Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 03/22/19 in all areas

  1. 9 points
    Har haft möjligheten att köra runt i Malawi en del på sistone. Vackra vyer o bergsvägar specielt mellan Mzuzu och Karonga och likaså mellan Lilongwe och Blantyre. Rekomenderas 🙃
  2. 9 points
    Den har nu flyttat en bit norröver och det är jag som fått nöjet att fortsätta köra den.
  3. 8 points
    Då var det dags att påbörja en till garagetråd om Hiluxen som tillkommit 2017 års Hilux Premium med ynkliga 2500 mil som last.... Jag hämtade bilen i fredags och har hunnit avverka nästan 200 mil sen dess så vi har redan hunnit få lite kontakt.... Hiluxen stog högt i kurs vid valet av Pickup och det ända som talade emot var den lite klena motorn i jämförelse med konkurenterna. Det gick dock att lösa med lite hjälp från ett optimeringsföretag som igår avlämnade ett paket som snabbt blev installerat, effektuttaget ökad från 150hk till utlovat strax under 200hk, och gisses vilken skillnad på bil det blev Lite besviken blev jag även då det inte var centrallås på lämmen ... Det gick dock att lösa med en beställning från Vool, dom kunde även ordna vindavvisare till rutorna, stenskottsskydd till huven och lite extraljus Näst på tur står lite redigare AT däck, annan fjädring, kåpa, nya stötfångare fram och bak och ev. ett ARB Lynx Sen kan jag ju även nämna att BJ40n inte är glömd, men blästringen har dragit ut på tiden då fick ett storjobb... Men nu är ramen klar så uppdateringar på den kommer också snart.
  4. 7 points
    Känns som att det var evigheter sedan jag skrev något här senast. Nu börjar det i alla fall hända en del. Just nu är det dags för omlackering då orginallacken var i dåligt skick med bucklor och klarlacken hade släppt på en del ställen.
  5. 7 points
    Hej, har du telefon laddare inkopplad i 12 voltsuttaget?. Har varit med om att icke ”original” dvs billiga laddare kan slå ut mottagningen för radion. Hade en 120 som radion var värdelös och funderade på att köpa antennförstärkare men läste på något forum om problem med laddare i cigg uttaget. Drog ur den och viola så funkade radion perfekt igen. Billigaste quick fixet någonsin mvh, K
  6. 6 points
    Nu ska bilen säljas på riktigt, börjar här innan det blir blocket efter påsk. 149.000:- Land Cruiser HDJ80 Årsmodell 1997 så 24ventilers motorn med riktigt bra knuff och går schysst i motorvägsfart med dom lite större däcken. Förbrukning mellan 0,95-1,2L /mil beroende på hur man kör. Fulldiffad med elektoniskt styrda spärrar i axlarna. Konstant fyrhjulsdrift med hög och lågväxel Reggad som lätt lastbil men baksäten följer med. Går som en klocka, välskött bil som tagits om hand väldigt väl, omlackerad i en riktigt snygg grön färg. ARB kofångare Höjd 3” 315/75 r16 (35” däck) Alla bussningar bytta i hjulupphängningen Helt ny elmotor till diffspärren bak. Elektrisk taklucka Elhissar till rutor Centrallås Dieselvärmare med tidur (går ej just nu) Tonade rutor (riktigt snyggt) Främre delen av avgassystemet helt nytt Ny generator Ny kamrem Servad för ca 500mil sedan Underredsbehandlad
  7. 6 points
    Glöm inte vika tillbaka tungan och torka upp dregglet efteråt
  8. 5 points
