försäljning på tex Blocket dom närmsta åren finns dom uppgifterna med där. Uppgifter på tidigare ägare hittar man som vanligt på https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb/ Om man loggar in med bank id. / Mecki
  39. 1 point
    En BJ73 på blocket har det. Svarta fönsterbågar = demonterbara
  40. 1 point
    Äntligen är det dags för mig att skaffa Land cruiser. Har du en, eller känner du någon som funderar på att sälja? Den kommer få stå och glänsa vid en fjällsjö i Jämtland, åka på små fisketurer och tas väl om hand.
  41. 1 point
    Finns inte så stort utbud i Sverige av dessa och de som äger dem, håller hårt i dem. Vet att det finns/fanns en 80:a på blocket nyligen som såg fin ut. Alternativet är att ta hej en från Europa.
  42. 1 point
    Förövrigt ingår slangbella i standardutrustningen, och man lämnar aldrig bilen öppen........
  43. 1 point
    Här kommer lite fler bilder. Bilen har numera popup-roof för safaris och ena reservdäcket monterat på taket. På Nilen passade vi på att testa rafting och dricker gör man ju, Nile Speciale. Jag tycker för övrigt att mackarna här hemma kunde ta efter lite serviceanda. Man behöver inte gå ur bilen om man inte vill. Sista bilden är från Kenya och den sista snutten regnskog vid Kakamega.
  44. 1 point
    Har ganska nyss införskaffat en äldre polarcamper och monterat detta på min Hilux-12 med dubbelhytt. Campern är gjord för en 1,5 hytt och mäter från framstam på flaket till entren i bak 2,4m, vilket ger ett mäktigt överhäng på ca 1m efter flakslut. men i min erfterforskning innan köp kollat runt och jämfört mot nyare motsvarande modeller från easycamper så kan man se att de har modeller som är samma storlek som denna då de skriver att dessa modeller är för 1,5 och dubbelhytt. Då drog jag slutsaten att det kommer funka. När jag monterade denna på Hiluxen som då hade originalfjädring runt om så sjönk den ner rätt mycket, då främst tror jag för att den fick så mycket vikt utanför flakslutet? Det går att transportera campern på bilen med original fjädring, men inte så mycket mer. Jag skulle aldrig köra runt så, blev mycket mindre markkontakt med framhjulen, tydligt mer ostabil och krängde mer, otrevligt att köra med standard utrustad bil. Vilket planen aldrig varit heller. Nu med komplett ny fjädring runt om funkar det mycket bättre. Märker givetvis av den höga tyngdpunkten när man kör men bilen beter sig bra. Jag monterade på kraftigare fjädrar och dämpare fram ca 50-60mm höjning och kraftigare dämpare bak samt ett bladfjäderpaket som är tillverkad för högre konstantlast, ca 10cm höjning bak ,utan Camper monterad. Nu sjunker den ner ett par cm bara när campern åker på. Kommer även montera lite fetare krängningshämmare fram och montera dit krängningshämmare bak för att ytterligare få ett bättre ekipage. Camper eller inte monterat på så får Hiluxen en mycket bättre väghållning och jag hade gjort uppdateringen oavsett camper, dock inte höjt den det lilla extra kanske? Den är fortsatt ganska hård/stötig i fjädrigen som en pickup är original, helt ok Den får som ovan skribent säger en hög tyngdpunkt och jag kommer nog inte ta denna på några sliriga sidolutande tuffa terrängstråk tyvärr. Men kommer fram till betydligt goare platser än alla husbilar iaf och får köra en fet toyota alla dagar i veckan!!