    När jag häromdagen skulle ta tag i vissa saker som måste göras på de olika bilarna så upptäckte jag en grej jag faktiskt missat på Toyotan, nämligen kräningshämmarstagen ... Fick en "bra att veta" på besiktningen förra året, men giddes inte ta tag i det då, men pinsamt att åka till samma ställe igen utan åtgärd Jag upptäckte nämligen de redan köpta nya stagen i min reservdelslåda ... När jag nämnde detta påpekande för Toyota i samband med att de bytte AC-kompressor, så tipsade han om att han brukar kapa staget för enklast åtgärd. Men när jag la mig under bilen var det inte helt enkelt att förstå hur han kapar eländet, den bulten som jag tänkte man skulle kapa, sitter ju omgiven av plåt. De andra bultarna är det relativt god åtkomst till. Kan påpeka att det köpta kitet från JAKOPARTS har en del övrigt att önska, mer om det sen. Men eftersom Toyota sagt kapa, så tänkte jag kapa Plockade fram det jag har i kapväg men efter att ha konsulterat mig själv lite angående antal delar jag fick med i Jako-kitet och problemet det skulle medföra att börja kapa (utan precision), så började jag luta åt testa å helt enkelt gänga loss den. Hade redan från början sprutat på "penetrating oil" i mängd, både högt och lågt , så gav alla bultar/muttrar ytterligare en omgång. Bad till bilguden och började bända ... I vanlig ordning krävs det alltid ett offer, denna gången Tack och lov en genomgående bult, så slapp skrämma grannbarnen allt för mycket med kraftuttyck Resten lossade riktigt bra och vips var den nere. Filade bort den värsta rosten, vilket inte var direkt mycket alls (undereds-massa funkar onekligen). Smällde till brickorna, la till en låsbricka och simsallabim så var glappet borta och enheten som "ny" igen. 100ggr mer förtroende ingivande än Jako-kitet. Provmonterade och la ersättningskitet bredvid som jämförelse. Kanske inte framgår på bilden, men Toyota original = ja tack. Lite donande senare så var allt på plats, hoppas på en nöjd besiktningsman Nu skall vi bara se om det går att returnera skiten och de felaktiga bromsbeläggen jag köpte till den andra bilen ...
  9. 5 points
    Hej, vet ej om det passar riktigt i denna kategori, med det bär sig åt att det blir en resa mot Jämtland på fredag-lördag, åker skåpbil och plats finns, finns det något ni vill lämna/hämta så hojta till bara, nås säkrast via mobil 0762- 21 18 nitton Mvh Valdas
  10. 5 points
    Bilder kommer komma lite mer strukturerat framöver, men slängde upp några jag hade samlat på mig hittills.
  11. 4 points
    Som ägare till 100a med automat så skulle jag säga, det är nog som det skall vara Det är inga racerbilar direkt, med 35or blir det väl ännu värre ... Med det sagt, sjukt svårt att avgöra vad som är "går tungt", de är ju trötta redan från början, så när man skall börja ana oråd är svårt att säga. Bäst vore väl att bänka den som kidsen säger, går inte det (verkar vara ytterst få som kan göra det med 4x4 bilar), så försök leta upp en annan 100a och testa mot. Låter inte bilen illa, ryker, går konstigt osv osv, så är det nog bara effekten av gammal bil du upplever. Men återkoppla gärna om du hittar något.
  12. 4 points
    Sådär, nu är forumets programvara uppdaterad till senaste status. Om ni hittar översättningar till svenska som inte stämmer får ni gärna hojta till så jag kan fixa dem. Så även om ni hittar andra konstigheter såklart.
  13. 4 points
    Fick en ny framruta monterad och plötsligt funkar radion igen
  14. 4 points
    Nu är det vår! Ända sedan 6e April iof, men kan ju inte sitta och uppdatera forumstrådar hela tiden Nu står skönheten tryggt hemma igen, startar alltid upp oförskämt kvickt och inga oljud! Strongt när man närmar sig 20år och får stå undanställd 6 månader per år ... Batterierna var endast losskopplade (väl isolerade från kontakt med strömförande saker) under vinterförvaringen, men nu tryggt påkopplade till laddning. Har för många bilar och för lite tid, men skall nog kunna få till baklämmen i år om inte annat. Å andra sidan, ganska skönt att ha en färdigbyggd bil som är servad för den närmaste tiden och man bara kan resa iväg med, kan njuta av det också Årets semesterresa går till To be continued ...
  15. 4 points
    Såld,gick ju skapligt fort 😉.
  16. 4 points
  17. 4 points
    Vet inte om det är ovanlig. Ser en varje dag
  18. 4 points
    Den här hade varit kul att ha, men det är ju det där med plats. Blocket
  19. 4 points
    Fäller man baksätet på en HDJ100 ryms det 16 st flyttkartonger från IKEA 😊👍 / Mecki
  20. 4 points
    Jaha, nu kom dagen som jag inte trodde skulle komma! Min KZJ73 är SÅLD (till någon på forumet) Haft bilen i 6 år och varit extremt nöjd med den under dessa år. Hoppas nu att den nya ägaren kan få njuta av den många år framåt. Bilen knappt inkörd med sina 13.000mil på mätaren. Nästa vecka bär det av till Madrid för att köra hem nästa Land Cruiser. Mvh, Kristian
  21. 3 points
    Skillnad på nytt p gammalt.. skillnad på fjädrarna var det alltid! Stadgade upp lådan och sen bar det av, blev inte klar i kväll då ett av dom övre stagen till bakaxeln inte vill vara med och leka..
  22. 3 points
    Tack euro4x4! Snabb och smidig affär!! men nu ska jag kunna åka som folk med extra Last i bilen! Och mindre vibrationer från lådan!
  23. 3 points
    Ta hand om era bilar. De flesta fel jag har haft på mia LC har vart rost relaterade problem, Ja då har jag en förkärlek till de lite äldre modellerna i och för sig:) Vill tipsa om detta klippet, finns många andra bra produkter på marknaden. Jag använder både Lanotec och Fluid Film på de senaste bilarna jag haft, tyvärr tycker jag att ingen av dem sitter kvar bra. Måste spraya på med jämna mellanrum men det funkar. Även om bilen har fått enligt min mening fel rostskydd men tjockt lager Tectyl som funkar bra de första åren sedan blir det en rostfälla under.. Lanolinet tränger in och mjukar upp gammalt rostskydd så det blir klippigt igen.
  24. 3 points
    Bakdiffen på en LJ70 är av samma dimension som bla sitter på Supra MK3 (8.75") så det finns nya lameller till rätt bra priser på nätet, sen gör man som Mecki skriver och spänner extra så har man en fräsch lamelldiff med högre ingrepp än det var från början.. Rätt olja är som sagt också viktigt, ska vara sån LS tillsats i dem..
  25. 3 points
    Jo de är lite törstiga, det skulle ta emot att byta från min Honda CR-V SUV som snittar 0,6 landsväg. Men det beror ju på vad man jämför med kanske 😁 Det här är ju de facto en terrängbil och inte en mysig liten fake SUV. En BMW med en V12a lär väl oxå dra två liter milen. Men får väl planera sin körning och köra mindre helt enkelt? 😊
  26. 3 points
    Angående 2T-olja I diesel: https://www.fuelexpert.co.za/2-stroke-oil-in-diesel-technical-study.php Resultatet är rätt tydligt med minskad motoreffekt, risk för igensatta spridare och risker med förtida åldrande av DPF.