  45. 1 point
    Det tar sig så sakteliga ... Pro tip, montera bort batteriet så får man väldigt gott om plats att manövrera sin strålkastare (gjorde det redan igår, men glömde skriva det). Hade genomgång av strålkastaren och konstaterade att höjdregleringen var helt låst, gick inte att rubba (sitter i lilla hålet till vänster på bilden). Men efter att ha skruvat även på sidojusteringen så gick allt att röra som det skulle (hoppas jag). Monterade tillbaka allt, testade el-regleringen och det funkade fint. Grillen satt endast fast med två ynka skruvar så den fick en extra och två buntband, kanske onödigt men känns bra Har inte sett det innan, så här kommer (enligt mig) hur man skall skruva för justering. Ref. sett från förarstolen Vänster skruv (högt upp): Skruva moturs för justering åt höger ("utåt"), medurs => vänster ("inåt) Höger skruv (längre ner) Medurs = sänker ljuset Moturs = höjer ljuset Kan väl dra en disclaimer att jag endast har skruvat på ljuset "torrt", dvs inte monterat och utifrån hur insatsen rörde sig antecknade jag detta. Har någon ett mer utprövat sätt, rätta mig gärna, så slipper jag stå där och skruva åt helt fel håll nu när jag skall hitta en lämplig vägg och ställa in ljuset
  46. 1 point
    Detta är min L-C 150 som jag har för resor mm. Har byggt lådsystem och 3 batteri samt monterat takplattors med 270 awning (foxwing) däck 275-65/18 på original fälg (stt pro) Släpet är ett tranell släp som är renoverat och på toppen sitter det en Ikamper ( taktält )
  47. 1 point
    riktigt stiligt ekipage!
  48. 1 point
    Enl www.car.info så finns det 69 registrerade nu. För 3år sedan var det 72. 2 på skroten 1 är såld till finland tror jag. Snöa inte in på 09 och nyare, alla är i stort samma bil. När jag köpte min så scannade jag nätet på tidigare försäljningar, samlade ca 10 regnr. SMSade ägarna och frågade om dom ville sälja. Haha svarade alla utom en. Mvh bjarne. Hej, ny reg medlem här. Köpte fj för drygt 3 år sedan, ångrar mej inte. Nybilskänsla efter 12 år ca 75000 miles. Ca 3400:- i årligskatt. Lägsta förbrukningen 1,19 vid långkörning luleå- nynäshamn. Högsta 1,45. Brukar ligga på 1,3 i snitt Kör ca 2 tankar i mån, räknar på förbrukning varje gång. Mjuk på gasen. Du ser över dom flesta fordon, lätt att planera körningen. Servar själv, olja+ filter bytt på en kvart. Diff och fördelningslåda+ smörjaknutar tog 1tim första gången. Torkarblad från biltema 3st, 29kr st. Den är inte så förtjust i spåriga isvägar pga kort hjulbas. Fastnar varken i snö eller sand. Lycka till önskar Bjarne🤠
  49. 1 point
    Fick svar från Transportstyrelsen idag, kanske kan roa någon annan också. "CNX460 är registrerad som TOYOTA FJ CRUISER årsmodell 2009. Jag hittar 11 st fordon registrerade som Toyota FJ CRUISER med eller utan andra beteckningar. Årsmodell 2009 och nyare De fördelar sig på årsmodell enligt följande: Årsmodell Antal 2009 1 2010 2 2011 1 2012 4 2014 3 Det kan finnas fler, men de är i så fall registrerade på något annat sätt. Att det ser så olika ut i registret beror på att registreringarna sker manuellt och det skapar stort utrymme för registrerarens egna tolkning av den ursprungliga fordonshandlingen. Hur det ser ut i registret beror alltså på hur den som registrerar knappar in informationen i Vägtrafikregistret - med stavfel och allt. Eller med andra ord – två identiska fordon kan se lika, snarlika eller helt olika ut i Vägtrafikregistret efter registrering och det är därför svårt för oss att säga exakt hur många som finns av en viss modell." Om det bara finns 11st FJ Cruisers i Sverige är nog chanserna i princip obefintliga att lyckas hitta en till salu på beg.marknaden just när det passar mig att byta bil. Har kollat lite på importbil.se. Någon som har erfarenhet av dem? De erbjuder finansiering vilket är trevligt om man inte har 250.000 under madrassen.
  50. 1 point
    Ha inte bråttom så kommer rätt bil med rätt utrustning till rätt pris att dyka upp. Och du behöver nog inte korsa kontinenten för att hitta den. Å andra sidan har jag börjat kolla lite på auktionerna i Emiraten sen jag hittade den här 105an från Oman. Köptes för 120000 SEK av en bekant jag tipsade. 2004 med 16000 mil. https://photos.google.com/share/AF1QipODlb4wgigWLCBjztAvxCR5JGo2RWwrvasfbaQ07cjYPG_kElznfjtOr7oyZj4ERA?key=R0JtUWlydndhN2kwWjNENmxSdWlycVBjMGhScFZB
This leaderboard is set to Stockholm/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.