  27. 3 points
    Jag tror också att den kommer gå lite bättre utan allt klet i insuget, om inte annat kommer det kännas betydligt bättre. EGRen är blockerad sen ca 1000mil tillbaka, det är mer eller mindre bara att rycka en vakuumslang. Efter jag blockerade den fick bilen lite nytt liv igen, kändes lite friskare. Den kändes m.ao ännu tröttare förut. Jaa, jag tänkte gå igenom alla givare och se. Någon av dem kanske är kassa, har inte hunnit studera hur just 1HD-FTE motorn är uppbyggd ännu, men en av dem kan eventuellt påverka mappningen eller något. Jag tror den går att lossa, hoppas det i alla fall. Skall kolla det imorgon också. Spridarna hade jag tänkt att göra en service på så småningom, hinner förmodligen inte med det innan resan dock. Men har hört att dom kan skapa en del problem om de inte är fullt friska. Förra ägaren körde med två takts olja inblandat i tanken, och det skall inte vara bra enl. många, och lika många påstår att det är bra.. ja, vad ska man tro. Hehe, har sett en del trimmade men det får bli på en icke-overland bil i så fall. Men kul kan man nog ha 😃
  28. 3 points
    Forumet kommer ligga nere en stund någon gång under de närmsta dagarna, för en uppgradering. Fungerar det inte som det ska, eller ser konstigt ut, så titta in på sidan lite senare igen. /Klydd
  29. 3 points
    Hämtade min landcruiser hos meken efter att pumpen vart satt i testbänk, efter mycket om och men gick den igång, vi trodde luft i bränsleledningarna, hur som så körde jag hem den igen ca 1km, sen fick jag inget liv i den igen, gick ut idag och efter några försök att få liv i den bestämde jag mig för att kolla timingen på pumpen, tog lös första spridarröret uppe vid spridaren och tog lös kamremmen, vred på nyckeln så solenoiden på pumpen öppnade, sen vred jag snabbt för hand pumpen och kollade samtidigt på spridarröret, på så sätt lokaliserade jag vart nollan på pumpen va nu, monterade dit kamremmen med korrekt timing och spridarröret och vred på nyckeln, bilen gick igång och är lättstartad igen. Anledningen till att jag fick nyttja denna metod va för att ena meken som hade isär pumpen lyckades på något sätt få nollan på remhjulet att hamna 180 grader fel, men nu var den alltså återställd till ordinarie grundning. (Kanske luddigt förklarat, men svårt att förklara det bättre)
  30. 3 points
    Lätt att montera och ta bort, kapad kadettfjäder. Sen hade jag en Polar Camper på flaket, besökte Normadie 6 juni landstigningsdagen.
  31. 3 points
    Nu har jag haft möjlighet att studera detta fenomen på nära håll och kan konstatera att fenomenet finns. Har legat utslagen i två dagar och då menar jag utslagen, bara att ta sig om tio stegen till toaletten var en utmaning, att försöka ta sig ut till köket för att hämta vatten var inte att tänka på, då fick man vackert be sin fru om hjälp. Och eftersom man inte hade krafter för att ropa på uppmärksamhet så blev det att skicka sms till frugan. Nu har turen kommit till min fru att drabbas av denna gravedo. Visst hon är hemma från jobbet, hostar och nyser men inget som hindrar henne från att fixa vardagssysslorna som vanligt. Denna studie ligger nu till grund för en artikel i tidskriften medicinsk vetenskap.
  32. 3 points
    Det här fungerar nog bra mot manlig förkylning.
  33. 2 points
    På min 2018 monterade jag en http://www.visionxeurope.com/en/artiklar/vision-x-xpl-halo-40-155w-curved.html i nedre luftintaget. Grymt bra ljus med bra bredd. Mycket nöjd. Var tvungen att köpa en CAN BUS box för att få helljussignalen.
  34. 2 points
    Jag tror att om du får rensat insuget från all den geggan så borde du ju få lite mer pulver i motorn? Det är väl rätt enkelt att blockera EGRen på en 100a har jag läst på nått forum ( här kanske? ). Spridarna håller väl inte för alltid på 100an heller så kan man få dom kontrollerade samtidigt med ventiljustering så kanske det dyker upp en vilsen ponny eller två till? När jag gör " stor service " på min 120a så får alla givare en dos med därför ägnad spray. Sitter 3 stk ( säkert fler ) relativt lättåtkomligt. En på luftburken, en i intercoolern och en som har med turbon att göra ( oklart vad dess uppdrag är men givaren och filtret innan brukar bli ganska äckliga av avlagringar ). Går det att lossa innerskärmen och kolla förbindelsen mellan snorkeln och luftburken? På 120an är det totalt 4 slangklämmor som kan jävlas och släppa igenom tjuvluft, osäker på hur 100an ser ut. Håller tummarna på att alla ponnys är på plats till du ska " föråka " Rumänien i sommar . Edit: Om man vill och tar sig råd, så finns det ju bra med pulver att plocka ut ur den motorn. Se bild för inspiration .
  35. 2 points
    LSD står för Limited Slip Diffrencial (med reservation för stavningen ) dvs en lamell diff. Troligtvis fungerar den inte så bra längre såvida inte någon har justerat om den under åren som gått. LV-MRXW står för: L = Lefthand drive V= Hardtop M= 5-växlad R= Trimgrade Standard X= Turbocharged W= European market / Mecki
  36. 2 points
    Bäst med en veterancruiser som inte drar för mycket soppa. En HJ60 är en bra kandidat. Skattefri, tills vidare. Bränslesnål (under litern), kan lasta massor och dra så mycket som det står i pappren, vilket kan vara 3000 kilo. Bra vinterbil. Gott om delar, och bra priser. Och redo för offroad och expedtion när lusten faller på.
  37. 2 points
    Det vart nya från euro4x4, hoppas på en skön åkning framöver!
  38. 2 points
    Ja, du e ju Västeråsare! Jo visst, båda kidsen kör friidrott så jag hänger där en del. Det är tyvärr väldigt trångt i hjulhusen på Revon. Min setup: Sommar Mickey Thompson Classic III 16" ET0. Det e ju +30 original, man vill flytta ut lagom mycket, mer än 0 kan bli sämre om man inte gör mods för större hjul. Vissa 16"-fälg passar. 2" Ironman-höjning. BFGoodrich All Terrain T/A KO2 265/75 R16 (31,7") Täljt lite i plasten Rubbar lite vid sväng o flex i främre hjulhus, baksida mot stänkskyddet. Vinter 245/75/17, (31,5") rubbade lite innan jag täljde lite i plasten Vad jag luskat ut på diverse forum för att få plats med 33" Mer än 2"-höjning (ev diffdrop-kit?) Bullbar som gör att man får mer utrymme framåt Castorvinkel max framåt ET0-ET10 Här finns en tråd i ämnet
  39. 2 points
    @adventura Fin bil! Om du inte redan kopplat in centrallåset. Jag har monterat centrallås-kit från trucker och beskrivningen va skit. I den här länken har du foto på de två kablarna, vit och svart, som du vill koppla in dig på. Mät så att du har +12V och -12V vid låst/öppen. Det finns en gummigenomföring under förarsätet där man kan dra in kabeln.
  40. 2 points
    Kom av en slump över en landcruiser LJ70 2.4TD LX 1986, en bekant hade den stående på sin gård, den hade tidigare gått som plogbil innan han skaffade en baklastare, tillslut hamnade den i mina händer. En hel del fix på den dock (fick bilen till ett extremt bra pris), när jag hämtade den så hade dieselpumpen hängt sig på fullgas, nu ordnad så den går som den ska. Den har sliten interiör, rost på ramen och kaross, men optimist som man är så siktar jag på att få den vägduglig igen. Har aldrig riktigt tänkt tanken på att ha en offroad bil förut, men det passade bra då jag har båt som behöver sjösättas, och sen är det en bonus att på soliga fredagar kunna dyka upp på jobbet i en ikonisk liten offroad landcruiser. Inköpt hittills för att återställa/fli upp den. Termostat dieselfilter dieselfilterprimer oljefilter Skärmbreddare orginal dragkrok med balk. (Dit svetsat traktordrag nu) kofångare bak har jag lyckats få tag på, chromad variant. Saknades till ena sidan. Laddning/volt relä Ny Regplåt till fram är beställt Tänkte försöka uppdatera med bilder här lite eftersom när jag fixar på den. Har även en båt som behöver kärlek innan sommaren, så kommer inte hända mycket närmsta tiden. rost i ramen är ett Vanligt problem på dessa har jag förstått, och min ram är inget undantag, blir en hel del timmar svetsande för att få den genom besiktningen. Framtill har den klarat sug ganska bra, men bakre fjädersäten är halvt bortrostade och ramen har blivit angripen på flera ställen, krisar det får jag lyfta karossen och blästra/svetsa ramen. Även skärmkanter/innerskärmar är ganska förstörda, (tips på vars skärmkanter går köpa uppskattas, även innerskärmarna av plåt) Id nummer på ramen har jag lyckats lokalisera och det verkar hoppfullt att tyda med lite hjälp av stålborste. (se bild längre ner) Maskinellt verkar den fungera klockrent nu. Lite små skumma problem, men går nog ordna, glödgningen la av under pumprenoveringen av någon mysko anledning, och vid mätning på dom så matas dom en halv sekund med 9 volt för att sedan gå ner på 4v konstant matning. Innan den la av så glödgade den lite nu och då under färd, så troligen något relä som lever rövare, eller kabelhölje som gått sönder. Lampan för turbon börjar inte lysa grönt förns runt 2500-3000 rpm men turbon verkar mata på bra, (visslar en del dock men det kan jag med glädje leva med) Drivlinan verkar gå riktigt fint, den växlar snabbt mellan 2H/4H och lågväxlarna funkar bra. Kommer dock behöva byta allt i oljeväg i hela bilen. (Tips på olja till div saker så som axlarna uppskattas) gissar på någon slags hypoidolja Motorolja vill jag köra mineral, men känns vågat då det troligen har körts hel/halv syntet innan växlingen mellan drivning verkar vara elektrisk av något slag då den har en 4H knapp till höger om ratten samt frihjulsnav. har ingen tidigare erfarenhet av denna typ av bil, har en Toyota corolla 4wd touring sedan innan som bruksbil. Kupéfläkten går endast på max, men tror inte detta kommer vara ett problem då bilen inte direkt speglar känslan ”tyst kupé”, med sina 33” offroad däck och skumpiga gång så det får bli ett senare problem, huvudsaken att den fläktar luft på rutan. Tanken har blivit frånkopplad på grund av alger i dieseln, så nu går den på en 25L dunk i kupén, planen är att ta lös tanken och inspektera skicket, rengöra samt rensa från alger, sedan montera tillbaks med slang hela vägen fram istället för orginal bränsleledningar däcken den står på nu är några äldre 33” 12.5” R15 bridgestone dueller M/T Skicket är slitet men fungerande och nya däck får bli när rätt däck dyker upp på blocket i närheten framrutan har spricka, en ny går på 3900kr hos närmsta glasverkstad, det blir också innan besiktning, alt försöka få den igenom med rutan som är nu sen byta längre fram i sommar. Avgasröret saknades och ett nytt kommer att byggas av div delar från andra bilar, bland annat ett rakt 3” rör jag har liggandes med en japsdämpare på, klurar fortfarande på om det ska gå ut rakt bak på höger sida eller om jag ska dirigera det till vänster sida. Som sagt en hel del arbete med att få den vägduglig igen, men kommer vara värt det i slutändan när jag kan förgylla vardagen lite framöver.
  41. 2 points
    Kan konstatera efter att bilen nu är besiktigad att det gjorde nytta, avgas värde på 0.1 mot tidigare år 1.0 o högre. Troligtvis så kommer detta även att återspegla sig på förbrukningen.
  42. 2 points
    Det är bara en av många bra anledningar för att köpa sig en Land Cruiser, bara nu ingen får för sig att jag skall agera flytthjälp 😝 / Mecki
  43. 1 point
    December 1985 toyodiy.com http://www.toyodiy.com/parts/q?vin=JT1V0LJ7009006318 Parts reference Vehicle identification NEW! Parts cross-reference You can identify your vehicle by entering your VIN (preferred) or use the step-by-step selector below. Option 1 Search by VIN or Frame #: VIN entering help Market Europe Year 12/1985 Make TOYOTA Model LAND CRUISER Frame LJ70 Vehicle characteristics GRADE: STD: STANDARD TYPE DESTINATION: EUR: EUROPE BODY: HT: HARDTOP DRIVER'S POSITION: LHD: LEFT-HAND DRIVE ENGINE: 2LT: 2400CC DIESEL TURBO FUEL SYSTEM: TD: TURBO DIESEL BUILDING CONDITION: CBU: COMPLETELY BUILT UNIT Search Results VIN* Model code From To Frame Characteristics JT1V0LJ70.. LJ70LV-MRXW 10/1985 - 12/1989 LJ70 STD EUR HT LHD 2LT TD CBU Click here to continue
  44. 1 point
    Som glasmästare kan jag berätta att det kan bli problem med radio antenn och mottagning för denne om rutan spricker eller om kablarna i taket pillas på, kan även bli strul vid läckage..
  45. 1 point
    Tråkigt tråkigt men det kommer bli ett perfekt garage för Sidar och Bossar i framtiden!
  46. 1 point
    Hilux En pickis som utrustats för familjeturer, två vuxna och två barn som är 7 och 9 år. Den kan synas lite varstans på nätet men vill ju dela med mig här oxå. Om man har funderingar är det bara att säga till, fler bilder eller träffas och dricka kaffet. DCAB 2,4D Automat, Premium Årsmodell 2016, uttagen hösten 2017. Den så kallade REVO-modellen. Shits n' Bits Kompressor, ARB Twin Snorkel, Safari Lådsystem, Frontrunner och egensnickrat Kompressorkyl, Engel Bord och stolar x 4, Frontrunner Tailgate assist Bug-deflector & vindavvisare Centrallås till bakläm CTEK DC/DC-Laddare, 60Ah AGM + separat skiljerelä vilket man måste ha med "smart" generator CTEK 230V, 10A laddare med supply-läge Inverter 12V/230 V, 200W Luftning uppdraget från bakaxeln Tuff-Fälgar KCR-box CTEK Battery Sense, batterimonitor Skärmar till kidsen Baofeng, handhållen VHF/UHF Cub- & wolfboxar Hasplåtar, ARB Recovery point, ARB 2"-Höjning, Ironman RSI Smartcanopy Takräcke, takgrind över kupén, Frontrunner Lastbågar x 4 över kåpa, Frontrunner Rock Sliders, Gobi-X Foxwing, Oztent med sidor Taktält, inte monterat än, Autohome Overland Belysning, runt om kåpa. Bakåt och åt sidorna kan tändas via separata brytare i kåpan eller alla samtidigt från kupén. Rocklights, kan tändas från panel i kåpa eller i kupén Extra backlljus som tänds när man lägger i backen
  47. 1 point
    Det gäller att passa på när solen skiner! Så idag slängde jag mig under bilen och kopplade ihop allt. Än en gång kan man konstatera att eldragning/koppling i bil tar sjukt lång tid. Men jag är nöjd med resultatet, alla kablar snyggt undanstoppade och väl ihopkopplade. Resultatet ... Lite som att raka en gris ... Men men, nu är bilen nästintill 100% som jag vill ha den, har längtat efter mina blixtljus (haft de liggande i några år under tiden motivationen har stegrats). Nackdelen med att inte ha verkstad ... Lite för mycket saker som måste plockas ut och in hela tiden (Västvärldsproblem 10956). Jubel och klang! De blixtrar ganska fint i verkligheten. Tyvärr sitter de liiiite lågt, men vad att göra, vad att göra ...
  48. 1 point
    Klassas detta som veckans i-landsproblem??
  49. 1 point
    Så, då var det dags att vintra till bilen. Torrbollar inhandlade och satta i bilen, Ctek-laddare inkopplad för underhållsladdning av batterier, presenning inköpt och monterad på bilen (för att spara tält och markis i brist på lagringsplats), Dinotrolbehandling utförd! Tror det var allt som behövs göras, ev skulle man byta till vinterdäck oxå, mest för att spara de man har på lite men det får nog vänta lite, till våren antagligen. Alla övriga installationer mm får vänta till dess oxå, la ner hela våren och semestern på bilen så nu får det vara bra ett tag
  50. 1 point
    Redo för äventyr ... Tut tut nu kör vi ...
This leaderboard is set to Stockholm/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.